Pagina 1 van 8 1 2 3 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 79

Discussie: Nieuwe oogst Fokkers.

  1. #1
    Geregistreerd
    21 juli 2011
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    6.278

    Standaard Nieuwe oogst Fokkers.

    Nieuwe oogst Fokkers.

    De laatste maanden heb ik aardig wat binnengehaald via het net. Helaas zijn ze te kostbaar om hier zonder bescherming met jullie te delen.
    Ik heb wat in elkaar geflanst, had even geen ander idee, maar dit leek me een wijze waarbij het origineel toch goed te zien is.
    Hoop dat jullie begrip hebben voor het beschermen van mijn "nieuwe oogst". Het is niet alles maar het heeft tijd nodig, druk, druk, druk.
    Zat vandaag de hele dag in Deventer, alweer niet zo'n productieve dag v.w.b. de hobby dus.
    Zou graag commentaar hebben of mijn bescherming niet te overheersend is en/of evt. andere ideeën.

    De eerste vier zijn van Schiphol, de laatste twee van Waalhaven waarvan de allerlaatste niet scherp is (G-1 '355'?).

    Laatst gewijzigd door ruudvanom; 23 september 2015 om 22:33

  2. #2
    Geregistreerd
    21 juli 2011
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    6.278

    Standaard


  3. #3
    Geregistreerd
    21 juli 2011
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    6.278

    Standaard


  4. #4
    Geregistreerd
    21 juli 2011
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    6.278

    Standaard


  5. #5
    Geregistreerd
    21 juli 2011
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    6.278

    Standaard


  6. #6
    Geregistreerd
    21 juli 2011
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    6.278

    Standaard



    Groet,
    Ruud.

  7. #7
    Geregistreerd
    18 februari 2013
    Locatie
    Asperen
    Berichten
    1.566
    Weblogartikelen
    4

    Standaard

    Bedankt voor het delen Ruud! Mijns inziens is het watermerk niet te overheersend, er is genoeg info te zien (wellicht is dat juist reden tot zorg?)

    Iets bekend over de datum van deze foto's? Na de capitulatie, gok ik...

  8. #8
    Geregistreerd
    21 juli 2011
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    6.278

    Standaard

    Hallo Daan.

    Dank je voor het commentaar.
    De datum is me niet bekend maar ik gok op even na een Engels bombardement.
    Eén van de aangeboden foto's in de serie, helaas na afspraak niet binnengehaald door SFG1, liet zien dat de toestellen links van een BomVa hangar stonden,
    met de rug naar de hangar staand gezien terwijl een deel van de toestellen eerst tussen de BomVa hangar, de KLM hangar en het schooltje dat daar
    langs het grondgebied van Schiphol stond, lagen/stonden.
    Van die positie zijn er in het verleden ook nogal wat foto's van gekraakte toestellen op het net geweest.
    De serie foto's waartoe de eerste vier behoorden lieten zien dat in die hoek er flinke schade was na een Engels bombardement.
    Ik weet de data (uit mijn herinnering waren er meer dan één bombardement) niet uit mijn hoofd maar het is mijn inschatting dat een deel van de toestellen
    toen verplaatst is naar opzij van een BomVa hangar zoals te zien op de misgelopen foto die ik hieronder plaats.
    Die foto is, volgens mij dus, genomen vanaf het dak van een BomVa hangar en ik denk degene die het dichtst bij de Ringvaart stond, hangar 2.
    Dat betekent voor mij dat de toestellen staan voor de BomVa 1 hangar.
    Dit was van de hele serie voor mij de interessantste opname, er staan zelfs Ju 88's op. Waar hij terechtgekomen is....?
    Van de twee op Waalhaven is wel duidelijk te zien dat ze van na de capitulatie zijn. Op de eerste foto is het veld zelfs al wrakvrij.



    Groet,
    Ruud.
    Laatst gewijzigd door ruudvanom; 24 september 2015 om 01:03

  9. #9
    Geregistreerd
    21 juli 2011
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    6.278

    Standaard

    Foto van Fokker G-1 '361' langs de Haagweg, genomen vanuit een rijdend (duits) voertuig.
    Weer niet scherp maar gekocht vanwege de Nederlandse wegversperring die te zien is bestaande uit stapels stoeptegels.



    Ruud.

  10. #10
    Geregistreerd
    25 februari 2009
    Locatie
    Leusden
    Berichten
    655

    Standaard

    Oké Ruud , je vraagt er tenslotte om, op de eerste foto tel ik 7 "beeldmerken", op een andere G1 foto-(Waalhaven), drie. Eerlijk gezegd vind ik 7 iets te veel v/h goede. 3 of 4 volstaat m.i.z ook wel. De redenering erachter begrijp ik volkomen, je investeert er toch een behoorlijk kapitaal in.

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •