Pagina 2 van 2 EersteEerste 1 2
Weergegeven resultaten: 11 t/m 19 van 19

Discussie: Restauratie Grunau 8 zwever (1937)

  1. #11

    Standaard

    De Grunau 8 heeft even op een lager pitje gestaan, er kwamen twee Babies tussendoor (zie de foto) en er werd ook aardig wat ruimte opgeslokt door een paar Bücker Jungmann vleugels die waren beschadigd na een ongevalletje op Texel. De Jungmann is nu weg en er is weer wat meer ruimte voor de Grunau 8. We willen namelijk de vleugel-liggers en steunen aan de romp monteren en dan de vleugelribben op de juiste plaatsen op de liggers lijmen. Op zich niet erg want de twee (totaal verschillende) Babies is ook leuk werk.
    Ondertussen zijn wel bijna alle beslagen en andere metalen onderdelen van de Grunau 8 helemaal blank gemaakt en weer opnieuw in de lak gezet, dus toch nog wel wat voortgang.

    Naam: Babies.jpg
Bekeken: 382
Grootte: 88,2 KB
    Laatst gewijzigd door JanRoza; 21 oktober 2016 om 23:35

  2. #12
    Geregistreerd
    25 augustus 2015
    Locatie
    Nw. Lekkerland
    Berichten
    535

    Standaard

    Wat een schitterende projecten hebben jullie zeg. Wat zijn de PH's van de Babies? 163 en 169 heb ik veel starts in gemaakt.

    Doe de groeten aan Hans R., ken hem nog van Ypb.

    Bij de weg, nemen jullie ook reparatiewerk aan van recentere kisten. Mijn (ex) Ka-6 bleef vorige maand met het transportstaartwiel haken in een konijne(n)hol, tijdens zijn 50-jarig jubileum op Terlet. Eindschot losgescheurd van de ondergording.

    Adri

  3. #13

    Standaard

    De Babies die we onderhanden hebben zijn de PH-152 (Fokker Baby 1946) en de PH-978 (een bij Eberhard gebouwde Baby uit 1951). Met de winterstop weer voor de deur hebben we meer dan genoeg werk want alle kisten van de club (Nistelrode) moeten weer het onderhoud in. Ik vrees dus dat je voor je Ka-6 bij Terlet moet aankloppen.
    Ik zal de groeten doorgeven aan Hans.
    Laatst gewijzigd door JanRoza; 22 oktober 2016 om 01:11

  4. #14
    Geregistreerd
    25 augustus 2015
    Locatie
    Nw. Lekkerland
    Berichten
    535

    Standaard

    Antwoord van Terlet: Wij zijn veuls te duur voor houtreparaties (ach ja, was Piet Vleesch er nog maar).
    Maar gelukkig hebben we een alternatief, geloof ik.

    Adri

  5. #15
    Geregistreerd
    29 februari 2008
    Locatie
    P.B.Pouw
    Berichten
    928

    Standaard

    Net vorige week een tweedaagse cursus hout reparatie op Terlet gevolgd

  6. #16

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Pim Pouw Bekijk bericht
    Net vorige week een tweedaagse cursus hout reparatie op Terlet gevolgd
    Kijk, dus nu enkel nog vraag en aanbod aan elkaar koppelen en de zaak is rond.

  7. #17
    Geregistreerd
    29 februari 2008
    Locatie
    P.B.Pouw
    Berichten
    928

    Standaard

    Jammer genoeg heb ik 30 jaar geleden een concurrentie bedinging moeten tekenen bij de "Vroege Vogels"

  8. #18

    Standaard

    Ik zag gisteren aan de hand van wat foto's dat de Ka-6 ondertussen toch al weer een complete achterkant heeft, niemand hoeft dus nog kontrakten open te breken.

  9. #19
    Geregistreerd
    25 augustus 2015
    Locatie
    Nw. Lekkerland
    Berichten
    535

    Standaard

    Heel mooi, maar dan weet je meer dan ik. Ben weliswaar de medebouwer (na de total-loss kraak), maar ook alweer 7 jaar uit het syndikaat (en uit de zweefvliegerij).

    Adri

Tags for this Thread

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •