Een lang gekoesterde wens van mij is vorige week in vervulling gegaan. Van mijn zoon kreeg ik een bezoek aangeboden aan de vliegshow van Duxford.



Op de voorpagina van de feestfolder een mooie opname van een Mk V Spit met een afschuwelijke ingesjopte krijtrots.

Op een gegeven moment startte er een eenzame Mustang die een half uur later ineens terugkwam samen met een Raptor



Excuses voor de kwaliteit, maar ik stond met mijn simpele camera natuurlijk in de schaduw van al die optische kanonnen van de echte liefhebbers. Wat een verschil in afmetingen tussen die twee! Ik vond het wel emotioneel (soort van), dat de huidige topkist van de USAF zich voorbij liet vliegen door een WO2 legende. Daarna gaf de F-22 nog even een demo wat hij vermag in horizontale en vertikale stand met de naverbrandertjes ingeschakeld.
Verder zeer indrukwekkend om 7 Spitfires met de Merlins vol gas, op lage hoogte voorbij te zien en horen komen.

Het museum in Duxford is groot en voor een luchtliefhebber een must. Want waar vind je nog een B-52 in vol ornaat en de B-25 met de kleuren van het squadron waar Joseph Heller zijn fantastische boek Catch 22 op heeft gebaseerd.

Adri