Pagina 1 van 6 1 2 3 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 54

Discussie: fokker d-22

  1. #1

    Standaard fokker d-22

    Wat als de D-21 uitgevoerd zou zijn met een merlin....de D-22.....Dan krijg je dit beeld.....Wat zouden de specs zijn? Ik ben benieuwd wat jullie mening is

    Laatst gewijzigd door Mathieu; 9 januari 2016 om 21:38

  2. #2

    Standaard

    Welkom op het forum Vultur, hopen je vaak te kunnen verwelkomen.
    De afbeelding ziet er goed uit, heb je die zelf gemaakt?

    Groet,

    Mathieu.
    Als het regent in mei is april voorbij.

  3. #3
    Geregistreerd
    25 juni 2010
    Locatie
    The dark side of the moon
    Berichten
    5.239

    Standaard

    D XXI met een Hurricane neusje ziet er leuk uit.
    Als WO2 verzamelaar, verzamel je uit interesse naar het verleden.

  4. #4

    Standaard

    Hallo Vultur. Welkom op het forum.

    Idee ziet er leuk uit.
    Als ik het idee mag doortrekken in vergelijking tot een Hurricane dan krijg ik de volgende gedachten:
    - Een Merlin op een D.XXI frame. Zwaartepunt kan wel eens te ver naar voren liggen waardoor instabiliteit ontstaat.
    - D.XXI is een stuk lichter als een Hurricane. Het leeggewicht van een Hurricane is meer als het maximumgewicht van een D.XXI. Dat heeft natuurlijk voordelen met zo'n sterke motor als de Merlin.
    - D.XXI is een stuk kleiner als een Hurricane. Ook dat zou betere resultaten opleveren. We weten allemaal dat een D.XXI prima kon manoeuvreren, en de Hurricane heeft ook een goede reputatie op dit punt. Dus dat is ook een pluspunt.
    - Je hebt ook een opklapbaar landingsgestel toegepast. De kosten er buiten gelaten kan de sterkere motor makkelijk het extra gewicht hiervan compenseren.
    - Brandstofgebruik! Hier heb ik even geen cijfers van. Maar je actieradius moet natuurlijk niet te klein worden.
    - Over het algemeen zijn zwaar overpowerde propellervliegtuigen lastig te vliegen. Ik weet niet op welk punt hier problemen kunnen ontstaan.

    Al met al ziet het er op papier uit als een goed begin. En het smoelt ook nog eens lekker op het door jouw bijgevoegde plaatje. Enkel het zwaartepunt kan wel eens een aanpassing van het frame vereisen. Verder zullen er ook wel hier een daar versterkingen aangebracht moeten worden om het extra motorvermogen op te vangen.

    Mvg, Boris
    Laatst gewijzigd door Boris; 9 januari 2016 om 11:21 Reden: Woordje "niet" toegevoegd.

  5. #5

    Standaard

    Welkom Vultur .

    Volgens mij komt die afbeelding uit een boek of tijdschrift. Ik heb deze afbeelding in het verleden al eens gezien . Dus graag een bronvermelding , anders krijgt dit forum last met copyright , etc .....

    Volgens mij is het ook geen Fokker D-22 , maar wordt het Fokker "Projekt 151" genoemd.
    Gewoon een variant dus ...

    Bijv. Bristol Hercules (Projekt 150), Daimler-Benz DB 600H (Projekt 152)...

  6. #6

    Standaard

    Wow...wat een warm welkom...IK had verwacht uitgescholden en verketterd te worden vanwege heiligschennis. Maar nee. Net als ik zijn jullie allemaal nieuwsgierig naar de vliegtuigen van Fokker (Schatski) en de vraag: Wat als? Ik heb de foto 'gephotoshopped'. Het idee ontstond toen ik de vergelijking maakte tussen de D-23 en de Roemeens 'lookalike' Marton. Dat laatste vliegtuig zijn geen echte foto's van. Alleen photoshop foto's. Volgens mij een 'ghost plane 'die nooit bestaan heeft. Alleen in de creatieve geest van iemand en Internet heeft het nooit geproduceerde vliegtuig tot leven gebracht. Ik dacht: 'Dat kan ik ook'
    En even wat illustraties gedownload en een D-21 met een Hurricane (goed gezien Jan) laten samensmelten en ineens heb je een D-22. Uiteraard met intrekbaar landingsgestel. Boris, ik heb inderdaad ook even gelet op het zwaartepunt en in werkelijkheid zouden de vleugels misschien iets naar voren moeten of meer contragewicht in de staart. Verder weet ik ook niet of de proporties overeenkomen tussen de Mercury motor (214 had volgens mij de Bristol motor) en Merlin. Afijn, het was gemakkelijker dan ik dacht om even een D-22 Merlin te maken.

    Eric...ik heb de illustratie dus zelf gemaakt. Niet uit een boek of internet.



    Laatst gewijzigd door Mathieu; 9 januari 2016 om 21:37

  7. #7

    Standaard

    Vultur,

    Hoe je het plaatje in elkaar geshopped hebt is dus wel duidelijk.
    Alleen is de oliekoeler hierbij vervallen.
    Waar had je die gedacht? Hurricane style of Spit style?

    Mvg, Boris
    Laatst gewijzigd door Boris; 9 januari 2016 om 15:15

  8. #8

    Standaard

    , mooi gedaan ..

    hier is ook een tekening van dit project

    http://www.secretprojects.co.uk/foru...ic,3514.0.html

    Laatst gewijzigd door Mathieu; 9 januari 2016 om 21:40

  9. #9

    Standaard

    en uit het boek van Peter de Jong
    Bijgevoegde afbeelding(e) Bijgevoegde afbeelding(e)  
    Laatst gewijzigd door Mathieu; 2 april 2016 om 17:42

  10. #10

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •