Pagina 23 van 28 EersteEerste ... 13 21 22 23 24 25 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 221 t/m 230 van 276

Discussie: PH-XXI - Fokker D.XXI replica

  1. #221

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Koolhoven426 Bekijk bericht
    Kleine correctie Huub, i.p.v. Mercury op de staart, komt er Wright te staan, vanwege de Wright Cyclone motor.
    Inderdaad Maar op deze staart staat "Mercury VIII" en geen "Bristol, zou er dan op de PH-XXI niet "" Cyclone 9" of "Cyclone R1820" op de staart moeten staan?

    Overigens op de PH-XXI Facebook zijn de eerste foto's te vinden van de gespoten vleugel. Uiteraard in camouflage bruin.

    Groet,
    Huub

  2. #222
    Geregistreerd
    3 oktober 2008
    Locatie
    Emmen
    Berichten
    230
    Weblogartikelen
    1

    Standaard

    Jack van Egmond heeft mij verteld, dat hij er geen Cyclone op wil hebben, maar alleen Wright.

  3. #223

    Standaard

    Dankje Huub voor de geweldige animaties,
    zou ik deze op onze FB pagina mogen plaatsen met jouw credits er bij?

    over de kwestie op de staart komt er het volgende op : Wright GR-1820-F52
    overigens is deze motor als reserve motor destijds door de LVA aan geschaft als reserve motor voor de kist, toen wij hem ontvingen zat hij nog in de bijenwas! onderzoek gedaan aan de zaak, en bleek dat hij alleen maar had testgerdaaid bij Wright in de Fabriek!

    overigens heb ik nog meer leuk nieuws met jullie te delen. denk dat jullie het op FB ook al hadden gezien, maar alsnog.

    de verf is op de foto nog niet droog maar hij komt pressies goed uit zoals Willem Vredeling dit ons heeft gezegd, ook zijn originele kleuren stalen zijn hiermee vergelijkt, zo zit er dan toch nog een stukje van Willem in PH-XXI.

    groeten Tom, en zie jullie op de dag dat jullie haar komen bekijken!
    wij hebben er zin in!
    Bijgevoegde afbeelding(e) Bijgevoegde afbeelding(e)  

  4. #224

    Standaard

    zoals gezegd is de verf nog nat, maar komt uiteindelijk op kleur,

    die enthosiastelingen die zich hebben ingeschreven bij Daan, die gaan het allemaal in real life bekijken,
    voor diegenen die dat nog niet hebben gedaan, maar toch willen, wees snel want de inschrijving sluit morgenavond om 23.59

    voor de rest zie ik jullie de grote dag van jullie bezoek dan wel,
    we zullen Julie rondleiden aan de zaak ATN, waar de eerste onderdelen van de D21 bijelkaar kwamen, ook zal ik en opa jullie rondleiden door onze hangar de Barnstomers, waar nog meer warbirds staan van onze familie, zoals een serienummer gelijke Fairchild PT26a , 2 bucker jungmanns, een Duitse Klemm 35D , origineel, en een van de weinigen nog overgebleven piper l4 cub die op D-Day heeft gediend.

    vervolgens zullen we jullie rondleiden naar onze Blue Barn, de D21 hangar, waar de de D21 zich momenteel huisvest.

    met vriendelijke groet,

    Tom Wilps
    PH-XXI project member.

  5. #225

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Dutch Fokker D'XXI Bekijk bericht
    Dankje Huub voor de geweldige animaties,
    zou ik deze op onze FB pagina mogen plaatsen met jouw credits er bij?

    over de kwestie op de staart komt er het volgende op : Wright GR-1820-F52..................
    Tom,

    Uiteraard mag je de plaatjes gebruiken. Het is overigens de prachtige D.XXI voor FSX gemaakt door Daan, met een beschildering die ik voor dit model heb gemaakt toen hij een lezing in het Crash museum ging geven (Daan corrigeer me s.v.p. als mijn geheugen me in de steek heeft gelaten).

    Jullie bieden ons overigens echt een prachtig programma aan. Prachtige kisten met de D.21 als de kers op de spreekwoordelijke taart! Ik neem aan dat ik mijn camera mee mag nemen.....

    Ik heb de 229 direct aan gepast aan de laatste berichten. Op de staart staat nu de juiste motor vermeld en ik heb wat "gebruikschade" verwijderd. Ik weet niet of jullie een Goertz richttoestel en antenne mast gaan plaatsen op de nieuwe 229, maar ik was van plan om de beschildering zo aan te passen, zodat hij op het vroege FSX model van de D.XXI past. Ook denk ik niet dat Jack met een stalen helm op z'n hoofd gaat vliegen!



    Met groet,
    Huub
    Laatst gewijzigd door huub vink; 24 augustus 2018 om 22:05

  6. #226
    Geregistreerd
    18 februari 2013
    Locatie
    Asperen
    Berichten
    1.566
    Weblogartikelen
    4

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door huub vink Bekijk bericht
    Tom,

    Uiteraard mag je de plaatjes gebruiken. Het is overigens de prachtige D.XXI voor FSX gemaakt door Daan, met een beschildering die ik voor dit model heb gemaakt toen hij een lezing in het Crash museum ging geven (Daan corrigeer me s.v.p. als mijn geheugen me in de steek heeft gelaten).

    Jullie bieden ons overigens echt een prachtig programma aan. Prachtige kisten met de D.21 als de kers op de spreekwoordelijke taart! Ik neem aan dat ik mijn camera mee mag nemen.....

    Ik heb de 229 direct aan gepast aan de laatste berichten. Op de staart staat nu de juiste motor vermeld en ik heb wat "gebruikschade" verwijderd. Ik weet niet of jullie een Goertz richttoestel en antenne mast gaan plaatsen op de nieuwe 229, maar ik was van plan om de beschildering zo aan te passen, zodat hij op het vroege FSX model van de D.XXI past. Ook denk ik niet dat Jack met een stalen helm op z'n hoofd gaat vliegen!

    Met groet,
    Huub
    Klopt Huub! Ik kijk nog altijd met veel plezier terug op de mooie tijd die we hadden, al het D.21 uitzoekwerk.

    Maarre, dan moet ik een nieuwe piloot gaan tekenen?

  7. #227
    Geregistreerd
    18 februari 2013
    Locatie
    Asperen
    Berichten
    1.566
    Weblogartikelen
    4

  8. #228

    Standaard

    heren,

    we zijn inmiddels in volle voor bereiding op jullie komst.

    verder zullen er aan de D21 al verschillende onderdelen definitief gemonteerd zitten, zoals instument pannel, weliswaar met een schakelbord dat iets is aangepast van het origineel, om aan de eisen van de autoriteit te voldoen. want switches ect moeten zogenaamd ''in range of pilot'' zitten.

    verder zullen de stabilos er ook aanzitten.

    het ontvangst is die dag dat jullie komen bij Fly en Food om 10.00-10.30.
    wij hebben er zin in.

    groeten Tom.Naam: IMG_7024.jpg
Bekeken: 646
Grootte: 475,6 KB
    Naam: a576d7f4-de41-429d-b8f5-c57055a07fe3.JPG
Bekeken: 577
Grootte: 173,3 KB
    Naam: IMG_7127.jpg
Bekeken: 570
Grootte: 467,1 KB
    Naam: IMG_7113.jpg
Bekeken: 598
Grootte: 485,6 KB

  9. #229
    Geregistreerd
    12 september 2018
    Locatie
    Midden vh land
    Berichten
    5

    Standaard

    Hallo Iedereen,

    Ik zal mij kort even voorstellen: Ik ben Roderick en ben zo'n 25 jaar. Al vanaf kinds af aan heb ik grote interesse in warbirds. Zo heb ik meerdere malen al de Flying Legends Show op Duxford bezocht en ben ik donateur van de DDA. Ik volg de bouw van de PH-XXI al enige tijd via Facebook. Maar sinds ik vandaag dit topic heb ontdekt, doe ik ook graag hier mee in de discussie over dit unieke project.


    En ik wens de aanwezigen a.s. zaterdag erg veel plezier!
    Groet,

    Toppiero
    Laatst gewijzigd door toppiero; 12 september 2018 om 17:09

  10. #230
    Geregistreerd
    18 februari 2013
    Locatie
    Asperen
    Berichten
    1.566
    Weblogartikelen
    4

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •