Pagina 6 van 8 EersteEerste ... 4 5 6 7 8 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 51 t/m 60 van 79

Discussie: Nieuwe oogst Fokkers.

  1. #51
    Geregistreerd
    21 juli 2011
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    6.278

    Standaard

    Naam: $_57.JPG
Bekeken: 1009
Grootte: 157,0 KB

    Mijn nieuwste verwerving. Hij is nog niet binnen maar ik plaats hem hier al zodat ik zelf de beveiliging niet hoef aan te brengen.
    '651'. Fokker C.Vd HS (eerst de '331'?) na de capitulatie dus in goede staat door de Duitsers aangetroffen. Eén Duitse militair maakt een foto terwijl een ander hem weer in beeld heeft.
    Een voor mij totaal onbekende opname.

    Groet, Ruud.
    Laatst gewijzigd door ruudvanom; 21 september 2017 om 00:05

  2. #52

    Standaard

    Hoi Ruud,

    Leuke aanwinst, deze plaat werd in 2007 en 2012 ook al eens verkocht via ebay.

    2007 zie: http://www.nederlandseluchtvaart.nl/...okkers+op+ebay

    2012 zie: http://www.nederlandseluchtvaart.nl/...okkers+op+ebay
    Als het regent in mei is april voorbij.

  3. #53
    Geregistreerd
    15 januari 2008
    Locatie
    Zwollywood
    Berichten
    2.099

    Standaard

    Mooie vangst Ruud!

    Ik heb die foto tijdens de eerdere aanbiedingen ook wel eens geprobeerd te kopen, maar dat hij nu weer te koop stond is me totaal ontgaan!

    Groeten,
    Edwin

  4. #54
    Geregistreerd
    21 juli 2011
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    6.278

    Standaard

    Hallo Edwin.

    Deze foto heeft slechts zeer kort op eBay gestaan, ik was er gewoon snel bij na plaatsing. Het was er een met de keus "Sofort Kaufen" of "Preisvorschlag".
    Ik bood meteen 2/3 van de Sofort Kaufen prijs als Preisvorschlag en hij ging er mee akkoord.
    Kleine teleurstelling is wel dat hij al 2x eerder is aangeboden.
    Dus is ook van deze opname een aantal afdrukken voor de kameraden gemaakt, meteen of later voor de "Kameradentreffen" die na de oorlog werden gehouden. Das war ein schöne zeit nicht war Kamerad.

    Groet, Ruud.
    Laatst gewijzigd door ruudvanom; 23 september 2017 om 12:58

  5. #55
    Geregistreerd
    21 juli 2011
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    6.278

    Standaard

    Naam: 18.06. Foto '312'. G-1 met watermerk kopie.jpg
Bekeken: 808
Grootte: 377,8 KB

    Fokker G-1 net buiten vliegveld Waalhaven. Ik denk de '314' omdat de band van het bakboordlandingsgestel niet lek lijkt.
    Of dit klopt of dat het toch de '312' is moeten de deskundigen maar zeggen, ik heb geen kennis van beschilderingen.

    Groet, Ruud.
    Laatst gewijzigd door ruudvanom; 18 juni 2018 om 14:21

  6. #56
    Geregistreerd
    21 juli 2011
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    6.278

    Standaard

    Naam: 301. T.VIIIw, kopie 1100.jpg
Bekeken: 667
Grootte: 89,1 KB

    T.VIIIw Beute en Duitse roeiers.
    Zou Schellingwoude zijn, volgens verkoper, maar ik kan hem niet helemaal plaatsen qua locatie.
    De gebouwen rechts lijken me niet van de basis, ik zie de letters RS.
    Om de kranen links te kunnen zien zou de basis ook links moeten liggen. Ik vat het niet.

    Reeds langer in bezit maar vergeten te plaatsen.

    Groet, Ruud.

  7. #57
    Geregistreerd
    21 juli 2011
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    6.278

    Standaard

    Naam: 28.10. Foto. G-1 met duitse soldaten, kopie 1100.jpg
Bekeken: 593
Grootte: 144,5 KB

    Dit is een door mij vergeten foto. Reeds lang in mijn bezit maar simpelweg uit het oog verloren in de hoeveelheid.
    Het is een foto van mindere kwaliteit maar na een kleine correctie goed genoeg om te plaatsen.
    Welke Wasp dit was? Zou rechts nog de '314' te zien zijn? Dan zou dit de zijkant van de Waalhaven kunnen zijn, een eerder discussiepunt in dit draadje.
    Het dichtst bij de hoofdingang van Waalhaven stond de '312', dan de '314', dan deze Wasp?

    Groet, Ruud.
    Laatst gewijzigd door ruudvanom; 17 januari 2019 om 14:49

  8. #58
    Geregistreerd
    21 juli 2011
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    6.278

    Standaard

    Naam: C.X. te Calais, 600.jpeg
Bekeken: 453
Grootte: 33,6 KB Naam: az foto C.X te Calais.jpeg
Bekeken: 450
Grootte: 21,5 KB

    Toen ik deze volgens mij bijzondere foto zag, kon ik het niet laten om mee te bieden en nu is hij in mijn bezit.
    Ik plaats hier de door de verkoper geplaatste foto met watermerk, dat spaart mij weer werk.


    Deze foto toont één van de twee Fokker C.X's die ontsnapten naar Frankrijk in mei 1940, de '705' samen met een Franse Curtiss.

    In Nederland wordt constant als eindpunt gesproken over Duinkerken als men het over deze ontsnapping heeft (de andere C.X in Caen).
    Wordt hiermee Aéroport de Calais-Dunkerque bedoeld of is er nog een ander vliegveld? Ik kan het in ieder geval niet vinden in Duinkerken.
    Op de achterzijde van de foto wordt ook Calais geschreven, zie afbeelding rechts.

    Mvg,
    Ruud van Ommeren.
    Laatst gewijzigd door ruudvanom; 22 juni 2019 om 11:52

  9. #59

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door ruudvanom Bekijk bericht
    Naam: 28.10. Foto. G-1 met duitse soldaten, kopie 1100.jpg
Bekeken: 593
Grootte: 144,5 KB

    Dit is een door mij vergeten foto. Reeds lang in mijn bezit maar simpelweg uit het oog verloren in de hoeveelheid.
    Het is een foto van mindere kwaliteit maar na een kleine correctie goed genoeg om te plaatsen.
    Welke Wasp dit was? Zou rechts nog de '314' te zien zijn? Dan zou dit de zijkant van de Waalhaven kunnen zijn, een eerder discussiepunt in dit draadje.
    Het dichtst bij de hoofdingang van Waalhaven stond de '312', dan de '314', dan deze Wasp?

    Groet, Ruud.
    Wat mij hier opvalt is de "gladde" neus.. Geen bewapening?

  10. #60
    Geregistreerd
    21 juli 2011
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    6.278

    Standaard

    .
    Laatst gewijzigd door ruudvanom; 22 juni 2019 om 14:05

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •