Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 138

Discussie: Koning Winter.

Hybrid View

Vorig bericht Vorig bericht   Volgende bericht Volgende bericht
  1. #1

    Standaard

    Mooi verhaal Tracker.
    En de eerste foto laat de omstandigheden mooi zien.
    Dacht altijd dat er met sneeuw niet meer zweefgevlogen werd. Maar ja, een mens kan zich vergissen.

    Mvg, Boris

  2. #2
    Geregistreerd
    24 augustus 2011
    Locatie
    Hendrik Ido Ambacht
    Berichten
    468

    Standaard

    Naam: IJspost vlucht.jpg
Bekeken: 1367
Grootte: 28,8 KB

    Over sneeuw en ijs gesproken kunnen we toch niet op de IJspostvluchten in 1929 heen. In 1928/1929 vroor het dat het kraakte en de Waddeneilanden lagen helemaal geïsoleerd in het ijs. De KLM en de posterijen organiseerden speciale post vlucht naar de ingevroren gebieden. Op 1 februari 1929 steeg de Fokker F7a PH-ADX op met aan het roer de bekende piloot Sillevis. Bovenstaande foto toont de start op het ijzige Schiphol.
    Ikzelf had in de vijftiger jaren als zweefvlieger een zelfde ervaring als Tracker. Het had gesneeuwd en het vroor. Wij werden vrolijk door een Pipertje van de Luchtmacht gesleept. Het had het grote voordeel dat we wat hoger konden gesleept dan die miezerige metertjes aan de lier. Wij vlogen in de open cockpitjes van de Baby en de Prefect. Ik vloog in een houtjes touwtje jas (MontyCoat) met een kap. Lekker op de grond maar in de lucht blies de koude wind haar gelijk naar achteren. Bovendien steenkoude voeten. Maar leuk dat ik het vond! Natuurlijk was er geen stijgwind en was het weer alleen maar dalen. Ik heb er prettige herinneringen aan. En ja, Boris, we vlogen wel met sneeuw. JanJr.

  3. #3
    Geregistreerd
    25 augustus 2015
    Locatie
    Nw. Lekkerland
    Berichten
    539

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Boris Bekijk bericht
    Dacht altijd dat er met sneeuw niet meer zweefgevlogen werd.
    Vond nog wat plaatjes om dit echt uit de wereld te helpen.


    Start van mijn Ka-6CR op Terlet met een Aviak Husky


    Landing van de Ka-6

    @Tracker interessant verhaal over deicing. Is een onderwerp dat niet vaak aandacht krijgt.

    Adri

  4. #4

    Standaard

    Eigen Ka-6..mooie zaak!
    Van welk jaar zijn deze foto's?

    Daar moeten er vast meer van zijn in de sneeuw? En groter formaat misschien?

    Tracker.

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •