Weergegeven resultaten: 1 t/m 5 van 5

Discussie: Net gezien....

  1. #1

    Standaard Net gezien....

    Hoi,

    Zo'n 10 minuten geleden vlogen er over ons schip dat in Schiedam ligt de Lancaster van de BBMF en een spitfire in Nederlandse kleuren! Voor het eerst dat ik een Lancaster zag vliegen en de motoren kon horen!
    Iemand enig idee waar de Lancaster voorgevlogen is?

    Groet,

    Mathieu.
    Als het regent in mei is april voorbij.

  2. #2

    Standaard

    Hallo Mathieu,

    De Lancaster van de BBMF staat voor 2 mei ingepland voor een flypast boven Gouda (ca 13.50), het Malieveld in Den Haag (ca 14.00) en aansluitend het Air Commodore Geddespad in Rotterdam (ca. 14.10).
    Deze flypast wordt uitgevoerd tezamen met de Spitfire van de Koninklijk Luchtmacht Historische Vlucht.

    Je hebt ze dus gezien terwijl ze op weg waren naar Gouda.

    Mvg, Boris

  3. #3
    Geregistreerd
    24 augustus 2011
    Locatie
    Hendrik Ido Ambacht
    Berichten
    468

    Standaard

    Ik ga op 5 mei a.s. naar Vlaardingen op de dag dat 'OPERATION MANNA' wordt herdacht en broodjes worden uitgeworpen ter herinnering. Ik hoop dat dat gebeurd met de Lancaster (hoewel ik dat betwijfel). Het was in 1945 de mooiste dag van de oorlog toen die Lancasters en B-17's laag overkwamen om eten uit te gooien. Op die dag (ook in Schiedam) wisten we dat de ellende voorbij was. Een pracht gezicht!
    Het geluid van de Merlins heb ik tientallen malen gehoord als ze 's nachts overkwamen. Het leek net of die motoren niet gesynchroniseerd waren. Typisch geluid. Komt nog bij dat het een flinke tijdje duurde voordat ze voorbij waren. Ik vermoed dat ze achter elkaar vlogen om elkaar niet te raken in het donker. Misschien dat iemand daarover iets meer weet. Janjr

  4. #4

    Standaard

    De Lancaster heeft gevlogen over:

    Texel
    Dronten
    Breukelen
    Giessenburg (Daar heb ik hem gezien)
    Gouda
    Den Haag
    Rotterdam (Ter bregge)
    Middelharnis
    En daarna weer naar huis

  5. #5

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •