Pagina 2 van 2 EersteEerste 1 2
Weergegeven resultaten: 11 t/m 20 van 20

Discussie: Weer een helaas onscherpe foto van Fokker G.1 "325" , Haagweg op Ebay

  1. #11
    Geregistreerd
    21 juli 2011
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    6.277

    Standaard

    Afgelopen vrijdagmiddag gaf mijn computer de geest, zoiets moet blijkbaar altijd net voor het weekend gebeuren. Kon daardoor ook niet bieden op twee G-1 foto's op eBay, dat was balen. Ik kon pas maandag bij mijn leverancier terecht (alleen open van ma/vrij) en heb meteen een nieuwe aangeschaft en geïnstalleerd en nu loopt alles weer op rolletjes. De frustratie moest er uit dus dinsdag was een ontspandag. Nu pak ik de draad weer op met deze plaatsing en kan hopelijk weer jaren vooruit met de nieuwe Mac mini.

    De D.XXI heb ik al in mijn verzameling.

    Een album met onderstaande was ook nog te koop. Dus ook niet kunnen bieden vanwege een kapotte computer. That's life.

    Naam: 37fffd66219c8751bd2fd2e9838b84401.jpg
Bekeken: 382
Grootte: 77,7 KB

    Groet, Ruud.

  2. #12

    Standaard

    zie beneden t.k. aangeboden G1 brochure Marktplaats
    Hans

  3. #13
    Geregistreerd
    25 juni 2010
    Locatie
    The dark side of the moon
    Berichten
    5.239

    Standaard

    Naam: s-l1600[1].jpg
Bekeken: 284
Grootte: 101,4 KB
    Wordt weer aangeboden op Ebay.de
    http://r.ebay.com/fKV1Hn
    Als WO2 verzamelaar, verzamel je uit interesse naar het verleden.

  4. #14
    Geregistreerd
    18 februari 2013
    Locatie
    Asperen
    Berichten
    1.566
    Weblogartikelen
    4

    Standaard

    Je zou wel 'ns willen weten wie die twee mensen zijn die zo gezellig met die Duitser staan te keuvelen over het aantal cc van z'n fiets.

  5. #15
    Geregistreerd
    21 juli 2011
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    6.277

    Standaard

    Jammer, en ik maar stilhouden. Ik ben tot nu toe de enige bieder.
    Volgens de Nederlandse verkoper zijn "die twee mensen" NSB leute. Hoe hij dat kan weten?
    Zou het dezelfde foto uit het album van afgelopen november zijn?

    Gisteren 3 kavels binnengehaald over Schellingwoude, ook de T.VIIIw.
    En weer waren twee daarvan bijna richting Engeland verdwenen. Tom Willis blijft actief. Nu was hij de op één na hoogste bieder.

    Groet, Ruud.
    Laatst gewijzigd door ruudvanom; 23 december 2016 om 17:41

  6. #16
    Geregistreerd
    18 februari 2013
    Locatie
    Asperen
    Berichten
    1.566
    Weblogartikelen
    4

    Standaard

    In het bijzonder vanwege je laatste zin ben ik blij dat je je aanwinsten wilt delen, Ruud!

  7. #17
    Geregistreerd
    14 maart 2011
    Locatie
    Nederland
    Berichten
    248

    Standaard

    Die motorijders zitten al naar die fietsen te kijken volgens mij.

  8. #18

    Standaard

    Ruud, weet jij toevallig wat Tom Willis beweegt al die foto's te willen kopen? Bezig met een boek? Enige jaren geleden was er ook iemand actief uit Canada, als ik me goed herinner Sudek13. Schijnt dat die al een paar jaar met pension is, zijn de foto's die hij kocht ook nog ergens te bekijken? Of liggen ze ergens te verstoffen?

    Groet,

    Mathieu.
    Als het regent in mei is april voorbij.

  9. #19

    Standaard

    Ooit, een aantal jaar geleden, was er sprake van dat er een groot online fotoarchief zou komen waar je dan die foto's zou kunnen bekijken c.q. in kopie of print aankopen. Tot op heden is dat echter niet het geval. Sudek13 is voor zover ik weet niet meer actief in het aankopen van foto's van Ebay.
    Tom Willis is overigens niet te beroerd om zijn foto's ter beschikking te stellen. Zie bijvoorbeeld het G-1 boek. De foto van de 335 op Waalhaven na de capitulatie is zijn bezit.

  10. #20
    Geregistreerd
    21 juli 2011
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    6.277

    Standaard

    Hallo Mathieu.

    Tom Willis is een behoorlijk bezeten verzamelaar, al jaren ook van Beuteflugzeuge. Hij weet veel van de Luftwaffe, ik kwam hem veel tegen in allerlei sites daarover. Ook werd zijn naam regelmatig vermeld in boeken. Tevens gaf hij regelmatig commentaar in luchtvaarttijdschriften. Door Jan van den Heuvel leerde ik iets meer over hem. Jan en hij maakten afspraken wie waarop zou bieden en ruilden dan hoge resolutie scans. Jan liet mij regelmatig de mail van Willis lezen en vroeg dan mijn mening. Een jaar of acht geleden had hij het tegenover Jan dat hij een boek wilde uitbrengen over Beuteflugzeuge en Jan vroeg mijn commentaar. Het was zo algemeen dat ik me afvroeg wat hij wilde. Een A4 formaat van 48 pagina’s of een kleiner formaat van enige honderden pagina’s en gebonden. Je kon er alle kanten mee uit. Dat heb ik ook aan Jan laten weten, tevens dat de uitgever bijna altijd beslist hoeveel afbeeldingen er in een titel komen vanwege de hoge kosten van het "lithografische" werk aan de afbeeldingen. Wel..., het boek moet er nog komen.

    Helaas kom ik hem nogal eens tegen als opponent. Zoals vanavond bij de 2 dekschuitfoto’s.
    Bij de DH-90 had ik een bod van € 109,99 ingegeven, Willis had een hoger bod. Bij de dekschuitfoto van de Koolhoven en Fokker had ik een bod ingegeven van € 232,22 en zelfs daar klopte hij mij. Dat waren van mij toch echt hoge biedingen maar helaas, het werd niets.
    Ergo..., beide dekschuitfoto’s gaan naar Engeland. Zeg maar dag met het handje. Ik had ze graag in Nederland gehouden want van zijn foto’s zien we slechts heel af en toe een afbeelding.

    Sudek13 is al een aantal jaren niet meer actief. Jan en ik hebben daar wel eens over van gedachten gewisseld. Een archief of witwassen want hij kocht werkelijk alles, ook gewone Luftwaffe en met zeer hoge biedingen, niemand had tegen hem een kans.
    En ja, zo ver als ik het kan bekijken liggen ze te verstoffen.

    Naam: DH-90.JPG
Bekeken: 200
Grootte: 273,1 KB Naam: $_57.JPG
Bekeken: 205
Grootte: 246,9 KB

    Groet, Ruud.
    Laatst gewijzigd door ruudvanom; 25 december 2016 om 18:54

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •