Pagina 3 van 8 EersteEerste 1 2 3 4 5 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 21 t/m 30 van 71

Discussie: Gids voor Luchtvarenden, 1938

  1. #21
    Geregistreerd
    21 juli 2011
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    6.277

    Standaard

    Van Peerke’s project om de “Gids voor Luchtvarenden, 1928” te digitaliseren hebben we niets meer vernomen. Jammer.

    Ook over de digitalisering van Willem Farman’s “Handboek voor Luchttoerisme” horen we niets meer. Willem heeft nog wel in een ander topic (welke weet ik niet meer) gemeld dat hij het boek(je) verzonden had en even niet meer wist naar wie (Bits & Pieces?) maar verder.... gierende stilte.

    Diverse mensen waren geïnteresseerd zo’n gedigitaliseerd bestand te ontvangen van die twee boekjes en zullen net als ik teleurgesteld zijn, neem ik aan, in het uitblijven van enig resultaat.

    Groet,
    Ruud.

  2. #22
    Geregistreerd
    28 december 2008
    Locatie
    north scotland
    Berichten
    137
    Weblogartikelen
    1

    Standaard

    willem heeft dus wel bericht gehad dat het ontvangen is .Maar toen hield het op .Misschien komt het door de vacanties
    Maar laat ons wachten plse niet te lang want dan zijn wij er ook niet meer .
    Willem

  3. #23
    Geregistreerd
    15 maart 2010
    Locatie
    Noord-Brabant
    Berichten
    99

    Standaard

    Hallo Heren

    Ik ben afgelopen week begonnen met het digitaliseren van de Gids voor Luchtvarenden, 1938.
    Het is een heel moeilijk proces. Gezien het hier om een zeer oud boekje gaat moet ik improviseren.

    Ik heb de helft gefotografeerd en bewerkt. Gezien de binding van het boekje zijn de blz moeilijk om te slaan.
    Dit heeft tot het gevolg dat niet alle blz haaks zijn. Wel zijn alle blz leesbaar en kan alle tekst worden gelezen.

    Ik zal het project deze week afmaken en er een PDF bestand van maken.

    Naam: 001 Handboek voor Luchtvaarttoerisme.jpg
Bekeken: 440
Grootte: 78,7 KB


  4. #24
    Geregistreerd
    21 juli 2011
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    6.277

    Standaard

    Hallo Bits & Pieces.

    Afgebeeld is "Handboek voor Luchttoerisme" en dat is een ander boek(je) dan de "Gids voor Luchtvarenden".
    Dat heeft trouwens een (kleine) metalen ringband. Dus jij digitaliseert een andere titel dan je vermeld.

    Groet, Ruud.
    Laatst gewijzigd door ruudvanom; 18 augustus 2016 om 16:29

  5. #25

    Standaard

    Ook voor het boek "Handboek voor Luchttoerisme", dat zeer waarschijnlijk dateert van 1921, heb ik interesse.
    Hierin staan, als het goed is, ook de vliegvelden.
    Ben zeer benieuwd naar de PDF.
    Goed werk.
    Daarna "Gids voor Luchtvarenden".

    Met vriendelijke groeten,
    Classic

  6. #26
    Geregistreerd
    15 maart 2010
    Locatie
    Noord-Brabant
    Berichten
    99

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door ruudvanom Bekijk bericht
    Hallo Bits & Pieces.

    Afgebeeld is "Handboek voor Luchttoerisme" en dat is een ander boek(je) dan de "Gids voor Luchtvarenden".
    Dat heeft trouwens een (kleine) metalen ringband. Dus jij digitaliseert een andere titel dan je vermeld.

    Groet, Ruud.
    Dat klopt Ruud

    Maar beide boekjes zijn interessant.

    groet Peter

  7. #27
    Geregistreerd
    15 maart 2010
    Locatie
    Noord-Brabant
    Berichten
    99

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Classic Bekijk bericht
    Ook voor het boek "Handboek voor Luchttoerisme", dat zeer waarschijnlijk dateert van 1921, heb ik interesse.
    Hierin staan, als het goed is, ook de vliegvelden.
    Ben zeer benieuwd naar de PDF.
    Goed werk.
    Daarna "Gids voor Luchtvarenden".

    Met vriendelijke groeten,
    Classic
    Ik ga er verder mee. Als ik het volledig heb gescand laat ik het weten en kan een ieder een persoonlijke mail sturen aan mij.

    groet Peter

  8. #28
    Geregistreerd
    15 maart 2010
    Locatie
    Noord-Brabant
    Berichten
    99

    Standaard

    Dit is de Gids voor Luchtvarenden Naam: 20150908_124112.jpg
Bekeken: 292
Grootte: 527,8 KB

  9. #29

    Standaard

    Mooi dat je dit aan het doen bent Peter!
    Als het regent in mei is april voorbij.

  10. #30
    Geregistreerd
    21 juli 2011
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    6.277

    Standaard

    Hallo Peter.

    Ik wist niet dat jij beide titels ter beschikking had. Het was Peerke die de "Gids voor Luchtvarenden 1928" zou doen.

    Omdat we daar niets meer van hoorden ben ik deze week ook begonnen met wat proefjes van de Luchtvarenden titel.

    Dat is niet zo moeilijk omdat het een kleine ringband heeft en makkelijk per pagina gescand kan worden.
    Daarvoor heb ik op mijn scanner een aanleg gemaakt zodat ik naderhand niet elke pagina hoef te roteren met een aantal graden en allen recht gescand worden.

    Ben je al begonnen met de Luchtvarenden? Zo niet, ik kan het overnemen van je maar het heeft zijn tijd nodig, dat is bij mij het schaarst.

    Groet, Ruud.

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •