Pagina 2 van 3 EersteEerste 1 2 3 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 11 t/m 20 van 29

Discussie: Fotoalbum te koop aangeboden

  1. #11
    Johann Guest

    Standaard

    Beste allemaal,bij deze laat ik via het forum even weten dat het album een nieuwe eigenaar heeft.
    Een forumlid was zo vriendelijk het van mij over te nemen.
    Ik had niet kunnen bevroeden dat er zoveel interesse in zou zijn en kan onmogelijk iedereen die gereageerd heeft apart terug mailen...

    Ik ben blij te weten dat het op een goede plek terecht is gekomen en hoop binnenkort ook iets voor mijn collectie te mogen terugontvangen ....
    Dankzij de nieuwe eigenaar heb ikzelf namelijk ook weer iets moois voor mijn collectie kunnen aanschaffen.

    Dank aan allen voor jullie enthousiaste reacties ..

    Mvg, Johann

  2. #12
    Johann Guest

    Standaard

    Er mag dus een "slotje"op dit topic..

    Grt Johann

  3. #13

    Standaard

    Dat is een mooi resulaat Johann. Ook mooi dat je de moeite neemt het hier te vermelden.

    Groet,

    Mathieu.
    Als het regent in mei is april voorbij.

  4. #14
    Geregistreerd
    21 juli 2011
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    6.318

    Standaard

    Hallo Mathieu (en anderen).

    Het album van Johann is nu in mijn bezit. Ik ben bezig me te verdiepen in de inhoud.
    Er zit geen chronologie in het album dus samenhangende foto's kunnen meerdere pagina's uit elkaar liggen.
    Ook zijn er een aantal foto's over de landing van de Duitse para's bij Moerdijk die uit een Duitse bron afkomstig moeten zijn.
    Er zijn foto's die niet helemaal scherp zijn en soms is een onderwerp wel erg klein geworden door de afstand daartoe.

    Of ik alles plaats? Bij al mijn plaatsingen tot nu toe op dit forum hoopte ik dat een ieder het fatsoen had om het materiaal
    alleen voor eigen gebruik te downloaden. Of het dan in een eigen archief bewaard werd of dat er een mooie glanzende foto
    van uitgeprint werd is me om het even.

    Ik spiegel me graag aan Tracker die heel ruimhartig is met zijn foto's maar vanwege de prijs die ik voor dit album moest ophoesten,
    met zeer grote afstand mijn duurste aankoop ooit, twijfel ik of ik wel alles wil plaatsen. En moet ik dat doen met geringere resolutie dan ik normaal doe?
    Dat geeft alleen bescherming tegen het uitprinten/drukken van zo'n foto maar niet tegen digitale verspreiding.
    Of moet ik me beperken tot een select aantal mensen zoals Jan van den Heuvel deed en die wel de grotere resolutie sturen?
    Misschien een paar uitzonderingen maken en de rest van de foto's wel plaatsen?
    Of alles op een CD/DVD zetten en tegen een vergoeding aanbieden om wat van de kosten terug te halen?

    Ik ben er nog niet uit maar er zullen zeker wel een aantal foto's op dit forum verschijnen, zeker die waarbij ik de hulp
    van forumleden inroep bij crashfoto's omdat mij gewoon de tijd ontbreekt om daar uitgebreid naar te gaan spitten.

    Met vriendelijke groet,
    Ruud.
    Laatst gewijzigd door ruudvanom; 20 juni 2015 om 11:25

  5. #15
    Geregistreerd
    25 juni 2010
    Locatie
    The dark side of the moon
    Berichten
    5.239

    Standaard

    Prachtige aanwinst Ruud
    De foto's van Duitse fallschirmjägers bij Moerdijk zijn later genomen namelijk tijdens de film opnamen van " sprung in den feind " een aantal maanden later.
    De onderstaande foto komt uit dezelfde serie en ze zijn meestal voorzien van een papieren tekst strook aan de achterzijde ( foto formaat 18 x 13 cm )
    Laatst gewijzigd door jan wullink; 20 juni 2015 om 11:51
    Als WO2 verzamelaar, verzamel je uit interesse naar het verleden.

  6. #16
    Geregistreerd
    21 juli 2011
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    6.318

    Standaard

    Hallo Jan.

    Kijk eens aan, Duitse propagandafoto's dus.

    Dank voor je reactie.

    Meteen een vraag die opkwam vanwege een foto in het album.
    Weet iemand wat de functie van het "bonnententje" was dat werd opgesteld bij het vliegen op Soesterberg?

    Groet,
    Ruud.
    Laatst gewijzigd door ruudvanom; 20 juni 2015 om 11:51

  7. #17

    Standaard

    Hoi Ruud,

    Goed te zien dat het album in goede handen terecht gekomen is! Kijk met belangstelling uit naar wat je ermee gaat doen.
    Meer over de propaganda film:
    http://www.npogeschiedenis.nl/andere...den-Feind.html

    Groet,

    Mathieu.
    Laatst gewijzigd door Mathieu; 20 juni 2015 om 13:55
    Als het regent in mei is april voorbij.

  8. #18
    Geregistreerd
    21 juli 2011
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    6.318

    Standaard

    Hallo Mathieu.

    Dank je.

    Enige forumleden/bezoekers vonden het minder dat de koop zo snel tot stand kwam maar mijn bod was zeer aantrekkelijk voor de verkoper.
    Hieronder tekst van de verkoper (bold gemaakt door mijzelf):
    PS. Enkele forumleden waren “not amused”, om het maar eens netjes te zeggen ,pffff phoe,phoe..

    Groet,
    Ruud.
    Laatst gewijzigd door ruudvanom; 20 juni 2015 om 14:32

  9. #19

    Standaard

    Ruud,

    Niet spiegelen aan mij alstjeblieft want ik ben geen verzamelaar.
    Ik heb wel het een en ander om me heen vergaard, maar hecht er anders aan.

    Als je kunt ruilen omdat je er,juist als verzamelaar, iets aantrekkelijks voor de andere partij tegenover kunt stellen, dan is daar niets mis mee.
    Het is zelfs de basis van iedere economie...

    Dat je de quote 'bold' plaatst doet vermoeden dat het je toch nog als een (klein) steentje op de maag ligt.
    Gooi er een Rennie tegen aan, dat helpt, tenminste voor tussen de oren...

    Doe er mee wat je wijs lijkt; met de prentbriefkaarten ben je ook al een nieuwe weg aan het bewandelen, toch?

    Tracker.

  10. #20
    Geregistreerd
    18 februari 2013
    Locatie
    Asperen
    Berichten
    1.566
    Weblogartikelen
    4

    Standaard

    In elk geval gefeliciteerd Ruud!

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •