Pagina 3 van 3 EersteEerste 1 2 3
Weergegeven resultaten: 21 t/m 22 van 22

Discussie: Coconeren en sloop.

  1. #21

    Standaard Coconeren en sloop.

    Toen ik Newquay las gisteren heeft dat me de hele avond bezig gehouden.
    Newquay is namelijk de stadsnaam die gegeven is aan het oorspronkelijke RAF veld dat er lag.

    En dat was St Mawgan, het veld met de onwaarschijnlijk brede baan en waar ik ooit in 1965 geland was omdat mijn thuisbasis letterlijk de mist in voer, en er uitgeweken moest worden.
    U vindt dat terug onder 'Spit met een verhaal'; dat verwacht niemand, maar het is zo gekomen.

    Het leek me als foto aardig om in Koning Winter een plaatje op te nemen van Tante 255 middels Google Earth, want een dergelijk object staat in de regel geruime tijd onaangeroerd.

    Maar dat liep anders, want het blijkt dat Cornwall heel stiefmoederlijk behandeld wordt door Earth.
    De laatste sweep van de satelliet daar was in 2009, en dat terwijl mijn eigen dijkje nog vorig jaar
    is vastgelegd.
    En streetview doet daar niets met de Shackleton aan de poort, terwijl mijn omgewaaide cliko midden op de dijk wél is vastgelegd...

    Vreemd, maar duidelijk dat de T 255 van 2014 er niet zou zijn.

    Maar ik vond na lang zoeken toch nog een aerial shot van het veld waarop, -met enige
    goede wil-, een vliegtuig op een niet gebruikt platform te zien is dat kan doorgaan voor de
    Tank 152, pardon, 255.

    Eerst maar het Earth beeld met een pijl links naar waar de Shackleton staat, en een pijl die naar het sloopplatform wijst.
    De burger luchtvaart speelt zich aan de overzijde van de baan af.

    Naam: St Mawgan, Noord georienteerd - kopie.jpg
Bekeken: 440
Grootte: 31,1 KB


    Dan nu de foto met de vermeende Tank 255, 90 graden naar links gedraaid.

    Naam: St Mawgan, eghq, 90 graden L gedraaid.jpg
Bekeken: 410
Grootte: 218,3 KB


    De officiële Newquay site spreekt niet over beuzelarijen als vliegtuigsloop op haar terrein.
    Not done.
    Maar heel toevallig reed er iemand naar zijn werk en maakte deze twee foto's.
    Er werd voortvarend gewerkt, want dit was binnen zes weken van Tantes aankomst in Cornwall.

    In naam was het een onderdeel van onze KLU, maar veel naam mag het niet hebben.
    Twee foto's, for the record.


    Naam: Sloop T 255   1.jpg
Bekeken: 400
Grootte: 275,6 KB


    Naam: Sloop T 255   2.jpg
Bekeken: 385
Grootte: 267,8 KB


    Tracker.

  2. #22
    Geregistreerd
    18 februari 2013
    Locatie
    Asperen
    Berichten
    1.566
    Weblogartikelen
    4

    Standaard

    Ik weet en begrijp dat het nodig is, soms, maar toch: jammer hè...

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •