Weergegeven resultaten: 1 t/m 4 van 4

Discussie: Interessante foto Douglas 397.

  1. #1

    Standaard Interessante foto Douglas 397.

    Hoi,

    OP ebay staat voor veel geld een serie albums te koop. Een aantal foto's zijn genomen op Waalhaven (?) en 2 daarvan tonen de 397. Nooit eerder gezien. Een link naar ebay: 2.WK FotoAlbum Luftwaffe Nachlass Stuka Top !!! | eBay

    Groet,

    Mathieu.



    Als het regent in mei is april voorbij.

  2. #2

    Standaard

    Volgens mij zijn alle fotos op Ockenburg gemaakt, zie de bossages op de achtergond. Die waren niet op Waalhaven.

    De Douglas 397 was een van de 5 toestellen die in opslag stonden op Ockenburg. Deze fotos tonen dat blijkbaar een landende Ju52 er tegenaan geknald is, en zo te zien daarbij zijn vleugel verloor. Interessante fotos dus.

    Groeten, Pieter

  3. #3
    Geregistreerd
    24 augustus 2011
    Locatie
    Hendrik Ido Ambacht
    Berichten
    468

    Standaard

    Hallo Pieter H. Je zou wel eens gelijk kunnen hebben. Ik ben al 'n flinke tijd bezig geweest met deze foto's. Hebben de Engelsen ook Ockenburg aangevallen? De Duitse bijschriften zijn vrij definitief over de '2. einsatz Englischer jäger'. Ik vermoed dat deze topic nog wat meer reacties gaat opleveren. Heb je de Ebay advertentie, die Mathieu doorgaf, al aangetikt? Zo niet, doen. Als je naar beneden scrolt zie je een schat van Luftwaffe foto's. Ze houden mij voorlopig van de straat. JanJr.

  4. #4

    Standaard

    Hi Jan,
    De foto's moeten in de vroege ochtend van 10 mei genomen zijn, want in de loop van de dag werd het terrein op de Duitsers heroverd.
    In de tussentijd hadden er twee beschietingen van het terrein plaatsgevonden: om 7.15-7.30 werd het gebombardeerd door een daarna drie T-5's (waarvan de eerste, die van Swagerman, werd neergeschoten). En in de loop van de ochtend begon een batterij artillerie opgesteld bij Poeldijk het veld systematisch te beschieten. Bij beide acties werden toestellen in brand geschoten. Dat is wat we zien op de foto.
    Geen Engelse betrokkenheid dus, die concentreerden zich op Ypenburg en Waalhaven.

    En inderdaad, de fotoalbums uit deze veiling zijn bijzonder gedetailleerd en uitgebreid, zo zie je ze niet vaak. Wel meteen een flinke prijs als je ze wilt hebben.

    Groeten, Pieter

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •