Weergegeven resultaten: 1 t/m 5 van 5

Discussie: Gebruik schietstoel van Thunderbirds F-16C.

  1. #1
    Geregistreerd
    21 juli 2011
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    6.318

    Standaard Gebruik schietstoel van Thunderbirds F-16C.

    Opname van één van de USAF Thunderbirds F-16C Fighting Falcons minder dan een seconde voordat het inslaat in de grond
    tijdens een airshow te Mountain Home Air Force Base, Idaho, op 14 september 2003. Capt. Christopher Stricklin, die niet gewond werd,
    gebruikte de schietstoel nadat hij eerst de jet wegstuurde van de 60.000 toeschouwers en zeker wist dat het toestel niet te redden was.



    Ruud.
    Laatst gewijzigd door ruudvanom; 8 maart 2015 om 13:21

  2. #2
    Geregistreerd
    13 november 2007
    Berichten
    680
    Weblogartikelen
    1

    Standaard

    Een spectaculaire foto van Staff Sgt. Bennie J. Davis III.
    Dit foutje kostte de piloot zijn plekje in het team, en hij mag sindsdien kantoorwerk doen.

    Hier nog een andere foto van bijna hetzelfde moment
    https://www.pinterest.com/pin/148478118939758513/

    Hier beelden vanuit een andere hoek, en vanuit de cockpit.
    https://www.youtube.com/watch?v=dohKKp0EvTs

  3. #3
    Geregistreerd
    6 maart 2013
    Locatie
    Westerbork
    Berichten
    1.937

    Standaard

    Er was niet veel weg te sturen van het publiek, want daar is hij niet in de buurt geweest.
    De man had z'n hoogtemeter fout afgesteld en tijdens de te laag ingezette looping kwam hij erachter dat de grond wel erg dichtbij kwam. Hij gebruikte z'n schietstoel, de kist klapte tegen de grond en de motor stuiterde vlak langs de toren, van waaruit de foto uit de eerste post gemaakt is.
    Die foto uit de link in het 2e topic lijkt me bovendien behoorlijk nep. Ook verrassend dat ik die nog nooit eerder gezien heb, terwijl de wereld in de weken na de crash met foto's overspoeld werd.
    Laatst gewijzigd door Heron; 8 maart 2015 om 23:41 Reden: typfoutjes

  4. #4
    Geregistreerd
    13 november 2007
    Berichten
    680
    Weblogartikelen
    1

    Standaard

    Als ik de foto die ik plaatste zo bekijk, dan is die van een model. De foto is zeker niet echt. De damp boven de vleugens ontbreekt bijvoorbeeld. Ook steekt iets vreemds uit de uitlaat, wat volgens mij een potlood of standard is waar het model op staat.

  5. #5
    Geregistreerd
    29 februari 2008
    Locatie
    P.B.Pouw
    Berichten
    932

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Heron Bekijk bericht
    Die foto uit de link in het 2e topic lijkt me bovendien behoorlijk nep. Ook verrassend dat ik die nog nooit eerder gezien heb, terwijl de wereld in de weken na de crash met foto's overspoeld werd.
    Dat dacht ik nu ook precies

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •