Pagina 2 van 5 EersteEerste 1 2 3 4 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 11 t/m 20 van 44

Discussie: Eerste vluchten en vliegbewijzen.

  1. #11

    Standaard





    Ook mooi om de verschillende Vliegbewijzen te zien.Ik heb er 2 van een echtpaar.

    Met vriendelijke groeten,

    Martin KLM.

  2. #12

    Standaard

    Lijkt mij een B747-300 'Classic' met BWK..

  3. #13

    Standaard

    Martin KLM,

    De foto is inderdaad van een Boeing-747-200/300.
    Je kunt zelf zien welke vliegtuig dit is.
    De registratie staat namelijk op de sticker naast het getal 112.30 (op het mode selectie panel).

    Met vriendelijke groeten,
    Classic

  4. #14
    Geregistreerd
    24 augustus 2011
    Locatie
    Hendrik Ido Ambacht
    Berichten
    468

    Standaard

    Martin KLM, Ik heb de foto vergroot om de registratie te kunnen lezen. Kun je het op de oorspronkelijke foto zien? Ik las iets als Willem O.... Het registratie nummer is helemaal onleesbaar. Wil je het uitvogelen en doorgeven? Ik ben toch nieuwsgierig. JanJr.

  5. #15
    Geregistreerd
    24 augustus 2011
    Locatie
    Hendrik Ido Ambacht
    Berichten
    468

    Standaard

    Zoals al eerder verteld hebben mijn ouders, Mia en Jan Sr. hun eerste vlucht gemaakt van Parijs, Le Bourget naar Vliegveld Waalhaven Rotterdam. Dit was het laatste deel van hun huwelijksreis. Nog jaren later vertelden zij enthousiast over deze vlucht. Dat moet een ervaring zijn geweest in zo'n Fokker van hout en spandoek met raampjes die je nog kon openschuiven. Waar de vliegenier met stofbril en vliegkapje in de open lucht zat. Waar met tegenwind de trein in snelheid won. Het toestel geen staart wiel maar een staartslof had. Op zonnige dagen de Fokker F7a in de thermiek danste.



    Deze foto heeft mijn vader genomen vanuit de deur van het douane
    kantoor van Le Bourget.
    Het vliegtuig staat te wachten. Rechts staat het busje van Air Union
    dat de passagiers in Parijs had opgehaald.



    Moeder Mia poseerde nog even voor het vliegtuig terwijl de koffers
    werden ingeladen.



    Het tweede blad uit het album. De foto rechts onder is bekend.
    Janjr.

  6. #16

    Standaard

    Beste ''FredrikP'',''Classic'' en ''J.Prinz'',
    Dank voor uw informatie.Ik heb speciaal een vergrootglas bij iemand moeten halen om de registratie te kunnen lezen.nog meer inzoemen,en ik moet een microscoop hebben.
    Volgens mij is het de PH-BUR Boeing 747-206M SUD. (SUD=Stretch Upper Deck??)Volgens site van Dhr. Dekker zou het vliegtuig zijn van 15-12-1980/06-02-1991.Naam :INDUS.(PH-BUR).
    Met vriendelijke groeten,Martin KLM.

  7. #17
    Geregistreerd
    6 maart 2013
    Locatie
    Westerbork
    Berichten
    1.917

    Standaard

    Eerste vlucht van Boeing 747-206B/SUD PH-BUR was op 6 november 1980. Het toestel was de 491e 747 en heeft van 15 december 1980 tot 6 februari 1991 als N1298E gevlogen voor de KLM (de regi PH-BUR ging in het begin niet door). De KLM had in die tijd 5 Jumbo's met amerikaanse regi. SUD is inderdaad "Stretched Upper Deck". Op die 6e feb'91 werd het toestel dan toch als PH-BUR geregistreerd tot het op 23 december 2001 in de woestijn van Mojave in Californië geparkeerd werd, waarna het op 30 november 2004 is uitgeschreven uit het Nederlandse Register en als N729SA in het USA register werd opgenomen (dus voor vrachtmaatschappij Southern Air). Op 29 augustus 2013 werd de regi uit het Amerikaans Register geschrapt met als toevoeging: sale reported.

    Persoonlijk denk ik dat het toestel niet meer zal vliegen, want oud, verbouwd en dorstig.
    DeHavilland Canada DHC-6 Twin Otter PJ-WIF is de 543e 'Twotter' en is van bouwjaar 1977. Winair is de eerste en enige eigenaar geweest van 13 juli 1977 tot het toestel uit dienst werd genomen op 30 juli 2002, omdat het 132.000 landingen gemaakt had en dat was de limiet van het ontwerp! Bombardier (die DeHavilland Canada had overgenomen) wilde de kist graag terugkopen om te kijken hoe die zich gehouden had. In juli 2008 werd de romp gedumpt in Airdrie, Alberta, Canada, waar het misschien nog wel ligt...
    Laatst gewijzigd door Heron; 11 maart 2015 om 23:38

  8. #18

    Standaard

    Beste Martin,

    Je kan het vergroot glas nog een keer lenen.
    Onder de registratie staat namelijk de naam van het vliegtuig.
    Zoals ik nu kijk is de naam Indus te kort.
    Is de naam van het vliegtuig een rivier naam, dan is het een standaard all pax vliegtuig.
    Staat er de naam van een luchtvaart pionier, dan is het een tot all pax verbouwde combi.

    Met vriendelijke groeten,
    Classic

  9. #19
    Geregistreerd
    24 augustus 2011
    Locatie
    Hendrik Ido Ambacht
    Berichten
    468

    Standaard

    Volgens mij begint de naam met "Willem........' Ik ben benieuwd of er nog iets nieuws uit de bus komt. Janjr.

  10. #20
    Geregistreerd
    6 maart 2013
    Locatie
    Westerbork
    Berichten
    1.917

    Standaard

    Ik kan de lettertjes niet lezen, maar ik weet wel dat de KLM de naam aan de ene kant in het Nederlands had staan, dus "Indus" en aan de andere kant in het Engels. Dan zou daar "River Indus" moeten staan! (en "River" en "Willem" lijkt wel op elkaar als je gokken moet...)

    edit: helaas... ik heb net even een plaatje van mezelf van deze kist gezien en aan de linkerkant stond alleen "Indus"...
    Laatst gewijzigd door Heron; 12 maart 2015 om 16:17 Reden: aanvulling

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •