Pagina 1 van 2 1 2 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 20

Discussie: nieuw boek ML vliegtuigen

  1. #1

    Standaard nieuw boek ML vliegtuigen

    Van diverse members kreeg ik de vraag hoe het staat met mijn nieuwe boek over de ML/KNIL-vliegtuigen uit de periode 1937-1942.
    Het boek is klaar en zal door De Bataafsche Leeuw in het Engels worden uitgegeven onder de titel "Aircraft of the Netherlands East Indies Army Air Corps in crisis and war times, February 1937-June 1942". De uitgever is druk aan het werk en het boek zal volgens de planning eind dit jaar uitkomen. Omvang een kleine 500 pag. met plm. 100 foto's en enkele andere illustraties. Het boek beschrijft per type vliegtuig Contract and delivery data, Serials and construction numbers, de complete service history and individual aircraft histories. Ook heeft elk hoofdstuk een paragraaf over Paint schemes. Het boek heeft verder een aantal bijlagen w.o. een beschrijving van de organisatorische opbouw van de ML/KNIL en een bijlage met een complete lijst van aantallen per type vliegtuig die de Japanners op Java hebben buitgemaakt.

    Peter Boer

  2. #2
    Geregistreerd
    21 juli 2011
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    6.314

    Standaard

    Vol verwachting klopt ons hart.

    Ruud.

  3. #3

    Standaard

    Staat er ook iets in over de Douglas DC-5?

    Ronald

  4. #4

    Standaard

    Zeker, een kort hoofdstuk waarin staat hoe de twee toestellen bij de ML terecht kwamen en wat de ML met de toestellen deed. Ook de beschildering van het enige toestel dat door de ML werd getest te Andir wordt kort beschreven.
    Peter

  5. #5

    Standaard

    Prachtig, eindelijk een boek over dit onderwerp in de winkel. Ik kon me herinneren dat Geromy een aantal jaar terug ook een boek zou gaan uitbrengen over dit onderwerp? Staat dat project nog steeds of is dit hetzelfde boek (bij een andere uitgever)?

  6. #6

    Standaard

    Beste Peter, ik zet het direct op mijn verlanglijstje voor Sinterklaas...;-)
    Top!

  7. #7

    Standaard

    Het boek is er met enige vertraging (door ziekte van de uitgever) dan toch gekomen. Het is eind vorige week door de drukker opgeleverd. Is iets dikker uitgevallen dan gedacht, 560 pagina's en plm. 100 illustraties (het kan al rechtstreeks bij de uitgever worden besteld, zie www.bataafscheleeuw.nl, assortiment, luchtvaartgeschiedenis e.v. kosten €46,- plus een deel van de verzendkosten bij verzending buiten Nederland).

    Peter Boer

  8. #8

    Standaard

    Ik heb al besteld!

    Hans

  9. #9

    Standaard

    Guys, excuses namens de uitgever, maar het boek zal nog even op zich laten wachten en de uitgever moet de al ontvangen bestellingen nog even laten liggen. De drukker heeft een flinke fout gemaakt bij het drukken waardoor vele foto's en andere illustraties van erg slechte kwaliteit zijn. Afgelopen vrijdag is beslist dat het boek overnieuw wordt gedrukt nadat de foto's en andere illustraties opnieuw zijn bewerkt en in de tekst zijn gezet.
    Peter Boer

  10. #10
    Geregistreerd
    21 juli 2011
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    6.314

    Standaard

    Jammer Peter maar goed van de uitgever deze beslissing te nemen. Zelf geen bericht van de Bataafsche Leeuw ontvangen van deze vertraging.

    Ook het lithografische deel van de pre-press heeft kwalitatief veren gelaten na de komst van de DTP.
    Is dit ontdekt bij de proefdrukken of was men al bezig met de oplage? Dat scheelt gigantisch in de kosten.
    Maar als eerste had de pre-press afdeling natuurlijk al aan de bel moeten trekken. Vreemd, blijkbaar geen kwaliteitscontrole!

    Mvg,
    Ruud.
    Laatst gewijzigd door ruudvanom; 3 februari 2016 om 13:09

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •