Pagina 18 van 28 EersteEerste ... 8 16 17 18 19 20 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 171 t/m 180 van 276

Discussie: PH-XXI - Fokker D.XXI replica

  1. #171
    Geregistreerd
    15 januari 2008
    Locatie
    Zwollywood
    Berichten
    2.099

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door LVA-40 Bekijk bericht
    Ziet er goed uit!
    Ik ben onder de indruk van de vorderingen. Zag dat het een onbewapende D.XXI gaat worden

    En nu vraag ik me dit af. Nu er een eerste gebouwd is en al die ervaring opgedaan is, wanneer volgt het tweede toestel? Er zijn zat Kermit Weeks achtigen die goed betalen voor dit soort leuke kisten!

  2. #172
    Geregistreerd
    18 februari 2013
    Locatie
    Asperen
    Berichten
    1.566
    Weblogartikelen
    4

    Standaard

    Het is een fenomenaal project! En Tom, mooie video gemaakt zeg

  3. #173
    Geregistreerd
    2 november 2010
    Locatie
    Nijverdal
    Berichten
    39

    Standaard

    Hey guys, gisteren de onderkant geschuurd, de grond verf is nu super glad, deze week de aangepaste rolroertekening ontvangen, eerst dus rolroeren maken en uitlijnen, daarnadebruine onderkant in de verf, de remkleppen ben ik al aan begonnen, ook het te gebruiken meteriaal voor de bezine tank is bepaald, de tank is ingemeten en het materiaal besteld,
    als dit af is word de romp definitief opgebouwd volgen jaar rond deze tijd proefdraaien, als er verder geen vertraging ontstaat

  4. #174

    Standaard

    Wat een waanzinnig gaaf project en dat in Nederland! Kijk nu al uit naar komend jaar. Succes met de voortgang.

    Edwin

  5. #175
    Geregistreerd
    2 november 2010
    Locatie
    Nijverdal
    Berichten
    39

    Standaard

    Hallo we hebben donderdag op hemelvaartdag Wings en Wheels op Hoogeveen, ik. ben er dan ook beperkt kan dan het project worden bekeken schiet ons maar aan We zijn bij de Barnstormers hangaar
    groet Jack van Egmond en Tom Wilps

  6. #176
    Geregistreerd
    6 maart 2013
    Locatie
    Westerbork
    Berichten
    1.929

    Standaard

    't Is maar 20km rijden, dus normaal gesproken ben ik wel aanwezig,
    zowel voor de vliegtuigen als de auto's...

  7. #177

    Standaard

    Heren,

    laat ik me eerst zelf even voorstellen, ik ben Tom, de kleinzoon van Jack.
    mathieu heeft voor mij dit account aangemaakt, om (net zoals ik op FB) doe af en toe wat te posten op dit forum.

    Dus om gelijk maar met de deur in huis te vallen, van de week zijn we druk geweest met het in elkaar lassen van de ailrons, de landingskleppen worden nog gemaakt aankomende weken. We maken eerst de onderkant helemaal klaar , dus in de grondverf, wat ie al zit. daarna het bekende bruin er op met de drie hoeken, ook inclusief kleppen en ailerons.
    Als de onderkant klaar is wordt de bovenkant gespoten in haar correcte kleuren. vervolgens worden de originele poten er onder gemonteerd.
    In de tussen tijd hebben we ook de romp weer gedemonteerd, alle originele componenten, motor, instrumenten, stoel ect. zijn gepast en de beugels gefabriceerd. nu wordt alles weer gedemonteerd, en het frame in haar definitieve grijs lak gespoten, en dan worden alle overhaulde parts er weer met uiterste zorg gemonteerd.

    Naam: IMG_4076.jpg
Bekeken: 517
Grootte: 484,6 KB
    Naam: IMG_4078.jpg
Bekeken: 523
Grootte: 485,9 KB
    Naam: IMG_4071.jpg
Bekeken: 511
Grootte: 479,0 KB
    Naam: IMG_4081.jpg
Bekeken: 525
Grootte: 485,7 KB

  8. #178

    Standaard

    nog meer leuke fotootjes
    Naam: IMG_0737.jpg
Bekeken: 503
Grootte: 143,2 KB
    Naam: IMG_0738.jpg
Bekeken: 493
Grootte: 243,4 KB
    Naam: IMG_0739.jpg
Bekeken: 502
Grootte: 111,9 KB
    Naam: IMG_0742 2.jpg
Bekeken: 512
Grootte: 229,0 KB
    Naam: IMG_3925.JPG
Bekeken: 496
Grootte: 192,6 KB
    Naam: P1040066 - B.JPG
Bekeken: 511
Grootte: 347,1 KB

    ja het begind echt ergens op te lijken...

    overigens voor diegenen die de FB pagina nog niet hebben geliked, zoek dan op:
    https://www.facebook.com/FlyingFokkerD21/

  9. #179

    Standaard

    oja vergat ik nog te vermelden, de hele vleugel is inmiddels bekleed, dit hebben we afgelopen winter gedaan, qua vleugel zitten we in de afbouw fase! en zit hij in de 2K grondverf, na de bouwvak gaan we dan waarschijnlijk bezig met het spuitwerk van het legendarische kleurenschema.

    groeten Tom
    Laatst gewijzigd door Dutch Fokker D'XXI; 27 mei 2018 om 14:43

  10. #180

    Standaard

    Jack en Tom, hier neem ik heel diep mijn petje voor af...gewéldig !!!
    hartelijke groet, Trudy (tev)

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •