Pagina 1 van 2 1 2 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 15

Discussie: Koolhoven FK.58 en de hockeyclub.

  1. #1
    Geregistreerd
    21 juli 2011
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    6.277

    Standaard Koolhoven FK.58 en de hockeyclub.

    Koolhoven FK.58 en de hockeyclub.

    Naam: Foto. Koolhoven FK.58 en de hockeyclub, 300 kopie.jpg
Bekeken: 924
Grootte: 124,3 KB
    Groet,
    Ruud.

  2. #2

    Standaard

    Gevalletje knippen en plakken?
    De meeste mensen kijken een andere richting op dan waar de Koolhoven vandaan komt.
    Meestal hoor je een jachtvliegtuig wel aankomen als deze zo laag vliegt en wordt er automatisch omgekeken.
    Zomaar wat overdenkingen.

    Mvg, Boris

  3. #3

    Standaard

    Het zou inderdaad zo maar kunnen dat de FK.58 er later in is gezet. Alhoewel dat nog een hele klus moet zijn geweest, want digitaal knippen plakken bestond nog niet en knutselen met negatieven was zo simpel nog niet.
    Het zou overigens best het platform voor de Koolhoven fabriek op Waalhaven kunnen zijn.

    Groet,
    Huub

  4. #4
    Geregistreerd
    21 juli 2011
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    6.277

    Standaard

    De foto is door Koolhoven zelf uitgebracht.

    Groet,
    Ruud.

  5. #5

    Standaard

    Voor dit soort fotoshoppen had je vroeger een aparte beroepsgroep : een retoucheur,. Is mijn vrouw in begin jaren 80 nog geweest.
    Toen ze 15 jaar later, nadat de kinderen groot genoeg waren weer ging werken, bestond het niet meer. ingehaald door de computers.
    Ik heb haar gevraagd of de betreffende foto lastig zou zijn geweest. Maar het is een fluitje van een cent.
    De Koolhoven hoeft enkel maar ingewerkt te worden in een toch al grijze lucht.
    En het is zwart wit, dus hoef je niet voor de drie verschillende negatief kleuren het werk te doen.

    Groet,
    Rik

  6. #6

    Standaard

    ik quote Harry: "Dat is een bekende foto uit een hele serie die dag. Het is geen knippen maar geregiseerd voor de foto. Coppers was geliefd bij iedereen en zo werd de foto geregeld bij de eerste vluchten van de 58. "

  7. #7

    Standaard

    Voor een geregisseerde foto ben ik niet echt onder de indruk.

    Mvg, Boris

  8. #8
    Geregistreerd
    21 juli 2011
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    6.277

    Standaard

    Goh, ik vond het gewoon een aardig plaatje. Ik had hem dus niet hoeven/moeten plaatsen?

    Groet,
    Ruud.

  9. #9

    Standaard

    Beste Ruud,

    Laat je door ons (mij) niet afhouden van het plaatsen van plaatjes. Het ene pareltje na de andere komt zo langs en dat is smullen.
    Die enkele keer dat een plaatje wat minder in de persoonlijke smaak bij iemand valt, moet je je helemaal niets van aantrekken.
    Ik zou zeggen, ga vooral zo door en bedankt voor al je inzet.

    Mvg, Boris

  10. #10
    Geregistreerd
    21 juli 2011
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    6.277

    Standaard

    Geintje

    Mvg,
    Ruud.

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •