Pagina 3 van 13 EersteEerste 1 2 3 4 5 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 21 t/m 30 van 126

Discussie: Poststukken, zegels en luchtvaart souvenirs

  1. #21
    Geregistreerd
    14 maart 2011
    Locatie
    Nederland
    Berichten
    248

    Standaard

    Ik heb er ook nog een paar liggen.

  2. #22
    Geregistreerd
    18 februari 2013
    Locatie
    Asperen
    Berichten
    1.566
    Weblogartikelen
    4

    Standaard

    Grappig, die rode, Russische zegel: met behulp van Google Translate staat er "Glorie aan de Sovjet-vliegtuigbouwers!"

    Gezien de naam "MiG" en de XXX, zal het wel gaan over het dertigjarige bestaan van MiG. Kan kloppen met het jaartal 1969.

  3. #23
    Geregistreerd
    28 december 2008
    Locatie
    north scotland
    Berichten
    137
    Weblogartikelen
    1

    Standaard

    Ja dat wilde ik ook net opschrijven .Dit is geschiedenis van het hoogste caliber .

  4. #24
    Geregistreerd
    24 augustus 2011
    Locatie
    Hendrik Ido Ambacht
    Berichten
    468

    Standaard MIG 30

    Hallo Kaasjager, Het vliegtuig op de rode Russische postzegel is een MIG 30, vandaar de 3 xjes. Het vliegtuigje in de rechter bovenhoek is een MIG uit de oorlog, dus uit de periode 1940-1945. Wel een pracht stukje geschiedenis van de ontwikkeling van de luchtvaart. Hoe kan je Russisch vertalen? Heb je Russische letters op je toetsenbord? JanJr.

  5. #25
    Geregistreerd
    18 februari 2013
    Locatie
    Asperen
    Berichten
    1.566
    Weblogartikelen
    4

    Standaard

    Nou, ik heb geen Russische letters op mijn toetsenbord hoor Ik heb een tijdje geleden wat Russische karakters geleerd,
    voor universele woorden kom je dan al een eindje.

    Maar Google Translate (translate.google.com) biedt uitkomst! Die kan een Russisch toetsenbord op het beeld laten verschijnen.

    Selecteer eerst Russisch als invoertaal. Onderin het invoervak staat een toetsenbord met een pijltje, klik op dat pijltje en klik
    vervolgens op Russisch.



    En daar is het toetsenbord.


  6. #26
    Geregistreerd
    24 augustus 2011
    Locatie
    Hendrik Ido Ambacht
    Berichten
    468

    Standaard Russisch voor Dummies

    Bedankt Kaasjager. Dat ga ik proberen en opslaan in mijn map 'PC weetjes'

  7. #27

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door J.Prinz Bekijk bericht
    Hallo Kaasjager, Het vliegtuig op de rode Russische postzegel is een MIG 30, vandaar de 3 xjes.
    JanJr.
    Ik denk dat het toch een MiG-23 moet voorstellen.
    (Overigens, de aanduiding MiG-30 is nooit gebruikt)

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door J.Prinz Bekijk bericht
    Het vliegtuigje in de rechter bovenhoek is een MIG uit de oorlog, dus uit de periode 1940-1945.
    JanJr.
    En dit stelt volgens mij een MiG-3 I-200 voor.

    Mvg, Boris

  8. #28
    Geregistreerd
    24 augustus 2011
    Locatie
    Hendrik Ido Ambacht
    Berichten
    468

    Standaard Dariaus en Giréno vliegen over de oceaan

    Op een van de Litouwse postzegels, die Bofors gisteren toonde ziet men 2 zwaaiende mannen en wel de piloten Stepono Dariaus en Stasio Giréno (of Girénas). Deze postzegel komt ook voor op onderstaande envelop:



    Deze dappere vliegers wilden van de U.S. naar Litouwen vliegen in een Bellanca CH-300 Pacemaker, maar ze hebben hun doel Vilnius nooit gehaald. Hieronder het verhaal (in het Engels) zoals het is verwerkt in mijn verzameling:



    Litouwen was zo trots op de prestatie dat zij de beide mannen en het vliegtuig vereeuwigde op een van hun bankbiljetten:




    Ik heb er maar eentje gekocht, ongekreukt zoals het hoort. Jan Jr.

  9. #29

    Standaard

    Van een replica van dit vliegtuigje hadden we al eens een foto voorbij zien komen in het draadje van http://www.nederlandseluchtvaart.nl/...html#post58388


    Mvg, Boris

  10. #30
    Geregistreerd
    24 augustus 2011
    Locatie
    Hendrik Ido Ambacht
    Berichten
    468

    Standaard MIG 30

    Mea culpa Kaasjager en Boris op de rode postzegel stond geen MIG-30. Ik heb de indruk dat Boris een expert is in Russische vliegtuigen. Ik ben met mijn expertise bij de MIG 3 blijven steken. Die kende ik mijn Duitse spottersboekje uit de 2e w.o. JanJr.

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •