Pagina 2 van 6 EersteEerste 1 2 3 4 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 11 t/m 20 van 55

Discussie: Collectie TU Delft, wat was er allemaal?

  1. #11
    Geregistreerd
    21 juli 2011
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    6.277

    Standaard

    @ Adri/CeBro.
    Titel van het genoemde boek zou ik graag weten.

    Groet, Ruud.

  2. #12

    Standaard

    Is dat niet van die lading vleugels die in de jaren tachtig gevonden zijn op een hooizolder?

  3. #13

    Standaard

    Fokker C.I

    Hans

  4. #14

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Dutchplanes Bekijk bericht
    Fokker C.I

    Hans
    Nee! Fokker C.IV! Er zijn twee vleugels bewaard gebleven op het Aviodrome, dit is er eentje en die van een crash museum is dan nummer 2. Ik ben zelf, twee weken voordat het Aviodrome destijds dichtging, op zoek gegaan naar deze vleugels. Ik wist dat ze er moesten zijn (ooit gehoord) en ze stonden destijds op een verrijdbaar rek naast de in opbouw zijnde Fokker S.IV. Spanwijdte is 12,91 meter. De C.I haalde dat niet en was bovendien ook niet bekleed met triplex.

  5. #15

    Standaard

    Ik heb ze laatst ook zien staan, naast de F7. Staat er niet best bij helaas.. wat een rommel is het geworden vergeleken met de eerste keer dat ik er was.. Toen gingen ze nog de motoren van de connie proefdraaien.. is rond 2003 geweest.

  6. #16

    Standaard

    Ik heb thuis een boek over de Fi-103, daar staan foto's in van dat vliegtuig, genomen in het technisch museum Delft. Zou dat bij de universiteit horen? Ben een jaar of drie geleden op de faculteit geweest. Toen ik vroeg naar dit vliegtuig werd ik wel gek aangekeken...

  7. #17
    Geregistreerd
    25 augustus 2015
    Locatie
    Nw. Lekkerland
    Berichten
    535

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door ruudvanom Bekijk bericht
    Titel van het genoemde boek zou ik graag weten.



    Waarschijnlijk kent Bauke dit boek ook wel. Foto li.boven is transport van de B-17 naar een ander locatie binnen Delft, waarschijnlijk in 1958.

    Adri
    Laatst gewijzigd door Breeze; 9 augustus 2016 om 23:41

  8. #18
    Geregistreerd
    1 maart 2009
    Locatie
    Bergschenhoek
    Berichten
    345
    Weblogartikelen
    1

    Standaard

    Hier wat foto's van de C.IV vleugels uit 2007 en 2015. De vleugel is opengemaakt om te bestuderen.
    De kennis is gebruikt bij de bouw van de vleugels van de S.IV.
    Als er iemand is die precies weet hoe dat zit is het Dick Funcke.
    Groeten Stef.

    Naam: 2007-6-3, Aviodrome 080 C.IV vleugel.jpg
Bekeken: 480
Grootte: 481,9 KB

    Naam: 2007-6-3, Aviodrome 068.jpg
Bekeken: 434
Grootte: 507,7 KB

    Bovenste 2 uit 2007 en de onderste 2 uit 2015

    Naam: DSC_8775.jpg
Bekeken: 452
Grootte: 497,3 KB

    Naam: DSCN9546.jpg
Bekeken: 432
Grootte: 518,3 KB

  9. #19

    Standaard

    Stukjes oud Hollandsch vakmanschap. Volgens de lijst is veel van dat spul in 1958 naar Gilze-Rijen gegaan. Werd daar
    alles verzameld en verschroot? Of was het voor tijdelijke opslag.

  10. #20

    Standaard

    Interessant om de lijst eens door te lezen. Ik denk ook dat een hoop stukken uit deze verzameling verspreid over Nederland terecht zijn gekomen. Van een paar stukken heb ik wel een idee waar ze o.a. geweest zijn.

    Een interessante toevoeging is misschien dat er in de jaren 90 in de HTS Haarlem ook een stuk romp van een P-47 stond. Dit was een kort stuk staart met het staartwiel er in, gemonteerd in een frame. Het zou mij niet verbazen als dit origineel van de TU kwam, gezien het feit dat ze ook een P-47 hoofdonderstelpoot met vleugel hadden staan. Ik weet ook dat er een P-47 onderstelpoot in de Stella vliegschool op Teuge stond tot 2014. Waar deze nu is....?

    Staat er in dat boek over de TU trouwens ook iets over het gebruik van de neus van B-25 FR199 als simulator? Ik zou hier graag wat meer over weten maar er is weinig over dit project te vinden. Er hangt op de TU een tekening aan de muur die laat zien hoe de neus gemonteerd zou kunnen zijn maar of dit een plan was of ook echt is uitgevoerd kom ik niet achter.
    Laatst gewijzigd door Archer; 11 augustus 2016 om 22:10

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •