Pagina 24 van 28 EersteEerste ... 14 22 23 24 25 26 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 231 t/m 240 van 276

Discussie: PH-XXI - Fokker D.XXI replica

  1. #231
    Geregistreerd
    25 augustus 2015
    Locatie
    Nw. Lekkerland
    Berichten
    535

    Standaard

    Vandaag waren wij hier:



    Deelnemers van het bezoek aan "ATN Aircraft Division" en "Egmond Aircraft Maintenance", begrijpen de betekenis van deze foto.
    Het was een bijzonder interessante dag, waarbij we kennis hebben gemaakt met de bouw van een VLIEGENDE D-XXI. Uitgedrukt in uren is het werk is voor 85% gereed. Wat er nu te zien is bestaat uit een grotendeels gerede vleugel en een onbeklede romp met staartvlakken, maar met instrumentpaneel. Door die kale romp konden we goed zien hoe de details er uitzien. Pronkstuk is een Wright Cyclone met nul (vlieg)uren.
    De sfeer, het materiaalgebruik, het oog voor detail, daar straalt het vakmanschap van af. Daardoor kreeg je ook een klein beetje het gevoel hoe destijds in Amsterdam Noord aan de Papaverweg, de sfeer moet zijn geweest. De oorlogsdreiging was al levensgroot aanwezig en met grote ploegen vakarbeiders werden de G-1's, de T-V's en de D-XXI's aan de "lopende" band geproduceerd.
    Ik vond het een voorrecht om dit te mogen zien en was ook erg blij te horen dat we ons zo netjes hebben gedragen dat er misschien een vervolg inzit.
    Heel bijzonder vond ik de tips en trucs die Jack ons vertelde en die hij had toegepast om bureaucratie en opgeblazen figuren te omzeilen. Je moet dat gehoord hebben om het te geloven.

    Jack en Tom bijzonder bedankt.

    Om toch wat sfeer te creëren nog 2 foto's. Deze hing in de schafthoek en sprak mij bijzonder aan:


    Een schematische weergave van de invasie en de bevrijding van NL. Door Jack gered uit een oude school.

    En deze:


    Een Bücker Jungman, puntgaaf gerestaureerd door ATN.

    Adri

    PS, ik mag mevr. van Egmond natuurlijk niet vergeten te bedanken voor de catering
    Laatst gewijzigd door Breeze; 15 september 2018 om 18:57

  2. #232
    Geregistreerd
    25 augustus 2015
    Locatie
    Nw. Lekkerland
    Berichten
    535

    Standaard

    Ik laat 3 foto's zien van niet D-XXI zaken, omdat ik niet wist dat hier wel D-XXI foto's geplaatst mochten worden.

    Adri

  3. #233
    Geregistreerd
    18 februari 2013
    Locatie
    Asperen
    Berichten
    1.566
    Weblogartikelen
    4

    Standaard

    Nee snap ik, maar ik zie helemaal geen foto's

    Ik begreep overigens van Tom dat dit hier wel is toegestaan.


    Het kan trouwens voorkomen dat mensen herkenbaar op foto's staan. Mochten mensen hier problemen mee hebben, geef het dan even aan.
    Eventueel kunnen we ook foto's plaatsen in het beschermde deel van de website.

    Groet, Daan

  4. #234
    Geregistreerd
    14 maart 2011
    Locatie
    Nederland
    Berichten
    248

    Standaard

    Bedankt ATN team!


    Nog een sfeerplaatje:
    Naam: Jungmanns.jpg
Bekeken: 642
Grootte: 71,2 KB

  5. #235

    Standaard

    Hartelijk dank aan de organisatoren, de gastheren en mijn mede-bezoekers aan het D.XXI project. Was erg interessant, heb weer een hoop geleerd. Voor herhaling vatbaar!

  6. #236

    Standaard

    Ook ik heb genoten van het bezoek, naast de DXXI ook de vele andere projecten, de werkplaatsen en de inkijkjes in de vele hangars. Ook een leuk gesprek met één van vliegers van de Focke Wulf Piaggio gehad. Van Jack heel veel technische details gehoord, en bij de uitleg kreeg ik nog een stalen cable end socket die op de spankabels van de stalen romp van de D’XXI zit. Heel aardig ��
    Wat een leuk veld is Hoogeveen!
    Laatst gewijzigd door Skybert; 16 september 2018 om 21:34

  7. #237

    Standaard

    Mooi te lezen dat het een geslaagde dag was! Zelf zat ik midden op de Oostzee en was dus niet in staat langs te komen, hopelijk volgende keer meer geluk. Heeft iemand toevallig een lijstje van medeforumers die er wel waren?

    Groet,

    Mathieu.
    Als het regent in mei is april voorbij.

  8. #238
    Geregistreerd
    10 februari 2016
    Locatie
    Ostfreesland
    Berichten
    112

    Standaard

    Ook vanuit Ostfriesland dank aan het ATN Team en het Forum voor deze mooie bijeenkomst.
    Mijn dank gaat ook naar de buren van het Fokker D.XXI Projekt waar wij eveneens alles mochten bekijken en fotograferen.
    Ik wens het Fokker D.XXI Projekt veel succes en hoop dat ik dat vliegtuig nog eens kam zien vliegen.


    Groeten, Hans.


    Ps. Twee jaar geleden stond de Dykhaster IV nog op het vliegveld Hoogeveen, heeft die nu een nieuwe eigenaar?

  9. #239
    Geregistreerd
    21 juli 2011
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    6.277

    Standaard

    Het was een bijeenkomst met een prima sfeer. Mijn dank aan Jack van Egmond en zijn team voor het openstellen van hun gebouwen en de vrije tijd die men opofferde aan een stel luchtvaarthobbyisten.

    Ik ben vreselijk slecht in het onthouden van namen/gezichten. Is er iemand die door middel van foto's met namen wat licht kan werpen op mijn donkere vlekken? Door de grootte van de groep ben ik toch een aardig aantal mensen misgelopen.

    Degene die bij mij de grootste indruk achterliet was Hans uit Ostfriesland. Die had er wel heel erg veel voor over om dit mee te maken met extra overnachtingen in Nederland. Fijn dat ik nu een gezicht aan zijn naam heb kunnen koppelen. Ook Trudy had een extra overnachting. Mooi hoor zulk een enthousiasme. Wel kennis gemaakt met een viertal mensen maar of ik naam en gezicht kan blijven koppelen?

    Mijn dank gaat ook naar Bert (Heron) die mij van en naar station Hoogeveen heeft vervoerd. Klasse Bert.

    Met vriendelijke groet en hopelijk tot een volgende keer,
    Ruud van Ommeren.
    Laatst gewijzigd door ruudvanom; 17 september 2018 om 23:04

  10. #240

    Standaard

    Jack van Egmond en team hebben een geweldige inkijk gegeven over hun project.
    Het was mooi om te zien hoe een jaren dertigvliegtuig in elkaar zit en in de tegenwoordige tijd word gemaakt.
    Dank voor het organiseren en dank voor de ontvangst aan het team van Jack van Egmond en zijn kleinzoon Tom Wilps.

    Met vriendelijke groeten,
    Ronald Dijkstra

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •