Pagina 6 van 8 EersteEerste ... 4 5 6 7 8 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 51 t/m 60 van 71

Discussie: Gids voor Luchtvarenden, 1938

  1. #51
    Geregistreerd
    15 maart 2010
    Locatie
    Noord-Brabant
    Berichten
    99

    Standaard

    Een jaar geleden gaf Willem Farman aan dat hij het boekje "Handboek voor Luchttoerisme", uitgegeven door Kon Ned Ver voor Luchtvaart -commissie voor Luchttoerisme in zijn bezit had.

    Ik heb dit boekje gedigitaliseerd. Het heeft heel wat tijd en moeite gekost. Dit omdat het hier om een gebonden boekje gaat uit "1928" en ik wilde het niet beschadigen / uit elkaar laten vallen. Ik heb eerst alles met een fototoestel gefotografeerd. Daarna alles zo goed mogelijk uitgesneden. Dit houd in dat niet alle pagina's recht en- of even groot zijn. Maar wel alles is leesbaar. Mochten er toch nog mensen geïnteresseerd zijn in een digitaal Pdf bestand hoor ik dit graag via Private Message.

    Naam: 001.jpg
Bekeken: 394
Grootte: 283,1 KB

    vriendelijke groet

    Peter

  2. #52

    Standaard

    Hoi Peter,

    Mooi dat jij de tijd en moeite heb willen nemen om dit boek in te scannen! Moet zoals jij het gedaan hebt een bult werk geweest zijn. Ik stuur je nog een pb, ik zou graag een kopie ontvangen.

    Groet,

    Mathieu.
    Als het regent in mei is april voorbij.

  3. #53
    Geregistreerd
    21 juli 2011
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    6.277

    Standaard

    Hallo Peter.

    Hartelijk dank voor het toesturen van het “Handboek voor Luchtvaarttoerisme 1928”. Flink stuk werk geweest door het kwetsbare bindwerk uit 1928.

    Toch wil ik even terugkomen op de inhoud. Zou je die nog eens kunnen checken en kijken wat er aan te doen is?


    ------------------------------------------

    Na boekpagina 23, nr 33 in de miniaturen links, komt nu in miniatuur 34 de boekpagina 34. Dat zou dus boekpagina 24 moeten zijn. Dan volgen twee niet genummerde pagina’s en daarna in miniatuur 37 komt boekpagina 26. In miniatuur 45 staat wederom boekpagina 34, nu op de goede plaats.

    In miniatuur 71 staat boekpagina 67 maar in miniatuur 72 staat boekpagina 54.

    In miniatuur 84 staat een niet afgewerkte fotopagina.

    In miniatuur 85 staat nu wederom boekpagina 67, ditmaal op de goede plaats.

    Tussen boekpagina 82 (miniatuur 100) en boekpagina 84 (miniatuur 101) ontbreekt boekpagina 83.

    ---------------------------------

    Hopelijk vind je de oplossing voor wat ik gevonden heb.


    Met vriendelijke groet,
    Ruud.
    Laatst gewijzigd door ruudvanom; 16 december 2016 om 13:53

  4. #54

    Standaard

    Hallo Ruud,

    Ik wist van Peter al dat er één pagina is misgegaan, het boek is reeds terug naar de eigenaar.
    Pagina 83 moeten wij dus missen.
    Alle andere opmerkingen van je kloppen.
    Zelf heb ik al een PDF gemaakt waar alles op volgorde staat.
    Mocht je deze willen hebben, laat dat dan weten.

    Overigens is dit werk van Peter nog zeldzamer dan we dachten.
    Het gaat niet over 1928 maar zelfs over het jaar 1921.

    Mooi werk Peter!

    Met vriendelijke groeten,
    Classic

    P.S. En zoals de voorkant van het boek al zegt, het komt uit de oude doos van de Koninklijke Luchtvaart Maatschappij voor Nederland en Koloniën.

  5. #55
    Geregistreerd
    21 juli 2011
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    6.277

    Standaard

    PB verstuurd Ronald.

    Wat zal Willem blij zijn het boekje weer terug te zien.

    Groet, Ruud.
    Laatst gewijzigd door ruudvanom; 16 december 2016 om 16:58

  6. #56

    Standaard

    Ik heb het boekje net geladen op mijn computer en een doorgekeken, erg interessant! Dank voor je inzet Peter, wordt erg gewaardeerd.

    Groet,

    Mathieu.
    Als het regent in mei is april voorbij.

  7. #57

    Standaard

    Ik ben een boek aan het maken over vliegveld Papendrecht (bij Aviolanda). Staat er in jouw gids iets over in?

    Pieter van Wijngaarden

  8. #58

    Standaard

    In de "Gids voor luchtvarenden Nederland, tweede uitgave 1938' staat geen enkele referentie naar Papendrecht.

    Mvg,
    Classic

  9. Standaard

    Ik zoek nog informatie over het vliegveld Papendrecht. Dit moet er ongetwijfeld zijn maar ik ben het nog niet tegengekomen. Het vliegveld was vooral actief van 1947 tot en met 1965. Ook in 1930 al met de bijnaam "Doolitlle Field".
    Pieter van Wijngaarden

  10. #60
    Geregistreerd
    15 maart 2010
    Locatie
    Noord-Brabant
    Berichten
    99

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door ruudvanom Bekijk bericht
    Hallo Peter.

    Hartelijk dank voor het toesturen van het “Handboek voor Luchtvaarttoerisme 1928”. Flink stuk werk geweest door het kwetsbare bindwerk uit 1921.

    Toch wil ik even terugkomen op de inhoud. Zou je die nog eens kunnen checken en kijken wat er aan te doen is?


    Ruud.
    Hallo Ruud

    Ik lees je berichtje pas vandaag. Ik wist inderdaad dat er wat foutjes in zaten. Had ik misschien moeten melden. Al met al is het een moeilijke klus geweest om het te digitaliseren.
    Ik hoop dat je ondertussen de gewijzigde versie hebt van Classic. Het boekje is al weer retour naar de rechtmatige eigenaar in Scotland.

    groet Peter

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •