Pagina 3 van 3 EersteEerste 1 2 3
Weergegeven resultaten: 21 t/m 29 van 29

Discussie: Fotoalbum te koop aangeboden

  1. #21
    Geregistreerd
    21 juli 2011
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    6.318

    Standaard

    Hallo Tracker.

    Ik bedoelde te zeggen dat jij er geen probleem mee hebt om al dat mooie materiaal zo maar op een open site te zetten
    om het met anderen te delen. Delen dat is ook mijn insteek. Delen om kennis te vergroten omdat het reacties uitlokt
    waardoor ik hopelijk meer te weten kom over mij hobby. (Klinkt toch niet te gezwollen?)

    Het bold maken van tekst is voor mij geen uitdrukking van een emotie, net zo min als het italic maken.
    Trouwens, vroeger heette dit halfvet en de ander cursief maar ja het digitale tijdperk.
    Het was alleen de bedoeling om de tekst van de verkoper duidelijker te laten uitkomen.
    Als oud typograaf kan ik het niet laten om af en toe wat vorm te geven.
    Dat is zelfs aan de tekst hier te zien, zonder mijn ingrijpen zouden de regels veel langer zijn.

    Waarmee ik wel een probleem heb is het feit dat het internet ook een soort piraterij heeft voortgebracht met kwalijke kantjes.
    Jan van den Heuvel heeft mij ooit verteld dat hij zijn foto's tegenkwam in boeken over Beuteflugzeuge.
    Ik kan niet beoordelen hoe zeldzaam foto's zijn maar om je materiaal zonder toestemming zo maar ergens gepubliceerd te zien....
    Helaas is niet iedereen met de beste bedoelingen op het internet. Daar kan ik over meepraten als lijdend voorwerp in enige zaken.

    Groet,
    Ruud.
    Laatst gewijzigd door ruudvanom; 20 juni 2015 om 15:54

  2. #22
    Geregistreerd
    18 februari 2013
    Locatie
    Asperen
    Berichten
    1.566
    Weblogartikelen
    4

    Standaard

    Is het niet zo dat foto's die hier getoond worden als bijlage, niet zichtbaar zijn voor gasten?

  3. #23
    Geregistreerd
    21 juli 2011
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    6.318

    Standaard

    Hallo Daan.

    Dat kan ik me niet voorstellen omdat er vaak zoveel gasten zijn.
    Deze week was ik op een ochtend het enige forumlid online maar er waren wel 39 gasten.
    Alleen maar tekst zien lijkt me niet erg aantrekkelijk als gast.

    Groet,
    Ruud.

  4. #24
    Geregistreerd
    25 juni 2010
    Locatie
    The dark side of the moon
    Berichten
    5.239

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mathieu Bekijk bericht
    Hoi Ruud,

    Goed te zien dat het album in goede handen terecht gekomen is! Kijk met belangstelling uit naar wat je ermee gaat doen.
    Meer over de propaganda film:
    Sprung in den Feind - NPO Geschiedenis

    Groet,

    Mathieu.

    Andere Tijden vond de originele versie van deze film terug in archieven in Berlijn.

    De film was al jaren verkrijgbaar op VHS en DVD
    Als WO2 verzamelaar, verzamel je uit interesse naar het verleden.

  5. #25

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door ruudvanom Bekijk bericht
    Hallo Daan.

    Dat kan ik me niet voorstellen omdat er vaak zoveel gasten zijn.
    .
    Hoi Ruud,

    Toch is het zo dat als je niet ingelogt bent je geen foto's kunt zien, althans die foto's die via deze site gedownload worden. Foto's die via photobuck etc geplaats worden zijn wel zichtbaar.

    Groet,

    Mathieu.
    Als het regent in mei is april voorbij.

  6. #26
    Geregistreerd
    2 februari 2008
    Locatie
    Bussum
    Berichten
    20

    Standaard

    Hoi Ruud, misschien is het ook een optie om de foto's van een soort van watermerk te voorzien (zoals bijvoorbeeld op eBay vaak wordt toegepast). Misschien niet zo heel mooi en het doet natuurlijk wel afbreuk aan het gehele plaatje maar zo ga je piraterij wel tegen. En het is natuurlijk een lastige afweging, je investeert behoorlijk wat geld in je hobby (volgens mij ben ik je al heel wat keren op marktplaats tegengekomen) en daar wil je natuurlijk wel de "credits" van krijgen. Aan de andere kant is het natuurlijk zonde van een hoop materiaal dat voorgoed in een verzameling is verdwenen en wat waarschijnlijk nooit in een publicatie zal verschijnen. Verzamel je voor het verzamelen of dien je er tegelijkertijd ook een breder publiek mee? Een lastige vraag... Ik ben in ieder geval blij met het vele materiaal wat je de laatste tijd heb geplaatst op deze toch wel unieke site!

    Met vriendelijke groet,

    Roland Peters

  7. #27
    Geregistreerd
    25 februari 2009
    Locatie
    Leusden
    Berichten
    655

    Standaard

    Ruud,
    Het dilemma is voor mij herkenbaar, zolang er foto's bestaan worden ze gekopieerd, een ons bekende luchtvaartjournalist publiceerde jaren geleden foto's uit de collectie van mijn broer zonder enige gene. Hij had het ook gewoon kunnen vragen. Recent trof ik een foto uit m'n eigen collectie in het blad 'Avions" aan- zonder bronvermelding.
    Foto's 'delen' vind ik een waardevol gegeven maar je moet zélf je grenzen daar in stellen. Dat zal geen mens je kwalijk nemen. Wat jij bijdraagt op dit forum is onbetaalbaar. Met dank!

  8. #28

    Standaard

    Hallo Ruud,

    Gefeliciteerd met deze geweldige aankoop. Ben benieuwd wat er verder nog aan mobilisatie foto's van de LVA in zitten. Heb ook een poging gedaan om het album over te nemen, maar gelukkig is hij alsnog goed terecht gekomen. Ik begrijp je probleem met ergens veel geld voor betalen en het dan eventueel plaatsen op internet zodat iedereen het kan 'pikken'. Aan de andere kant denk ik dat als je zo'n uniek album hebt het doodzonde is als het voor 1 persoon behouden blijft. Helaas heb ik zelf weinig tot geen foto's, maar bejnik meer geïnteresseerd in de uniformering en gebruiksvoorwerpen van de vooroorlogse luchtmacht. Mocht je de foto's toch delen, dan zal ik ze vast met veel plezier bekijken.

    Alex

  9. #29
    Geregistreerd
    3 december 2015
    Locatie
    Soesterberg
    Berichten
    3

    Standaard

    Beste heer Ruud van Om, heeft u al besloten om de foto's eventueel via DVD / CD te verkopen. Ik heb namelijk interesse in de foto's van Soesterberg

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •