Pagina 1 van 2 1 2 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 13

Discussie: Ypenburg?

  1. #1
    Geregistreerd
    25 februari 2009
    Locatie
    Leusden
    Berichten
    655

    Standaard Ypenburg?

    Deze foto komt uit een uitgave van Hutchinsons Pict.History of the War juni-augustus 1940. Frankrijk en Ypenburg gaan niet samen maar is het Ypenburg?

  2. #2
    Geregistreerd
    21 juli 2011
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    6.311

    Standaard

    Hallo Jacob.

    Jouw foto is volgens mij inderdaad Ypenburg. Zie de luchtfoto, hieronder, die ik plaatste bij Koolhoven, topic "koolhoven fk 51 op ebay" onder #24.
    De ronde vorm bij de gebouwen is duidelijk te zien op beide foto's, alsmede de snelweg.
    Aan de bovenzijde van onderstaande foto is links tegen de snelweg nog de wielerbaan te zien en rechts de bosschage waarin de F.K. 51's zouden hebben gestaan, sommige met hun wielen op de rand van de snelweg.



    Groet,
    Ruud.
    Laatst gewijzigd door ruudvanom; 27 september 2015 om 13:36

  3. #3
    Geregistreerd
    24 augustus 2011
    Locatie
    Hendrik Ido Ambacht
    Berichten
    468

    Standaard

    Ik heb de 2 foto's naast elkaar gelegd, maar er zijn m.i. te veel verschillen, b.v. de rijweg Den Haag Rotterdam had geen middenberm, op de 'Franse' foto zie je wel zo iets. Op de Franse foto staan andere dingen dan op de foto van Ypenburg. Maar het kan natuurlijk gezichtsbedrog zijn en in de tijd tussen de 2 opnamen kan er veel veranderd zijn. De Engelse foto bestaat uit twee aan elkaar geplakte delen en dat helpt indificatie natuurlijk ook niet. Ik ben benieuwd of anderen nog commentaar zullen geven. JanJr.

  4. #4

    Standaard

    Het is moeilijk te zeggen. Het lijkt er op dat het meest oostelijke gedeelte van het stations gebouw er net op staat, samen met het platform. Deze vormen kloppen goed. Maar er lijken (te) veel gebouwtjes te staan voor Ypenburg en het gedeelte voor het platform lijkt voorzien te zijn van versterkingen. Het grondwater niveau van Ypenburg was echter zo hoog dat men niet de grond in kon gaan.

    De A-13 lijkt mij erg breed op de foto, maar de A-13 wel een scheiding in de vorm van een heg. Deze heg is bekend van alle foto's van gestrandde Ju-52s.

    Met groet,
    Huub

  5. #5
    Geregistreerd
    14 maart 2011
    Locatie
    Nederland
    Berichten
    249

    Standaard

    Zo bezien zou ik toch zeggen: 't is Ypenburg

    (Ter verduidelijking ) heb in de foto van ruudvanom het gedeelte van de foto van grasshopper aangegeven)

  6. #6

    Standaard

    De toestellen op de eerste foto zijn geen Focke-Wulf Fw-58's. Het bovenaanzicht van de vleugels en staart lijkt niet op dat van een Weihe. Ze hebben meer weg van een Douglas DC-2. Of dit historisch gezien een mogelijkheid is, weet ik niet.
    Op de eerste foto is rechts op de snelweg een zwarte vrachtauto te zien die een kruising met twee kleine zijwegen nadert. Deze zijn duidelijk terug te vinden binnen het rode kader van Bofors.
    De bommen lijken mij ingetekend, ze zijn onderling niet gelijk van vorm en te licht van kleur...

  7. #7
    Geregistreerd
    18 februari 2013
    Locatie
    Asperen
    Berichten
    1.566
    Weblogartikelen
    4

    Standaard

    Het lijken me twee aparte foto's, kijk maar hoe ze onderin tegen elkaar geplakt zijn...

  8. #8
    Geregistreerd
    25 februari 2009
    Locatie
    Leusden
    Berichten
    655

    Standaard

    Dan kan dus de 'aanval' ook wel 'fake' zijn.

  9. #9
    Geregistreerd
    25 juni 2010
    Locatie
    The dark side of the moon
    Berichten
    5.239

    Standaard

    Verkeerde topic , excuus.
    Laatst gewijzigd door jan wullink; 29 september 2015 om 14:52
    Als WO2 verzamelaar, verzamel je uit interesse naar het verleden.

  10. #10

    Standaard

    Volgens mij zijn het "gewoon" twee Ju52's. Kijk naar de spanwijdte en het feit dat de twee vleugelmotoren karakteristiek voor dit type ietwat naar buiten gericht zijn.

    Pieter

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •