Pagina 1 van 2 1 2 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 14

Discussie: Bucker Jungmann NR.75

  1. #1
    Geregistreerd
    14 maart 2008
    Locatie
    Emmen
    Berichten
    845

    Standaard Bucker Jungmann NR.75

    Nog even aan het knutselen geweest met een Bucker van 'de Vlijt' Een LVA lestoestel die de oorlog overleeft heeft. 1/32
    Het was een resin kit van Planet Models. Misschien weet iemand wat er van deze nummer 75 geworden is.

    Gr Henry

  2. #2

    Standaard

    Ik houd me daarvoor ook aanbevolen. Dit kistje speelde een heel onopvallende rol binnen de LVA en de ML, maar mocht er wel zijn! Wat ik persoonlijk denk is dat deze kist samen met de G.1 en D.XXI door de Duitsers is overgevlogen naar Duitsland en daar nog een aantal maanden dienst heeft gedaan...

    lva-40

  3. #3
    Geregistreerd
    14 maart 2008
    Locatie
    Emmen
    Berichten
    845

    Standaard Bucker LVA

    Een paar foto's






    Laatst gewijzigd door Arjan; 28 augustus 2008 om 14:21

  4. #4
    Geregistreerd
    13 november 2007
    Berichten
    680
    Weblogartikelen
    1

    Standaard

    Het ziet er mooi uit. Leuk die draaiende propeller

  5. #5

    Standaard

    Mooie kist geworden Bazzman! Wat mij opviel waren de groene wieldoppen. Waren die echt die kleur groen, of is het imitatie?

    Groet,
    Jan

  6. #6
    Geregistreerd
    14 maart 2008
    Locatie
    Emmen
    Berichten
    845

    Standaard bucker

    Ik heb op dit moment geen andere wielen, deze zijn er tot ik wat anders heb, in de doos zaten wielen met kappen erover, dat had deze bucker niet in 1940.

  7. #7

    Standaard

    Oke, op die manier. Ik wil je er niet over "aanvallen", maar het viel me gewoon op. Leuk dat je allerlei van die kistjes maakt, ik zou zeggen ga ermee door!

    Groet,
    Jan

  8. #8
    Geregistreerd
    14 maart 2008
    Locatie
    Emmen
    Berichten
    845

    Standaard Lva

    Ik vind het leuk om alternatieve kistjes te maken van de mobilisatie, die minder bekend waren, ik zoek nu de DH90 Dragonfly die nog met driehoeken gevlogen heeft nummer 962. Moeilijk te vinden, en een 1/48 NA27 trainer 997. Binnenkort ga ik aan een 1/48 Koolhoven FK58 nummer 1002 beginnen en 1/48 Leopard Moth, nummer 961, de laatste 2 zijn niet zo moeilijk te vinden. Allen vliegtuigen die in beslag waren genomen tijdens de mobilisatie.


    Gr .Henry

  9. #9
    Geregistreerd
    3 oktober 2008
    Locatie
    Emmen
    Berichten
    230
    Weblogartikelen
    1

    Standaard B?cker Jungmann 75

    Hallo Henry,

    Wellicht een leuk nieuwtje voor jou: Een replica van de 75 vliegt weer in....... Colorado, Verenigde Staten !
    Vrienden van mij, Doedo Schipper (een Hollander uit Eelde) en zijn vrouw Gail hebben hun B?cker Jungmann getransformeerd in de 75 van de LVA, incl. de striping op de vleugels, zoals die uitgevoerd is geweest voor een vliegfeest op Eelde, ik meen in 1938. Ze vliegen beiden met de kist.
    Op de website www.Bucker.info kun je een filmpje en 2 fotoalbums zien.

    Groet, Ger.
    Laatst gewijzigd door Mathieu; 7 februari 2018 om 22:55

  10. #10
    Geregistreerd
    14 maart 2008
    Locatie
    Emmen
    Berichten
    845

    Standaard

    Hallo Ger, ik kan het niet openen,ik blijf het proberen.
    Op dit moment heb ik een Nederlandse JU-52 klaar, de PH-UBB, Rijksluchtvaartschool 1946t/m1950, foto's komen binnen een paar dagen.

    Gr Henry

Tags for this Thread

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •