Pagina 5 van 13 EersteEerste ... 3 4 5 6 7 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 41 t/m 50 van 121

Discussie: Varia. Zomaar wat Luchtvaart.

  1. #41
    Geregistreerd
    25 augustus 2015
    Locatie
    Nw. Lekkerland
    Berichten
    539

    Standaard

    Er gaat me iets dagen. De toegangspoort tot Ypb was in mijn tijd via een kaal hek, zonder opsmuk of franje.



    Maar voor het gerestaureerde stationsgebouw, waar vroeger ook de ingang was, stond iets op een sokkel iirc. En dat zou best eens een S-14 geweest kunnen zijn.

    Adri

    Edit: mooie aanvulling Hans, bedankt. Dus mijn tijdsaanname was juist.
    Laatst gewijzigd door Breeze; 14 april 2016 om 15:34

  2. #42

    Standaard Varia. Zomaar wat Luchtvaart.

    Je had gelukkig de tijd goed, Breeze.

    Maar om die (On)Mach Trainer nou met een Tracker te verwisselen blijft hoogst bedenkelijk...

    Dutchplanes, ik zie dat het een bekende foto is geweest, die duidelijk in twee delen op de centerfold van iets als de Vliegende Hollander heeft gestaan.

    Dit zal dat tijdschrift dan wel geweest zijn... Altijd al een beetje slordig, die Slappe Hap.


    Naam: T 33 met Vliegende Hollander.jpg
Bekeken: 262
Grootte: 20,8 KB


    Op niveau Nul ziet het er best strak uit, maar zijn we het er over eens dat het van boven gezien een zooitje is?

    Of durft niemand zich aan een KLU-kritische opmerking te wagen?

    Grt, Tracker.

  3. #43

    Standaard

    Tja, wat zal ik zeggen? Als de "senior service" iets oplijnt voor een officiële foto ziet het er toch allemaal net even strakker uit .

    Naam: Orion line up.jpg
Bekeken: 312
Grootte: 415,2 KB

    Gr. Sjaak

  4. #44
    Geregistreerd
    25 augustus 2015
    Locatie
    Nw. Lekkerland
    Berichten
    539

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Tracker Bekijk bericht
    Maar om die (On)Mach Trainer nou met een Tracker te verwisselen blijft hoogst bedenkelijk...
    Ach ik had eigenlijk gedacht/gehoopt dat die knipoog/emoticon/emoji na mijn "Tracker" opmerking wel voldoende zou zijn.

    Enne, eens Slappe Hap altijd Slappe Hap. Iets dergelijks is er vast ook wel voor de MLD.

    Adri

  5. #45

    Standaard

    Van sommige kisten hangen de flappen er wel wat 'lullig' bij....!
    Had toch wat beter opgelijnd kunnen zijn!

    Hans

  6. #46

    Standaard Varia. Zomaar wat Luchtvaart.

    Breeze, ik werk principieel niet met emoticononsense, maar probeer de fijnere nuances aan te brengen in de tekst.
    Hoogst bedenkelijk was bedoeld als kwinkslag...

    Dutchplanes, je hebt helemaal gelijk.
    Het is een klerezooi bij de MLD met die twaalf Orions.

    Hadden ze een mooie rechte platformrand om het visueel helemaal 'AF' te maken, en dan blijken
    er twee mogelijkheden te zijn om niet bij iedere machine de flaps op te halen.

    Ten eerste is het mogelijk dat de After Landing Checklist niet helemaal sluitend is op dit punt, waardoor er hier en daar nog flaps uit hangen.
    Of ten tweede: het is de Technische Dienst die niet overal dezelfde check heeft afgewerkt.

    En Jesterz was nog wel zo trots op zijn foto!

    Het was me nooit opgevallen, terwijl het een oude, van de US Navy overgenomen, gewoonte is om de bovenkant van de flaps geheel of gedeeltelijk rood te maken.
    Dat zou juist moeten opvallen...

    Naast me ligt het boek 70 Jaar MLD.
    Ik gebruik dat dagelijks als presse papier om losse foto's enz plat te houden tijdens het scannen.
    En ik scan veel..
    Op de achterkant van dat boek staat de hele rij Orions, maar dan gezien vanaf de andere kant.
    (Het is mooi dat de Marine ook door heeft dat er een andere kant is aan iets.
    Dat was daar eeuwen lang vaak niet het geval.)

    En zo als verwacht mag worden zijn er op de omslagfoto dus ook hier en daar wat flaps een tandje down.
    Ik zal mijn best doen er aan te wennen; herstel is niet meer mogelijk, daar de boel is opgeheven.

    Maar er komt nog iets bij dat ik moeilijker te verteren vind, omdat het regelrecht met slordigheid van doen heeft.
    Studerend op de achterkant van mijn boek komt er meer naar voren.
    Wat blijkt?

    De boordtrap van de 308 weigert naar buiten te komen. Dat zou op zich niet zijn opgevallen, maar nu heeft iemand daar een gele grondtrap neer gezet, en die valt wél op..

    En dan nog de 309. Bij alle machines is de bakboords entry door keurig gesloten.
    Maar zo niet bij de 309, daar bevindt zich boven de trap een gapend gat!

    Zo wordt je mooie Orion foto weer opeens een rommeltje...


    Naam: Orion line up, descending.jpg
Bekeken: 252
Grootte: 178,0 KB



    Maar toch vind ik dit 'rommeltje' véél netter dan het Ypenburg gedoe uit '61.
    Chauvinisme, heerlijk!


    Naam: Orion line up, ascending - kopie.jpg
Bekeken: 237
Grootte: 96,0 KBNaam: Orion line up, descending - kopie.jpg
Bekeken: 204
Grootte: 79,7 KB


    Tracker.

  7. #47
    Geregistreerd
    18 februari 2013
    Locatie
    Asperen
    Berichten
    1.566
    Weblogartikelen
    4

    Standaard

    En dan de nose cones, die allemaal 'precies' de voorlijn van de apron raken...

  8. #48

    Standaard Varia. Zomaar wat Luchtvaart.

    Over neuzen gesproken..


    Naam: De neus van Kaasjager.jpg
Bekeken: 218
Grootte: 31,9 KB


    tracker.

  9. #49

    Standaard

    Toen ik de foto plaatste wist ik al dat de flaps op zouden vallen. In eerste instantie dacht ik nog dat er een plan achter zat, 300, 302, 304, maar toen werd het ineens 307. Dus toch geen plan, jammer!

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Tracker Bekijk bericht
    Maar toch vind ik dit 'rommeltje' véél netter dan het Ypenburg gedoe uit '61.
    Chauvinisme, heerlijk!
    Tracker.
    En zo is het maar net. Ik ben bang dat die 14 maanden mijnendienst ook bij mij hun sporen hebben nagelaten.

    Gr. Sjaak

  10. #50
    Geregistreerd
    25 augustus 2015
    Locatie
    Nw. Lekkerland
    Berichten
    539

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Tracker Bekijk bericht
    Of durft niemand zich aan een KLU-kritische opmerking te wagen?
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Tracker Bekijk bericht
    Maar toch vind ik dit 'rommeltje' véél netter dan het Ypenburg gedoe uit '61.
    OK, als je het zó graag wilt.
    Op de KLu foto valt er, bij de in een perfecte cirkel staande manschappen, toch wel wat op. Voor de Hunter Mk VII staan er keurig een instructeur plus een leerling opgesteld. Maar bij de andere 4 leskisten staat er alleen een instructeur (of een leerling). Indien een leerling, zeker net solo, of zou er toch zelfbevruchting gaan plaatsvinden.
    En de Streak heeft zoveel bommenlast klaarliggen, dat hij daarmee de halve Ho Chi Minh weg kan platgooien.

    Over Marine-mentaliteit gesproken (glad ijs, ik weet het). Mijn baas was een ex marine-officier, die het ver geschopt heeft in de offshore- (de echte) industrie. De marine-mentaliteit gaat er nooit meer uit en zijn vocabulaire was doorspekt met de marine-terminologie. Een opdracht voor een busreis middenin Schiedam was dus altijd een "sloep naar de wal".

    Adri
    Laatst gewijzigd door Breeze; 15 april 2016 om 09:22

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •