Pagina 2 van 2 EersteEerste 1 2
Weergegeven resultaten: 11 t/m 15 van 15

Discussie: Phishing

  1. #11
    Geregistreerd
    21 juli 2011
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    6.312

    Standaard

    Hallo washout.

    Het grappige van die viruswaarschuwing en de "oplossing" is dat het voor Windowsmachines is.
    Laat ik nu geen Windowsmachine hebben maar een Mac. Dus wat die waarschuwing op mijn machine doet?

    Groet,
    Ruud.
    Laatst gewijzigd door ruudvanom; 14 oktober 2015 om 09:42

  2. #12

    Standaard

    Maar goed, dit 'Tuig' blijft erg vervelend; laatst had ik een mail van Interim Justitia met het bekende verhaal. Laatste waarschuwing anders komen er meer kosten enz. Met mijn suffe hoofd nog in het bijgesloten WinRar file gekeken. Als je dan later op Internet leest dat iemand al zijn bestanden en foto's zo is kwijtgeraakt, dan ben ik blij dat ik dat file niet heb uitgepakt. En het stomme is dat je het eigenlijk weet en toch moet je kijken.

  3. #13
    Geregistreerd
    25 februari 2009
    Locatie
    Leusden
    Berichten
    655

    Standaard

    Misschien helpt een "Ad Blocker" (afhankelijk van je besturingssysteem?)

  4. #14
    Geregistreerd
    13 november 2007
    Berichten
    680
    Weblogartikelen
    1

    Standaard

    Een ad blocker helpt niet tegen mails. Om begrijpelijke redenen ben ik natuurlijk geen grote voorstander van ad blockers. Er bestaan ook tracking blockers. Je ziet de advertenties nog wel, maar de advertenties kunnen geen gegevens meer over je verzamelen. Dus ze weten niet meer van alles over je zoals welke producten je net op gezocht hebt. Dus wel privacy, en je kunt je favoriete sites nog wel af en toe steunen. Hoewel je bij goede ad blockers ook wel weer kunt aangeven welke sites wel advertenties mogen tonen.

    Voor spam in je mail heb je een goed anti virus programma nodig. Die verweidert die zooi zoveel mogelijk, plus dat je zelf kunt aangeven wat wel of geen spam is als het eens een fout maakt, om het programma te trainen.
    Verder heel erg voorzichtig zijn met waar je je mailadres achter laat. Niet op wazige sites als NLV bijvoorbeeld
    En als je gemakkelijk alternatieve adressen kunt aanmaken: maak een adres aan als naamwebsite@mijnemail.nl en je kunt via het Aan: adres zien aan wie je de mail te danken hebt. Hoewel spammers ook gewoon adressen gokken.
    Als je bij iets wazigs moet registreren, gebruik dan iets als 10 minute mail. Dan krijg je tien minuten een adres. Je registreert je terwijl je dat E-mail account open hebt staan, valideert de mail en klaar. De site heeft je echte adres niet. De kans bestaat wel dat de site (net als ik) dat soort adressen niet accepteert.

    Ik hoop dat jullie iets kunnen met deze tips.

  5. #15
    Geregistreerd
    18 februari 2013
    Locatie
    Asperen
    Berichten
    1.566
    Weblogartikelen
    4

    Standaard

    Dankjewel Arjan! Nuttig!

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •