Pagina 12 van 13 EersteEerste ... 2 10 11 12 13 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 111 t/m 120 van 121

Discussie: Varia. Zomaar wat Luchtvaart.

  1. #111
    Geregistreerd
    24 augustus 2011
    Locatie
    Hendrik Ido Ambacht
    Berichten
    468

    Standaard

    We gaan nog even door met stereo kaarten. Hier een die het eerste het vlieg-gedeelte van een intercontinentale Amerika reis toont :

    Naam: img634.jpg
Bekeken: 357
Grootte: 500,8 KB

    Op 7 juli 1929 was er in de Verenigde Staten de eerste transcontinentale trein/vliegtuig reismogelijkheid tussen New York en Los Angeles, die ongeveer 48/51 uur in beslag nam. Het eerste gedeelte werd afgelegd in de slaap/ nachttrein van de Pennsylvania Railroad van New York naar Columbus, Ohio. Daar gingen de 20 passagiers met veel ‘toeters en bellen’ aan boord van een Ford Trimotor op Port Columbus International Airport. (zie de stereokaart) Ze maakten tussenlandingen in Indianapolis, St.Louis, Kansas Ciry, Whichita en eindigden het tweede deel van hun reis in Waynoka , Oklahoma. Daar gingen ze weer in de slaaptrein van de Santa Fe Railway voor de nachttrip naar Clovis, New Mexico. Ze waren er nog niet. Hup, weer in een Ford Trimotor nu naar Albuquerque, Wislow, Az. Naar Los Angeles of San Francisco. In de volgende periode had men veel last van slecht weer en kon er niet worden gevlogen.
    Het was het begin van de crisisjaren en er werden miljoenen op deze nieuwe onderneming verloren. Na ca. 18 maanden was het ‘over and out’.

    En werd deze mooie poster een collector's item:

    Naam: Nieuwe afbeelding.jpg
Bekeken: 314
Grootte: 37,7 KB

  2. #112
    Geregistreerd
    24 augustus 2011
    Locatie
    Hendrik Ido Ambacht
    Berichten
    468

    Standaard Hotel op Teuge

    Ik ben waarschijnlijk de enige NLVer die niet van het bestaan van deze hotelsuite afwist:

    Naam: img667.jpg
Bekeken: 323
Grootte: 322,4 KB

    Deze advertentie stond vanochtend in de krant. Na enig licht speurwerk kwam ik er achter dat het een Ilyushin 18 uit 1960 is, die gediend heeft bij de regeringsbobo's van de DDR.
    Leuk hè. JanJr.

  3. #113
    Geregistreerd
    6 maart 2013
    Locatie
    Westerbork
    Berichten
    1.942

    Standaard

    Op 30 april 2009 geplaat op Teuge, nog in originele kleuren en met originele registratie:


    DDR-STD_30apr09EHTE by Bert Visser, on Flickr

    En hier een plaatje van hetzelfde toestel, maar nu gemaakt op 21 maart 2010:


    DDR-STD_21mrt10EHTE by Bert Visser, on Flickr

  4. #114
    Geregistreerd
    24 augustus 2011
    Locatie
    Hendrik Ido Ambacht
    Berichten
    468

    Standaard

    Bedankt Heron. Ziet er heel wat smakelijker uit dan de advertentie, die niet goed uit de verf kwam JanJr.

  5. #115
    Geregistreerd
    24 augustus 2011
    Locatie
    Hendrik Ido Ambacht
    Berichten
    468

    Standaard Onbekende rammelbak

    Ik vond deze foto in mijn verzameling

    Naam: img679.jpg
Bekeken: 252
Grootte: 189,2 KB

    Is er iemand die de naam en fabrikant van deze lelijkerd? JanJr.

  6. #116
    Geregistreerd
    21 juli 2011
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    6.328

    Standaard

    Koolhoven FK 33. Het is "Dikke Dirk". Mijn foute tekst weggehaald. Hij was wel werkzaam bij de KLM. Bedankt Classic, Mathieu.

    Groet, Ruud.
    Laatst gewijzigd door ruudvanom; 27 december 2016 om 18:39

  7. #117

    Standaard

    H-NADD
    NV Nationale Vliegtuig Industrie F.K.33

    Ruud je was me net voor.
    De KLM heeft er wel mee gevlogen!

    17 december 1925
    St. Quentin(F) - Dit was een der eerste commerciële vluchten van dit toestel. Onderweg

    naar Parijs kwam de bestuurder dichte mist tegen en besloot een voorzorgslanding op St.
    Quentin te maken.

    Laatst gewijzigd door Classic; 27 december 2016 om 16:49

  8. #118

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door ruudvanom Bekijk bericht
    Niet afgenomen door de KLM.
    Als ik niet vergis heeft de KLM het toestel 2 jaar gehad en gebruikt voor vrachtvluchten in de nacht.
    Als het regent in mei is april voorbij.

  9. #119
    Geregistreerd
    24 augustus 2011
    Locatie
    Hendrik Ido Ambacht
    Berichten
    468

    Standaard

    Bedankt voor alle reacties op de Koolhoven FK 33. Ik zet de speurtocht op Internet voort. Jan

  10. #120
    Geregistreerd
    21 juli 2011
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    6.328

    Standaard

    Er zijn op deze site meermalen foto's gepubliceerd van de FK.33. En bij Herman Dekker is er ook het een en ander te vinden.

    Groet, Ruud.

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •