Pagina 5 van 5 EersteEerste ... 3 4 5
Weergegeven resultaten: 41 t/m 44 van 44

Discussie: Eerste vluchten en vliegbewijzen.

  1. #41
    Geregistreerd
    25 augustus 2015
    Locatie
    Nw. Lekkerland
    Berichten
    535

    Standaard

    Dank Mathieu.

    Om volledig te zijn moet ik ook mijn eerste (en enige) helikoptervlucht noemen. Onze Nationale Luchtvaartmaatschappij heeft begin tachtiger jaren een extra dienstverlening gehad om passagiers tussen Manhattan en Idlewind (sorry, ik bedoel natuurlijk Kennedy) te vervoeren. Het rechtstandig opstijgen tegen schemering vanaf de Lower Eastside was werkelijk adembenemend.

    Adri

  2. #42

    Standaard

    Hoi,

    Vandaag ontving ik van Dhr A. Blom bijgevoegde foto's van zijn moeder voor het toestel waar zij een vlucht mee gemaakt had. Zijn moeder, C. E. Scheeres toen nog ongetrouwd, is de dame in het midden met een tasje onder haar arm.
    Naam: Scan_20220127 3.jpg
Bekeken: 198
Grootte: 470,0 KB
    Naam: Scan_20220127 4.jpg
Bekeken: 182
Grootte: 514,9 KB
    Als het regent in mei is april voorbij.

  3. #43

    Standaard

    Leuk om te zien. Mijn opa heeft in de jaren dertig ook een rondvlucht gemaakt met de "PH-Amsterdam En Terug" zo wist hij zich te herinneren. Kostte destijds vijf gulden, een flink bedrag voor een timmerman in die tijd.

  4. #44
    Geregistreerd
    25 augustus 2015
    Locatie
    Nw. Lekkerland
    Berichten
    535

    Standaard

    Mijn eerste motor-, zweef- en helicoptervlucht heb ik hier boven al beschreven. Maar 'k geloof dat dit hier ook thuishoort:

    Naam: Moulins Parachutespringen.jpg
Bekeken: 42
Grootte: 63,8 KB

    In het midden sta ik voor één van 12 sprongen met ouverture automatique. In Frankrijk kon je in de zestiger jaren met overheidssubsidie redelijk goedkoop springen. Springkist: Max Holste Broussard.

    Wat er nog overblijft is een waterlanding

    Naam: IMG_1924.jpg
Bekeken: 41
Grootte: 516,3 KB

    hoewel de vlucht in apr '19 (één van de laatste maar zonder waterlanding) met de Catalina 'sehr schön' was.

    En natuurlijk blijft een ballon- of Zeppelinvlucht ook nog als wens openstaan.

    Adri

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •