Weergegeven resultaten: 1 t/m 5 van 5

Discussie: Gezocht: opa

  1. #1
    Geregistreerd
    18 februari 2013
    Locatie
    Asperen
    Berichten
    1.566
    Weblogartikelen
    4

    Standaard Gezocht: opa

    Goedenavond allen,

    Tja, het is me wat: ik zoek een opa. Nou dekt de titel van dit draadje ook weer niet helemaal mijn vraag. Het is namelijk zo dat ik info over mijn grootvader zoek.

    Mijn grootvader heette Gerrit Hoefnagel, geboren 1923, woonachtig op Urk. Tijdens de oorlog opgepakt bij een polderrazzia, dwangarbeid in een werkkamp, weten te ontsnappen en weer terug gevlucht naar Urk. Maar daar gaat het nu niet over...

    Na de oorlog heeft mijn grootvader zich opgegeven om naar Indië te gaan met de politionele acties. Dat was op Java. En eigenlijk houdt het nu op wat betreft mijn kennis over mijn grootvader in Indië.

    Laat ik u nog geruststellen. Na Indië weer teruggekeerd naar het natte lage land, getrouwd, vijf kinderen waaronder mijn moeder. Inmiddels helaas overleden, al bijna 20 jaar geleden. Is overigens later bij de Luchtmacht gegaan en heeft veel in Nijmegen gediend, om rekruten de grondbeginselen van de dienst te leren.

    Wie weet meer over mijn grootvader in de tijd dat hij in Indië diende? Kende u hem? Het schijnt dat hij bij de genie diende, maar dat weten we niet zeker...

    Al zou u nou meer info hebben, foto's wellicht, zou ik u dankbaar zijn. Misschien ook over de periode KLu?

    Mijn hartelijke groeten en alvast bedankt,

    Daan Kaasjager

  2. #2
    Geregistreerd
    25 juni 2010
    Locatie
    The dark side of the moon
    Berichten
    5.239

    Standaard

    Hallo Daan

    Mogelijk dat je de zoektocht kan beginnen in Den Haag bij het NIMH ( Nederlands instituut militaire historie ) mits je maar genoeg gegevens hebt zoals naam , geboorte datum of nog beter zijn dienstnummer .

    Frederikkazerne,
    gebouw 35 H-toren (studiezaal met eigen ingang op begane grond, directie en medewerkers op eerste en tweede etage)
    Van Alkemadelaan 786
    2597 BC Den Haag
    Postbus 90701
    2509 LS Den Haag
    Telefoon
    Algemeen: (070) 316 58 36
    Studiezaal: (070) 316 28 47
    E-mail: nimh@mindef.nl
    Als WO2 verzamelaar, verzamel je uit interesse naar het verleden.

  3. #3

    Standaard

    Aanrader is het instituut in Kerkrade. Ben de naam even kwijt...
    Als je hun mailt, met de naam van uw opa, bewijs van zijn overlijden en uw id dan krijg je waarschijnlijk zijn gehele dossier opgestuurd. Succes!

  4. #4
    Geregistreerd
    18 februari 2013
    Locatie
    Asperen
    Berichten
    1.566
    Weblogartikelen
    4

    Standaard

    Aha, bedankt mensen voor de heenwijzing!

  5. #5
    Geregistreerd
    8 april 2013
    Locatie
    Nuenen
    Berichten
    115

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Alex Bekijk bericht
    Aanrader is het instituut in Kerkrade. Ben de naam even kwijt...
    Als je hun mailt, met de naam van uw opa, bewijs van zijn overlijden en uw id dan krijg je waarschijnlijk zijn gehele dossier opgestuurd. Succes!
    BRIOP!

    Het adres was in 2002:
    Ministerie van Defensie
    Bureau RIOP
    Postbus 7000
    6460 NC Kerkrade


    Bij het NIMH kunnen ze je wel vertellen of dit nog correct is.


    Jaap

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •