Pagina 1 van 7 1 2 3 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 71

Discussie: Gids voor Luchtvarenden, 1938

Hybrid View

Vorig bericht Vorig bericht   Volgende bericht Volgende bericht
  1. #1
    Peerke Guest

    Standaard Gids voor Luchtvarenden, 1938

    Ik ben in het bezit van een "Gids voor Luchtvarenden", tweede uitgave, 1938, bijgewerkt 31/1/1939. Deze was van mijn vader, die destijds luchthavenmeester was op vliegveld Eindhoven. In deze gids zijn, naast de algemene informatie, alle Nederlandse vliegvelden met bijbehorende gegevens opgenomen.
    Als voorbeeld van de inhoud de pagina's van vliegveld Eindhoven (zie bijlage).
    Ik wil deze gids niet kwijt, maar wil wel de inhoud delen met geïnteresseerden.
    Belangstelling? Dan graag even contact.
    Bijgevoegde bestanden Bijgevoegde bestanden

  2. #2

    Standaard

    Ik ben zeer geïnteresseerd in een digitale kopie.
    Met vriendelijke groeten,
    Classic

  3. #3
    Peerke Guest

    Standaard

    Beste Ruud van Om, en verder ieder die dit leest,

    Ik moet boekje nog helemaal inscannen in hoge resolutie, anders is kwaliteit niet goed genoeg (vooral kaarten en plattegronden). Werk voor de sombere herfstdagen! Maar eerst nog met vakantie. Kom er eind september op terug.

    Peer Custers

  4. #4
    Geregistreerd
    21 juli 2011
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    6.299

    Standaard

    Van Peerke’s project om de “Gids voor Luchtvarenden, 1928” te digitaliseren hebben we niets meer vernomen. Jammer.

    Ook over de digitalisering van Willem Farman’s “Handboek voor Luchttoerisme” horen we niets meer. Willem heeft nog wel in een ander topic (welke weet ik niet meer) gemeld dat hij het boek(je) verzonden had en even niet meer wist naar wie (Bits & Pieces?) maar verder.... gierende stilte.

    Diverse mensen waren geïnteresseerd zo’n gedigitaliseerd bestand te ontvangen van die twee boekjes en zullen net als ik teleurgesteld zijn, neem ik aan, in het uitblijven van enig resultaat.

    Groet,
    Ruud.

  5. #5
    Geregistreerd
    28 december 2008
    Locatie
    north scotland
    Berichten
    137
    Weblogartikelen
    1

    Standaard

    willem heeft dus wel bericht gehad dat het ontvangen is .Maar toen hield het op .Misschien komt het door de vacanties
    Maar laat ons wachten plse niet te lang want dan zijn wij er ook niet meer .
    Willem

  6. #6
    Geregistreerd
    15 maart 2010
    Locatie
    Noord-Brabant
    Berichten
    99

    Standaard

    Een jaar geleden gaf Willem Farman aan dat hij het boekje "Handboek voor Luchttoerisme", uitgegeven door Kon Ned Ver voor Luchtvaart -commissie voor Luchttoerisme in zijn bezit had.

    Ik heb dit boekje gedigitaliseerd. Het heeft heel wat tijd en moeite gekost. Dit omdat het hier om een gebonden boekje gaat uit "1928" en ik wilde het niet beschadigen / uit elkaar laten vallen. Ik heb eerst alles met een fototoestel gefotografeerd. Daarna alles zo goed mogelijk uitgesneden. Dit houd in dat niet alle pagina's recht en- of even groot zijn. Maar wel alles is leesbaar. Mochten er toch nog mensen geïnteresseerd zijn in een digitaal Pdf bestand hoor ik dit graag via Private Message.

    Naam: 001.jpg
Bekeken: 394
Grootte: 283,1 KB

    vriendelijke groet

    Peter

  7. Standaard

    Ik zoek nog informatie over het vliegveld Papendrecht. Dit moet er ongetwijfeld zijn maar ik ben het nog niet tegengekomen. Het vliegveld was vooral actief van 1947 tot en met 1965. Ook in 1930 al met de bijnaam "Doolitlle Field".
    Pieter van Wijngaarden

  8. #8

    Standaard

    Hi Pieter,

    De naam "Doolittle Field" heb ik in verband met de strip bij Aviolanda nog niet eerder gehoord. Doolittle vloog toch met name vanaf Waalhaven en later Soesterberg z'n demonstratievluchten?
    De strip werd - zo ver ik weet - vanaf 1930 gebruikt, daarvoor (alleen) het water.


    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door pieter van wijngaarden Bekijk bericht
    Ik zoek nog informatie over het vliegveld Papendrecht. Dit moet er ongetwijfeld zijn maar ik ben het nog niet tegengekomen. Het vliegveld was vooral actief van 1947 tot en met 1965. Ook in 1930 al met de bijnaam "Doolitlle Field".
    Pieter van Wijngaarden

  9. Standaard

    De vier Curtiss-vliegtuigen van de "Curtiss-Flying Mission" waren in de jaren dertig bij Aviolanda gestald en vlogen vandaaruit hun demo's. Waren af en toe ook op Waalhaven te bewonderen. De Fledgling is uit Papendrecht vandaan verkocht. Er was op een gegeven moment nog een rel met de douane toen men er achter kwam dat de Hawk machinegeweren had. Deze demo-vluchten vonden plaats vanaf het Slobbengors en dit werd in de volksmond "Doolittle Field" genoemd.
    Ik ben nu bezig met een boek over het vliegveld van Papendrecht "Het verdwenen vliegveld van Papendrecht", omdat ik in het bezit kwam van de Journaals met daarin alle vliegactiviteiten op de vliegstrip en het water vanaf 1927 tot 1965, zelfs tijdens WOII.

  10. #10
    Geregistreerd
    18 februari 2013
    Locatie
    Asperen
    Berichten
    1.566
    Weblogartikelen
    4

    Standaard

    Dag Peerke,

    Ook ik ben er erg benieuwd naar!

    Groet, Daan

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •