Weergegeven resultaten: 1 t/m 3 van 3

Discussie: Beginnende vliegtuigspotter boek

  1. #1
    Jan Poel Guest

    Standaard Beginnende vliegtuigspotter boek

    hallo,

    ik ben samen met mijn zoon begonnen met vliegtigspotten. ik weet hier nog niet zoveel van. zijn er ook boeken waar alle vliegtuigen in staan met vliegtuigregistratienummer

    m.v.g. Jan

  2. Standaard

    alle vliegtuigen? weet ik niet maar hier de Nederlandse http://www.airnieuws.nl/phregister/4...ternieuws.html

  3. #3
    Geregistreerd
    6 maart 2013
    Locatie
    Westerbork
    Berichten
    1.931

    Standaard

    Hallo Jan,

    het gebied van vliegtuigspotten is erg groot (civiel/militair, groot/klein, airliners/zwevers/ballonnen/etc).
    Er is geen boek waar alle vliegtuigen instaan. Er zijn wel registers van "elk" land afzonderlijk, of een Europees register (zowel civiel als militair).
    Zo zijn er natuurlijk ook registers van alle airliners, bizjets, etc.
    Ik weet niet in welk deel van Nederland je woont, maar Flash in Eindhoven en de Luchtvaart Hobby Shop in Aalsmeer hebben ontzettend veel boeken over luchtvaart, o.a. ook registers.
    Gelukkig beginnen veel landen hun eigen civiele register on-line te zetten, zodat je ook op die manier kunt uitvinden om wat voor toestel het gaat.
    Helaas vinden de ambtenaren van sommige landen dit tegenwoordig privacygevoelig, en beperken ze de gegevens die vroeger wel opvraagbaar waren.

    Om meer info te kunnen geven, zou ik meer moeten weten over jullie luchtvaart interesses, maar dat wordt vaak zo persoonlijk, dat dit misschien beter in privémailtjes kan gebeuren.

    Groetos,
    Bert.

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •