Pagina 3 van 4 EersteEerste 1 2 3 4 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 21 t/m 30 van 32

Discussie: Brewster Buffalo

  1. #21
    Geregistreerd
    28 juli 2008
    Locatie
    Numansdorp
    Berichten
    174

    Standaard Brewster Buffelo

    Er is ook een schitterend model van Hobbymaster van de Brewster B339C de B-3110 van Lt Deibel, die deel heeft genomen aan de laatste actie van de ML-KNIL met 4 Buffelo's tegen de Jappen.
    Ook het repilica waar dit onderwerp mee begon is 1 van deze 4.
    Het is gelimiteerde uitgaven van 1500 stuks en heb er dus eentje.
    Laatst gewijzigd door Arjan; 28 augustus 2008 om 13:15

  2. #22

    Standaard Buffalo replica Nieuws?!

    Link naar Dan Fords Buffalo forum:

    Klik hier Buffalo nieuws Klik hier

    Dit is de tekst waar het om gaat:


    The Brewster will be 'revealed' in March!

    Today my grandfather (former Buffalo pilot -> Albert Eduard Stoov? - 2-VLG-V) received a letter with an invitation from the Dutch Royal Airforce and the Museum.
    My grandfather will be honor-guest with the official 'revealing' of the Brewster at the Dutch museum. This will be in March.

    Offcourse i will go with my grandfather this day... also i take my filmcamera and photocamera!
    Photo's will be uploaded offcourse and a film will show up on youtube!
    the Flying Dutchman


  3. #23
    Scarafax Guest

    Standaard

    Dacht laat ik me hier ook maar eens aanmelden... dat bericht hierboven had ik geplaatst op het warbirds forum.

    Mijn grootvader is een oud ML-KNIL vlieger. Leeft nog steeds en woont momenteel in Delft. Van jongs af aan ben ik al gefacineerd van zijn vliegerstijd in de oorlog, en ben dat sinds 8 jaar geleden gaan archiveren voordat het te laat is. Er zijn immers steeds minder ML-KNIL piloten die hun ervaringen kunnen delen.

    Mijn grootvader leerde vliegen met een Koolhoven FK51 op Kalidjati, en vloog daarna in een Brewster B-339C (de B-3118).

    Maar goed om terug te komen op het bericht van hierboven...

    Mijn grootvader heeft dus een brief gehad van de luchtmacht en het museum dat de brewster vanaf maart tentoongesteld word. Met een grote premiere voorafgaand waarbij onder andere mijn grootvader eregasten zijn.

    Uiteraard ga ik mee met mijn filmcamera en fototoestel...

    De replica draagt het serienummer B-3107, het toestel van Gerardus Meinardus "Tub" Bruggink.

    Ik heb overigens sinds kort ook contact met J. Jacobs, een kapitein vlieger van 1-VLG-IV, die in een Curtiss Hawk 75A-7 vloog. Dus indien mensen vragen hebben over het toestel of iets dergelijks... just ask.

  4. #24

    Standaard

    Hey,

    Ik denk dat het goed is om alles wat ze weten op te nemen op video of iets dergelijks. Dat is dan alles wat ze weten, en dan kan je daarna gaan kijken naar gaten etc. Inderdaad voor het te laat is dit soort verhalen registreren.

    Ikzelf heb het verhaal van een veteraan opgetekend die was geland bij Pegasus Bridge, een Engelsman. Ik had nog een aantal vragen die ik hem wilde stellen. 24 december is hij overleden, heel plotseling. Dit als illustratie dat je beter in een keer heel veel kunt vragen en daarna pas details gaat betrekken in je verhaal/vragen.

    Groet,
    Jan

  5. #25
    steen Guest

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Scarafax Bekijk bericht
    Dacht laat ik me hier ook maar eens aanmelden... dat bericht hierboven had ik geplaatst op het warbirds forum.

    Mijn grootvader is een oud ML-KNIL vlieger. Leeft nog steeds en woont momenteel in Delft. Van jongs af aan ben ik al gefacineerd van zijn vliegerstijd in de oorlog, en ben dat sinds 8 jaar geleden gaan archiveren voordat het te laat is. Er zijn immers steeds minder ML-KNIL piloten die hun ervaringen kunnen delen.

    Mijn grootvader leerde vliegen met een Koolhoven FK51 op Kalidjati, en vloog daarna in een Brewster B-339C (de B-3118).

    Maar goed om terug te komen op het bericht van hierboven...

    Mijn grootvader heeft dus een brief gehad van de luchtmacht en het museum dat de brewster vanaf maart tentoongesteld word. Met een grote premiere voorafgaand waarbij onder andere mijn grootvader eregasten zijn.

    Uiteraard ga ik mee met mijn filmcamera en fototoestel...

    De replica draagt het serienummer B-3107, het toestel van Gerardus Meinardus "Tub" Bruggink.

    Ik heb overigens sinds kort ook contact met J. Jacobs, een kapitein vlieger van 1-VLG-IV, die in een Curtiss Hawk 75A-7 vloog. Dus indien mensen vragen hebben over het toestel of iets dergelijks... just ask.
    Jan Verboog was ook in de opleiding in Kalidjati, 1939.
    Ik zou graag meer info hebben over Kalidjati.
    Is er iets bij u bekend over Verboog?
    met vr. groet,
    jcvanhaasteren@planet.nl

  6. #26
    Geregistreerd
    15 januari 2008
    Locatie
    Zwollywood
    Berichten
    2.099

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Scarafax Bekijk bericht
    Dus indien mensen vragen hebben over het toestel of iets dergelijks... just ask.
    Ik heb wel wat vragen :-)
    Vraag eens of hij nog weet of er gaandeweg nog reflexvizieren werden gemonteerd. Ook ben ik benieuwd of dhr. Jacobs nog iets weet over de kleuren van de Hawk.

  7. #27
    Geregistreerd
    15 januari 2008
    Locatie
    Zwollywood
    Berichten
    2.099

    Standaard

    Om in de agenda te zetten; 28 maart; dan is de onthulling van de replica in het mlm!!!

  8. #28

    Standaard

    dat is op een zaterdag?
    , en is die replica dan al in Nederland of is het vervoer er van nu rond?

  9. #29
    Geregistreerd
    28 juli 2008
    Locatie
    Numansdorp
    Berichten
    174

    Standaard

    Zaterdag is het MLM gesloten.
    Is het een besloten presentatie?
    Anders gaat deze datum direkt in mijn agenda.

  10. #30
    Geregistreerd
    20 december 2008
    Locatie
    Drachten
    Berichten
    33

    Standaard

    Het is heel goed mogelijk dat het gaat om de vriendendag van het MLM, 100% zeker ben ik niet omdat ikzelf, ondanks dat ik vriend ben, nog geen uitnodiging heb maar vorig jaar was de vriendendag ook omstreeks deze datum, en daarom een 'besloten' bijeenkomst.

Tags for this Thread

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •