Pagina 5 van 28 EersteEerste ... 3 4 5 6 7 15 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 41 t/m 50 van 276

Discussie: PH-XXI - Fokker D.XXI replica

  1. #41
    Geregistreerd
    18 februari 2013
    Locatie
    Asperen
    Berichten
    1.566
    Weblogartikelen
    4

    Standaard

    Project van de eeuw, als je het mij vraagt

    Er zit een heleboel werk achter, respect! Ik kijk uit naar het resultaat!

    Succes vanaf deze zijde!

  2. #42
    Geregistreerd
    2 november 2010
    Locatie
    Nijverdal
    Berichten
    39

    Standaard

    Heren. Hartelijk dank voor jullie mooie reacties. Het project loopt redelijk vorderd gestaag, alhoewel ik afgelopen jaar niet helemaal fit ben geweest. met Orla Kragh Jensen werk ik samen, hij krijgt van mij info. Ik heb de laatste maanden niet zo veel kontakt met hem gehad, hij is nog bezig met nieuwe tekeningen te maken in een teken programma,v
    Voor mij is het niet erg bruikbaar, omdat het te veel afwijkt, Alleen als ik mij houd aan de originele constructie, krijg ik uiteindelijk een B.v.L. Wel moet ik aan de huidige eisen voldoen
    Er mag geen geschut in ook niet de bediening ervan, verlichting moet aan huidige eisen voldoen. Labinal lampen zijn echter rondstralers, ik heb een goede vervanging gevonden.
    Zoek nog de witte staart verlichting lampjes. Dan de poten mijn kappen zijn exact de nederlandse de bekleding om de poten wordt 4 mm dikker dan op de Nederlandse tekening wel bijlft hermodel hetzelfde, Ik heb de komplete set tekeningen van de Nederlandse versie, maar ook de komplete Finse set. Alle andere benodigde onderdelen zijn aanwezig. De motor wordt een Wright R1820 F 52 zoals op de spaanse versie is gebruikt, hiervoor zijn heel veel spare parts beschikbaar dit in tegenstelling tot de Mercury. Ik had een optie op een Mercury, echter overhaul etc. was erg moeilijk, omdat er nauwekijks nog nieuwe onderdelen zijn dan de kostenpost, ongeveer twee ton voot een luchtwaardige motor, om maar niet tespreken van een prop met konische naaf, bijna goud.Kortom de wright is naar mijn idee de betere operationele keuze. Groet Jack van Egmond Sr.

  3. #43

    Standaard

    Fantastisch project! Fijn dat het in Nederland mogelijk is en dat jullie er zo ontzettend veel tijd insteken!

  4. #44
    Geregistreerd
    13 februari 2012
    Locatie
    Molenschot
    Berichten
    77

    Standaard artikel over de D.XXI

    Beste heer van Egmond. Ik heb u een privebericht (rechter bovenhoek, inloggen) gestuurd ivm mogelijke aandacht voor uw project in een artikel van een luchtvaartblad. Graag uw reactie. Bij voorbaat dank.

  5. #45

    Standaard

    Geweldig foto verslag van Mathieu,
    Van de bouw van een van de mooiste jagers die Nederland ooit heeft gekend.
    Waren echt smul foto`s, en het ziet er super mooi uit allemaal, wat meneer van Egmond heeft gebouwd. De vleugel alleen al is eerste klas vakwerk.
    Er was oa te lezen dat er originele landingsgestel poten gebruikt worden van het Finse model, en Wright R1820 F 52 als motor, en er ook originele instrumenten aanwezig zijn. Mijn vraag is eigenlijk, worden er nog meer originele onderdelen gebruikt voor dit project??? en zo ja wat zoal dan??

  6. #46

    Standaard

    Hoi Dennis,

    Als ik heer van Egmond spreek zal ik hem eens vragen, ik weet een ieder geval dat een deel van de wielpoten origineel zijn. Wat er meer origineel gebuikt gaat worden weet ik niet, uiteraard moet het toestel voldoen aan hedendaagse eisen wat een hoop originele delen uitsluit.

    Groet,

    Mathieu.
    Als het regent in mei is april voorbij.

  7. #47

    Standaard

    Persoonlijk ben ik van mening (maar wie ben ik) dat het als een reconstructie gezien kan worden om de discussie van wat is orgineel en wat niet te vermijden.

  8. #48

    Standaard

    Hoi,

    Vanmiddag ontving ik van Jack van Egmond enige foto's van de romp in aanbouw die ik hierbij even plaats. Ziet er weer schitterend uit!

    Groet,

    Mathieu.



    Als het regent in mei is april voorbij.

  9. #49

    Standaard

    Fantastisch. Kan niet anders zeggen.
    Cees

  10. #50

    Standaard

    Foto`s van de vleugel alleen al waren echt indrukwekkend om te zien.
    Het hele verhaal, en tot stand komen van het project is gewoon fantastisch. Maar die buizen romp alleen al is een kunstwerk.
    Vind het gewoon een enorm GAAF!! project.

    Hoop dat er zo nu en dan meer foto`s komen van het project van meneer van Egmond. En we toch inzicht krijgen in de bouw, materiaal keuzes, componenten, vervangende onderdelen, en eventueel gebruik van originele D.21 onderdelen.

    Zijn er eigenlijk ook foto`s van de Deense D.21 ergens te zien?

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •