Pagina 1 van 2 1 2 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 12

Discussie: Computervraag

  1. #1

    Standaard Computervraag

    Heren, ik heb een vraag die niet past in 'vraag en aanbod', maar die naar ik hoop toch veel aanbod zal opleveren.
    Aanbod in kennis.

    Wat speelt er: Mijn Windows photo gallery is van slag sinds een week.
    Waalhaven heeft hem doen haperen...

    Miniaturen worden voor een groot deel niet meer getoond, terwijl er wel een foto achter zit die goed is.
    Ik heb Live Essentials hersteld via een Windows programma, het ook vervangen, maar zonder resultaat.

    Het project dat ik op stapel heb staan is nu niet uit te voeren bij gebrek aan overzicht van de (vele) foto's...

    Ik wacht geduldig op de verlossende PB!

    Tracker.

  2. #2
    Geregistreerd
    13 november 2007
    Berichten
    680
    Weblogartikelen
    1

    Standaard

    Hallo Tracker,

    Welke Windows versie gebruik je? Dat kan verschil maken voor de oplossing.
    En wat zie je nu bij de bestanden als plaatje/icoontje?
    Heeft geen enkele afbeelding een miniatuur meer, of sommigen wel?
    Zie je een verband? Bijvoorbeeld dat plaatjes in de ene map wel een miniatuur hebben, die in een andere map niet?

    Een reden kan zijn dat in alle of sommige mappen de optie aan staat om geen miniatuur van de afbeelding te tonen.

  3. #3

    Standaard

    Dag, ik gebruik W 7.
    Beeld van fout miniatuur is grijs, in de info rechts wordt wel naam, zwaarte en afmetingen gegeven, en die zijn correct.

    De niet getoonde mini's verschillen per map van 10 tot 80%, wisselend dus en niet op zwaarte. Een 5MB scan wel en de er pal naast staande kopie van 237 Kb niet...

    Een mini wordt soms zichtbaar als ik het formaat verander met 1 byte.
    Alleen de trigger is kennelijk al voldoende.

    Ik heb Windows Live Essentials opnieuw gedownload, maar wel de Engelse versie; kan dat strijdig zijn met wat er nog aan de vorige Nederlandse versie aanwezig is?

    Verplaatsen van een foto naar een andere map bevriest soms qua beeld.
    Als de ontvangende map dan even uit en weer aan wordt gezet is de nieuwe foto wél over gekomen.

    Ik heb ook problemen met Live mail. Hersteld (door een Windows onduidelijk programma), nieuw Live account aangemaakt maar geen resultaat.
    Geen idee of daar een connectie ligt; lijkt me niet...

    grt

  4. #4
    Geregistreerd
    18 februari 2013
    Locatie
    Asperen
    Berichten
    1.566
    Weblogartikelen
    4

    Standaard

    Wat is de bestandsextensie? .jpg of .png, of iets anders? Ik moet eerlijk zeggen dat ik niet weet of dat uitmaakt, maar ik gebruik eigenlijk geen Photo Gallery. In de Verkenner kunnen de afbeeldingen ook groot genoeg weergegeven worden, dat is voor mij voldoende.

    Zijn alle updates door Windows Update geinstalleerd?

  5. #5
    Geregistreerd
    13 november 2007
    Berichten
    680
    Weblogartikelen
    1

    Standaard

    Ik denk dat je cache beschadigd is.
    Hier is een handleiding hoe je die moet verwijderen zodat een nieuwe gemaakt kan worden.
    Thumbnail Cache - Clear and Reset - Windows 7 Help Forums

    Helaas in het Engels. Doe dit alleen als je heel zeker van je zaak bent. Laat het anders doen door iemand die handig met computers is.

  6. #6

    Standaard

    Dank, ik ga voorzichtig kijken..

  7. #7

    Standaard

    Hallo Tracker,

    Is het nu inderdaad zo dat je de foto’s zelf wel kunt zien maar de thumbnails niet?

    Misschien eens proberen met een andere image viewer zoals FastStone of IrfanView, die hebben ook thumbnails, en zijn sowieso erg handig ook voor fotobewerking.

  8. #8

    Standaard

    Arjan, ik heb de miniaturen cache verlost van 46mb, maar zonder resultaat...

    In Faststone heb ik ze wel, net als in verkenner, maar in W-7 heeft men bedacht om alle lettertjes kleiner te maken en ook nog eens grijs op grijs.
    Dat wordt voor mij met ouderdoms macula-ogen niet meer te doen.
    Groter maken van de tekst gaat niet; alleen werken met de vergrootglasfunctie blijft over.
    Maar dát leidt dan weer tot geestelijke aberratie...of te wel: om gek van te worden!

    William, ik gebruik al jaren Faststone als enige bewerkprogramma, maar had er nooit mee genavigeerd in mijn totale bestand.
    Dat nu proberend geeft ook die vreselijk kleine lettertypen en dat vormt echt een probleem. Oplossing??

    Met dank voor het meedenken,

    Grt

  9. #9
    Geregistreerd
    13 november 2007
    Berichten
    680
    Weblogartikelen
    1

    Standaard

    De letters moeten wel aan te passen zijn. Zie hier:
    Windows-lettertypen wijzigen - Windows Help

    Maar het kan ook heel goed dat we langs elkaar heen zitten te praten en dat je probleem net even anders is dan ik denk dat het is.

  10. #10

    Standaard Computervraag

    Ik zal 3 van mijn schermen tonen.

    Eerste is Fotogallery.
    De tekst links van mijn (uitgebreide) vertakkingen is redelijk te lezen.
    Er zijn een paar miniaturen grijs; Soms staan ze op hun kop, maar de foto die er bij hoort weer niet.
    De miniaturen dichtheid is te regelen, Ctr-scroll; ik heb er graag 5 op een rij, niet veel meer.



    Tweede is Faststone hoofdpagina.
    De tekst links is nu kleiner geworden en kan niet groter gescrolled worden.
    Ik kan het nog nét volgen...
    Het aantal miniaturen is niet te regelen helaas.
    Ik zie er veel te veel naar mijn smaak; maar er ontbreekt er niet één.



    Derde is de Faststone bewerkings pagina.
    Het blokje bedieningspaneel links was in XP net zo groot als het hele zwarte veld. Was voor mij goed leesbaar.
    In W7 is het zo klein (voor mij), dat ik de functies niet meer goed kan lezen, maar herinner me wat wat is.
    Ik heb me suf gepiekerd hoe dat groter te krijgen.



    Hetzelfde verkleinings probleem van het control panel doet zich voor bij de HP scanner. Met XP alles leesbaar, maar bij W7 erg kleine letters, die zelfs rechts buiten het scherm lopen.
    (Schermresolutie veranderen geeft weer andere problemen elders...)
    Alle wijzigingen die Windows geeft ter verbetering van de leesbaarheid slaan niet op dit probleem--helaas.

    U ziet op de 3 foto's legio TBM's die nog geplaatst moeten worden; het zijn namelijk actuele bladen.
    Het betekent ook dat dit gerommel me niet goed uitkomt; vandaar mijn vragen aan de groep.

    Dank, Tracker.

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •