Pagina 4 van 4 EersteEerste ... 2 3 4
Weergegeven resultaten: 31 t/m 33 van 33

Discussie: "De trein" - wat was de lading precies?

  1. #31

    Standaard

    Duidelijk (overigens vermoed ik academisch dat er links en rechts nog 3 nullen extra bij horen, een punt lijkt niet als komma bedoeld als er 3 cijfers op volgen; maar dat maakt verder niet uit voor de koers).
    Dus met de koers in dit knipsel nam Fokker € 70,7 milj. mee als het 30 milj. mark was.
    De andere bron bracht ons op € 48 milj. maar dat was jan. 2018; in 3 jaar werd de euro 6,7% minder waard; als ik daar 10% van maak tot jan. 2022 nam Fokker al € 52,8 milj. mee; en met de huidige inflatievreugde...
    Dus ik neem tot tegenbericht maar aan dat "Fokker circa € 62 miljoen overhield aan zijn WO1-carriere"; plus die te cashen treinladingen natuurlijk en die mooie nicht van Goering

    Blijft over de kans dat dat bedrag maar liefst DRIE maal hoger was, als de 88 miljoen mark van Dierickx kloppen (was dat bruto/netto; of spraakverwarring dat Fokker gemakshalve marken noemde maar rijksmarken bedoelde; of waren het 88 milj. papieren marken, toen halve waarde van de orig. gouden mark, of..). Mogelijk meld zich nog een deskundige...

    Een email adres van Dierickx zou nuttig zijn :-)

  2. #32

    Standaard

    Allen,
    Het emailadres van Marc Dierikx


    marc.dierikx@huygens.knaw.nl

    PST

  3. #33

    Standaard

    (als je weet wat een motor en vliegtuig toen kostte, en omrekent naar hoeveel euro dat nu zou zijn geweest: een ongelofelijk groot bedrag, en dat zonder de fabrieksinventaris op die trein)

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •