Pagina 3 van 6 EersteEerste 1 2 3 4 5 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 21 t/m 30 van 52

Discussie: Roundel website en kleurboek.

  1. Standaard

    nog eentje maar dan zonder vliegtuig


    the day the Swedish went from driving left to the right side of the road.



  2. Standaard

    Naam: glendale-hellsangels-S29-01-cr2-12 copy.jpg
Bekeken: 554
Grootte: 100,9 KB

    Sikorsky S-29 met waarschijnlijk Howard Hughes ervoor. Vliegtuig was gemodificeerd voor een filmopname maar crashte waarbij de piloot omkwam.
    Laatst gewijzigd door gerard gielis; 10 augustus 2016 om 22:35


  3. Standaard



    ​1944. LST 776 met Brodie Device

  4. #27

    Standaard

    Hoewel bovenstaande foto een fascinerende is, vanwege het Brodie systeem, moet mij toch van het hart dat de kleuren erg onnatuurlijk overkomen.
    Dit heb ik overigens met zowat al de foto's in dit draadje die ingekleurd zijn.

    Overigens slaat dit op meerder plaatsen op het internet toe.
    Een tijd geleden zag in een zeer mooie foto van een Handley Page HP.42 op een wiki pagina. Recentelijk keek ik daar weer terug en zag dat de foto vervangen was door dezelfde foto maar nu ingekleurd. Ook hier kwamen de kleuren erg onnatuurlijk over.
    Wordt er zo niet beter op als je eens wat op wilt zoeken. Er zou eigenlijk expliciet op zo'n foto gezet moeten worden dat het een ingekleurde foto betreft.
    Ik weet dat er voor WWII maar heel weinig kleurenfoto's gemaakt zijn. Maar nu worden alle kleurenfoto's van voor die periode verdacht.

    Mvg, Boris

  5. #28

    Standaard

    Interessante foto. Zo te zien worden er Piper Cub-achtige vliegtuigen gelanceerd vanaf een katapult. Maar hoe komen ze weer aan boord? Het lijkt erop, alsof ze een vanghaak bovenop de vleugel hebben, zoals de tweedekkers van de Amerikaanse luchtschepen een tijdje hadden, en de F-84 bij de B-36. Worden die dan bij deze foto opgevangen door de kraan op de boeg? De vliegtuigen hebben wel de oorlogsroundel van Amerika in het begin van de oorlog. Weet iemand hier meer van?

  6. Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door washout Bekijk bericht
    Interessante foto. Zo te zien worden er Piper Cub-achtige vliegtuigen gelanceerd vanaf een katapult. Maar hoe komen ze weer aan boord? Het lijkt erop, alsof ze een vanghaak bovenop de vleugel hebben, zoals de tweedekkers van de Amerikaanse luchtschepen een tijdje hadden, en de F-84 bij de B-36. Worden die dan bij deze foto opgevangen door de kraan op de boeg? De vliegtuigen hebben wel de oorlogsroundel van Amerika in het begin van de oorlog. Weet iemand hier meer van?

    Er worden Stinson L-5 toestellen gebruikt en ook de Piper L-4
    Wikipedia geeft een goed antwoord maar bij YouTube is ook een mooi filmpje:
    https://www.youtube.com/watch?v=7Wrz20iLAEA

  7. #30

    Standaard Roundel website en kleurboek.

    Interessant filmpje, nooit eerder gezien.

    Het is in feite een hoog kraaiennest, want verkennen is alles, zonder radar mogelijkheden.

    Wel een gedoe, blij dat ik een haak aan m'n kont had hangen...


    Naam: Tracker's hook.jpg
Bekeken: 435
Grootte: 51,6 KB


    Tracker.

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •