Pagina 1 van 2 1 2 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 16

Discussie: Fokker D XXI boek

  1. #1
    Geregistreerd
    17 december 2015
    Berichten
    3

    Standaard Fokker D XXI boek

    Hierbij breng ik het volgende onder de aandacht:

    Mijn achterneef Reynout Siertsema van 94 jaar oud, heeft 20 jaar lang gewerkt aan technische tekeningen van de Fokker D.21. Hij is Oud verzetsstrijder en predikant en heeft zich na zijn emeritaat, gericht op het maken van nauwgezette tekeningen van dit toestel. De tekeningen hebben een fantastisch detailniveau en zijn voornamelijk in 1:25 gemaakt. Zijn grote wens is recent uitgekomen met het verschijnen van een boek, waarin zijn tekeningen zijn opgenomen. Hij hoopt dat op deze manier veel mensen daar plezier aan kunnen beleven. Het boek geeft zijn tekeningen 1:1 weer. Het is dus een flink boek geworden Met een eenmalige en beperkte oplage van 100 stuks, is het absoluut uniek te noemen.
    Het Militair Museum in Soesterberg verkoopt het in de museum-boekwinkel en we hebben een website gelanceerd, waar je een idee van de inhoud krijgt en het boek kunt bestellen.

  2. #2
    Geregistreerd
    13 november 2007
    Berichten
    680
    Weblogartikelen
    1

    Standaard

    Hallo Jaap,

    Bedankt voor het plaatsen van de link.
    Ik merk dat de iDeal betaling niet goed werkt. Misschien kun je dit doorgeven aan de beheerder van de website.

  3. #3
    Geregistreerd
    17 december 2015
    Berichten
    3

    Standaard Bestellen

    Dank! wij ontdekten het ook, is vanmorgen direct gefixed!

  4. #4
    Geregistreerd
    20 november 2014
    Berichten
    2

    Standaard Stijlvol boek!

    Bedankt voor de tip, ik heb het boek meteen besteld. Mooie potloodtekeningen van mijn favoriete toestel. Stijlvol boek, zeer geslaagd wat mij betreft. Ik ga hier zeker plezier aan beleven, de technische tekeningen zijn voor mij een bonus. Wat leuk dat dhr. Siertsema zijn werk met ons kan delen, dit boek op deze wijze nog heeft kunnen publiceren.

    Nogmaals bedankt en Mvg, Wouter

  5. #5
    Geregistreerd
    20 november 2014
    Berichten
    2

    Standaard Wow!

    Vandaag het boek afgehaald bij mijn ouders, wow.

    Van voor tot achter zeer verzorgd, de kwaliteit van het papier, de lay out, de kleuren, het formaat, een Whopper dit. Echt een mooi koffietafel boek. De potloodtekeningen vind ik prachtig en ze verdienen dit grote formaat, de technische tekeningen zijn ook heel informatief en door de (getekende!!) tekst erbij ook echt verhelderend.

    Ik ben er heel blij mee en vind het zijn prijs meer dan waard. Heb je ook maar iets van interesse in het onderwerp dan raad ik het boek ten zeerste aan. Een liefhebbers boek met liefde geproduceerd, dat zie je aan alles.

    Het enige nadeel is dat hij niet in je boekenkast gaat passen.

  6. #6
    Johan Lemmers Guest

    Standaard

    Hoi Jaap...

    Nogmaals mijn hartelijke dank voor het mooiste wat ik tot nu toe op het D.XXI gebied heb gezien.
    Is het D.XXI boek nog verkrijgbaar?
    Er zijn bij de KLu Historische Vlucht op Gilze twee mensen die mijn exemplaar hebben gezien en het ook willen bestellen.
    Kun je mij nog een keer een mailtje sturen, dan geef ik jouw mailadres aan hen door.

    Grtz.
    Johan Lemmers
    johanlemmers@home.nl

  7. #7
    Geregistreerd
    17 december 2015
    Berichten
    3

    Standaard

    Nog slechts 12 exemplaren beschikbaar van deze eenmalige oplage!
    Voor bestellen en inkijkexemplaar zie www.beeldinboek.nl

  8. #8
    Geregistreerd
    5 januari 2010
    Locatie
    heerhugowaard
    Berichten
    927

    Standaard

    ik heb het boek ondertussen meerdere malen door gelezen
    wat ik wel grappig vind is dat het boek mijn bevindingen over de kleuren van de D21 volledig ondersteund

    dit boek is een must have voor de D21 liefhebben

    Ik wou de gegevens van dit boek gebuiken om nieuwe tekeningen te maken voor een vliegend schaalmodel
    maar dan moet ik basis lijnen gaan tekenen in het boek
    en dat vind ik zonde

    heeft er iemand de tekeningen uit het boek ook op pdf file staan
    dat zou het werk een heel stuk makkelijker maken omdat ik ze dan punt 1 kan laten uit printen op de gewenste schaal 1/4
    en punt 2 ze in kan lezen in een teken programma naast de tekeningen van mijn mentor Yke rusticus
    die een goed vliegende maar niet 100% kloppende D21 heeft getekend en gebouwd in e jaren 80
    op die manier wil ik dan een D21 moel neer zetten wat museum waardig is en nog goed te vliegen is ook

  9. #9

    Standaard

    Ik dacht dat je destijds full size wilde bouwen?

  10. #10
    Geregistreerd
    5 januari 2010
    Locatie
    heerhugowaard
    Berichten
    927

    Standaard

    Dat was ooit het plan
    maar dan vooral omdat ik het niet zag gebeuren dat er ooit een vliegende goed gebouwde D21 gebouwd gaan zou worden op ware grote
    Dit is nu echter in zeer goede handen wel het geval
    maar een echt vliegtuig bouwen wil ik zeker nog is
    maar dan doe ik iets wat iets minder complex is
    Een fokker D7 o zo

    echter een echt goed schaalmodel is er nog niet
    wel een echt goed vliegende
    de D21 van Yke rusticus
    zodoende

Tags for this Thread

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •