Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 10

Discussie: Onbekende propeller

  1. #1
    Broussard F-GIBN Guest

    Standaard Onbekende propeller

    Goedendag,
    Ik heb een propeller in de achtertuin staan maar ik zou deze graag willen opknappen. Het zou mij leuk lijken als ik wat meer weet over deze propeller. Het gaat om een propeller van ongeveer 2,10 m hoog. Het is een aluminium prop. Verder is het een geheel en zit het opgesloten in twee helften die op de motor zijn gezet. Alvast bedankt voor de moeite.

    Frank

  2. #2

    Standaard

    Hoi Frank,

    Welkom op het forum. Heb je toevallig ook foto's van je propeller? Heb je ook nummers of stempels gevonden op de propeller?

    Groet,

    Mathieu.
    Als het regent in mei is april voorbij.

  3. #3
    Broussard F-GIBN Guest

    Standaard

    Ik dacht de fotos te hebben bijgevoegt maar ik zie dat je ze moet uploaden. Hier zijn de fotos en op de zijkant van de zwarte flensen stond gegraveert KLM C2. Ik hoop dat jullie er wat mee kunnen.
    Frank

  4. #4

    Standaard

    Hoi Frank,

    Dat is een interssante propeller! Lijk een van de eerste metalen propellers die geloof ik eind jaren 20 van de vorige eeuw in gebruik kwamen. Doe 2 zwarte flenzen op de 2e foto kan ik echter niet geheel plaatsen, zijn dat de zelfde als op de eerste foto?

    Groet,

    Mathieu.
    Als het regent in mei is april voorbij.

  5. #5
    Broussard F-GIBN Guest

    Standaard

    De twee zwarte flensen die komen aan de twee kanten van de propeller te zitten en dan komt het sluitstuk op de eerste foto door de twee flensen heen en door de propeller die het hele zooitje opsluit opsluit. Ik ben tevens nog druk bezig geweest om te zoeken maar ik kan echt niks vinden over dit soort propellers.
    Frank

  6. #6
    Broussard F-GIBN Guest

    Standaard

    Na nog even wat te hebben gezocht over dit soort propellers heb ik hem eindelijk gevonden! Deze proppeller zit op een avro anson.
    Frank

  7. #7
    Geregistreerd
    5 januari 2010
    Locatie
    heerhugowaard
    Berichten
    927

    Standaard

    volgens mij staat er in het aviodrome een motor met vrijwel net zo een propeller
    gaaf hoor

  8. #8

    Standaard

    de waarde van een (vooral houten) propeller daalt meestal sterk na "even opknappen" - maar zo'n oudje van alu verdient ook: think twice before
    (zeker niet schuren en chemie: misschien zachte zeep en daarna bijenwas? succes)

  9. #9
    Geregistreerd
    15 januari 2008
    Locatie
    Zwollywood
    Berichten
    2.099

    Standaard

    Dit is een Reed propeller, waarbij de bladen eenvoudig "koud" gebogen konden worden. Het was een veel eenvoudigere, en goedkopere, oplossing ten opzichte van een houten propeller.

  10. #10

    Standaard

    Staan er notities op de propeller? Inscripties, stickers etc.?

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •