Pagina 7 van 8 EersteEerste ... 5 6 7 8 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 61 t/m 70 van 71

Discussie: Gids voor Luchtvarenden, 1938

  1. #61

    Standaard

    Hi Pieter,

    De naam "Doolittle Field" heb ik in verband met de strip bij Aviolanda nog niet eerder gehoord. Doolittle vloog toch met name vanaf Waalhaven en later Soesterberg z'n demonstratievluchten?
    De strip werd - zo ver ik weet - vanaf 1930 gebruikt, daarvoor (alleen) het water.


    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door pieter van wijngaarden Bekijk bericht
    Ik zoek nog informatie over het vliegveld Papendrecht. Dit moet er ongetwijfeld zijn maar ik ben het nog niet tegengekomen. Het vliegveld was vooral actief van 1947 tot en met 1965. Ook in 1930 al met de bijnaam "Doolitlle Field".
    Pieter van Wijngaarden

  2. #62
    Geregistreerd
    28 december 2008
    Locatie
    north scotland
    Berichten
    137
    Weblogartikelen
    1

    Standaard

    jaja willem is blij dat hij de mensheid weer een plezier heeft kunnen doen Het boekje is dus van 1921 en ik ga het met nog wel 40 andere zeldzame boeken van de hand doen .Mijn bibliotheek bevatte 8000 boeken voor de brand daarvan zijn er 1500 gered door diepvries methode Helaas heb ik de bulk van het spul moeten wegdoen .Alle werkrn van l,illustration en de jaarboeken heb ik nog een kunnen redden en nog vliegers uit die tijd van Farmann rond de 1920 heb ik ook nog wat Lefauchet en meerdere mooie echte persfoto,s heb ik geplastificeerd .
    Mijn kinderen en kleinkinderen zijn helaas niet instaat de materie te bestuderen etc . Jammer dat onze kennis en wetenswaardigheden niet meer gewaardeerd worden .Na mate je ouder word gaat je geheugen ook meespelen je verteld alles 7 keer of helemaal niet meer gelukkig houd ik mijn grijze materi redelijk in bedwang .en gelukkig zijn er nog meer van mijn soort in deze club . Bedankt Peter voor dit rotte baantje het is prima gelukt hoor .
    Allemaal de groeten uit het mooie stukkie waar mijn huisje op staat op de rand van rotsen boven de haven van Buckie
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door ruudvanom Bekijk bericht
    PB verstuurd Ronald.

    Wat zal Willem blij zijn het boekje weer terug te zien.

    Groet, Ruud.

  3. Standaard

    De vier Curtiss-vliegtuigen van de "Curtiss-Flying Mission" waren in de jaren dertig bij Aviolanda gestald en vlogen vandaaruit hun demo's. Waren af en toe ook op Waalhaven te bewonderen. De Fledgling is uit Papendrecht vandaan verkocht. Er was op een gegeven moment nog een rel met de douane toen men er achter kwam dat de Hawk machinegeweren had. Deze demo-vluchten vonden plaats vanaf het Slobbengors en dit werd in de volksmond "Doolittle Field" genoemd.
    Ik ben nu bezig met een boek over het vliegveld van Papendrecht "Het verdwenen vliegveld van Papendrecht", omdat ik in het bezit kwam van de Journaals met daarin alle vliegactiviteiten op de vliegstrip en het water vanaf 1927 tot 1965, zelfs tijdens WOII.

  4. #64

    Standaard

    Hi Pieter, leuke update, dank!
    Mooie vondst, de journaals van de beide strips.

  5. #65
    Geregistreerd
    21 juli 2011
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    6.278

    Standaard

    Naam: GLV38A1 omslag 1 kopie.jpg
Bekeken: 281
Grootte: 76,6 KB

    Hallo allemaal.

    Eindelijk heb ik de aanvullingsbladen van de "Nederlandschen Gids voor Luchtvarenden tweede uitgave 1938" in handen gekregen.

    Het heeft meer dan even geduurd maar mijn dank is groot Coert.
    De aanvulling bestaat uit 53 pagina's.

    Hierbij vraag ik een ieder die daar belangstelling voor heeft zijn naam en normale emailadres via een PBtje (ook mijn normale emailadres is goed als je die kent) aan me te sturen zodat ik daarna het bestand via We Transfer aan een ieder kan zenden.

    Omdat het vakantietijd is en er waarschijnlijk enigen momenteel niet thuis zijn neem ik een ruime tijd alvorens het proces in werking te stellen maar geïnteresseerden kunnen vanaf nu al reageren.
    Ik weet niet wanneer de schoolperioden in Nederland eindigen dus wat denken jullie van begin september om het af te sluiten?

    Met vriendelijke groet,
    Ruud van Ommeren.
    Laatst gewijzigd door ruudvanom; 8 augustus 2018 om 14:41

  6. #66
    Geregistreerd
    15 maart 2010
    Locatie
    Noord-Brabant
    Berichten
    99

    Standaard

    Nice, aanvullingsbladen. Zit eer ook een wijziging voor Terrein Vught bij?

  7. #67
    Geregistreerd
    21 juli 2011
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    6.278

    Standaard

    Sorry Peter, Vught komt er bekaaid vanaf.
    In een kaartje met de Luchtvaartterreinen Nederland alleen een rode stip met de naam Vught en die stip heeft als verklaring, net als bij een aantal andere plaatsen, dat er een "Luchtvaartterrein voor landvliegtuigen" is.

    Groet,
    Ruud.

  8. #68
    Geregistreerd
    15 maart 2010
    Locatie
    Noord-Brabant
    Berichten
    99

    Standaard

    Ik ben toch geïnteresseerd in de wijzigingen.

    groet Peter

  9. #69
    Geregistreerd
    21 juli 2011
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    6.278

    Standaard

    We naderen de sluiting van de aanmelding. Dus nog maar eens naar voren gehaald.

    Groet,
    Ruud van Ommeren.

  10. #70
    Geregistreerd
    21 juli 2011
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    6.278

    Standaard

    Vandaag zijn de "Aanvullingsbladen van de Nederlandschen Gids voor Luchtvarenden tweede uitgave 1938" via "We Transfer" door mij verzonden.
    "We Transfer" zal de geadresseerden een mail sturen waarna kan worden gedownload. Hopelijk arriveren ze zonder problemen.

    Met vriendelijke groet,
    Ruud van Ommeren.

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •