Weergegeven resultaten: 1 t/m 7 van 7

Discussie: Concorde

  1. #1

    Standaard Concorde

    Adrian Meredith is luchtfotograaf.

    Op Facebook kwam ik van hem een Concord foto tegen uit 1985.
    In volle vlucht, Mach 2.0.
    De snelheid moeten we maar aannemen, want uiterlijk is dat niet te beoordelen.

    (In alle bescheidenheid dacht ik dat het windshield dan bedekt moest zijn.
    Hoe zat dat ook weer?)

    Uploaden van foto's wil op dit moment niet lukken op de site; heb het meerdere malen geprobeerd...

    Het link adres is:
    https://www.facebook.com/photo.php?f...5268665&type=3

    Tracker.

  2. #2

    Standaard

    Tracker,

    De foto is wat onduidelijk. Maar het lijkt mij de het vizier (visor) wel uitgeschoven (omhoog) is en dus de voorruit afdekt.

    De neus omhoog en het vizier omhoog is nodig wanneer supersonisch gevlogen wordt.
    De neus omhoog en het vizier omlaag werd gebruikt voor korte subsonische vluchten.
    Neus omlaag (en dus vizier ook omlaag) was voor starten en landen en taxiën.

    Mvg, Boris

  3. #3

    Standaard

    Om 2100 kan ik nog steeds geen foto uploaden.
    Kan iemand checken of dat klopt?

  4. #4
    Geregistreerd
    25 juni 2010
    Locatie
    The dark side of the moon
    Berichten
    5.239

    Standaard

    Ik kan al 6 dagen geen foto"s meer uploaden
    Als WO2 verzamelaar, verzamel je uit interesse naar het verleden.

  5. #5

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door jan wullink Bekijk bericht
    Ik kan al 6 dagen geen foto"s meer uploaden
    Wordt aan gewerkt Jan, alleen duurt het iets langer dan ik wil aangezien ik de upgrade van de software uitbesteed heb bij een professional. Eerst weekend, dan moet ie wat weten wat ik eerst moet uitzoeken etc. Maar als het goed is zo het morgen of vrijdag in orden moeten zijn. Overigens kun je wel met een externe site zoals photobucket foto's op het forum plaatsen die dan gewoon zichtbaar zijn.

    Groet,

    Mathieu.
    Als het regent in mei is april voorbij.

  6. #6
    Geregistreerd
    6 maart 2013
    Locatie
    Westerbork
    Berichten
    1.917

    Standaard

    Ik heb blijkbaar pas 3 van m'n Concorde-dia's/foto's ingescanned, en dacht deze nu maar in dit topic te plaatsen. Ik werk met linkjes van m'n fotosite, dus dat zou gewoon moeten werken.
    Toevallig alle drie van Air France kisten, maar de British Airways Concordes heb ik ook wel voor m'n lens gehad (o.a. in formatie met de Red Arrows)

    Dit is de F-BVFA, de oudste Air France Concorde, tijdens de landing op Saint Dizier op 10 mei 1987.
    Vizier is naar beneden, net als de neus.


    Hier een start van opnieuw de F-BVFA op Parijs-Charles de Gaulle op 11 juni 2000.
    Vizier is naar beneden, maar de neus niet helemaal.


    En hier een nachtfoto (scan van foto) van de F-BVFB op Schiphol-Oost op 24 mei 1986.
    Geparkeerd is de neus helemaal omhoog en slecht te zien op deze plaat... volgens mij het vizier ook. (Zal wel het meest waterdicht zijn)



    Helaas zijn deze scans nog gemaakt met de oude software van jaren geleden.
    Als ik ze nu over zou doen, moeten ze beter en vooral scherper uitvallen...

  7. #7

    Standaard

    Het vizier is bij de laatste foto inderdaad omhoog, het onderrandje van de ramen is te zien, het steekt iets boven de contour van de neusbovenzijde uit. Als je goed kjkt, zie je ook een raamspijl.

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •