Pagina 5 van 6 EersteEerste ... 3 4 5 6 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 41 t/m 50 van 55

Discussie: Collectie TU Delft, wat was er allemaal?

  1. #41
    Geregistreerd
    28 december 2008
    Locatie
    north scotland
    Berichten
    137
    Weblogartikelen
    1

    Standaard

    Ik heb een romp van musquito weggegeven die is naar het mosquito museum verhuisd .Moet er nog foto,s van hebben .Weet alleen niet hoe ik ze hier opzet .

  2. #42

    Standaard

    Hm wat betreft de Nederlandse historische luchtvaart collectie zou ik zeggen: "Hoe kunt u dat nu doen!" Voor het grotere plaatje kan ik alleen maar zeggen: "Bedankt, die TA122 is nu weer een complete Mossie en de enige complete FB VI in Europa".

  3. #43

    Standaard

    Afgelopen mei stond deze Mosquito er zo bij:

    TA122_resize by Jelle Hieminga, on Flickr

  4. #44

    Standaard

    Prachtig gewoon, de Tempest is ook aardig op weg naar completering in de VS bij Kermit Weeks.

  5. #45
    Geregistreerd
    28 december 2008
    Locatie
    north scotland
    Berichten
    137
    Weblogartikelen
    1

    Standaard

    Heeft dan lang geduurd heb hem in 1978 aan Stewart Howe gegeven .Per oplegger foto,s moet ik nog zoeken .En wij kregen de Bleriot in bruikleen dat zat er wel in .Later is er zoveel gerotzooid door Diederik Lips en ik woonde toen al in Scotland .Werd gehandeld en alles heeft Evert Louwman overgenomen .Er zijn ook vele dingen van mij prive nooit meer bovenwater gekomen .want ach die arme willem was al land dood !!!Toen de Gerrit Glerum met zijn maatjes de hele Farman dachten te hebben ging het fout .Alleen door mijn toedoen is hij bij evert Louwman terecht gekomen en de dank ?????Ja ik mocht voorin zitten bij de opening en de Majesteit zien etc . Maar kon mijn eigen spullen nog niet eens terug krijgen waren niet te vinden .Heb heel veel geleerd in mijn lange leven .Blijf op je knip zitten geef niets weg en beloof niks en leen niets uit want een complete S11 is ook helemaal in rook op gegaan terwijl de boeken nog hier zweven .Weet je ik had teveel interesses en te weinig tijd
    Welterusten van een ouwe die genoten heeft van jeugd ,werk ,en ontspanning .TerLand ,ter Zee,en in de Lucht
    Laatst gewijzigd door willem farman (R.I.P.); 17 september 2016 om 01:55

  6. #46
    Geregistreerd
    14 maart 2011
    Locatie
    Nederland
    Berichten
    249

    Standaard

    Laatst stond er nog een stuk over deze Tempest in het tijdschrift Flypast met een korte hint naar Delft.
    Vleugels, staartstuk en motor zouden al verdwenen zijn toen het daar opgehaald werd in de jaren '70.

    Naam: Flypast Tempest.jpg
Bekeken: 502
Grootte: 70,6 KB

  7. #47

    Standaard

    Volgens mij is die Mosquito romp met een vrachtauto met daarop een bordje Autortron Drunen naar Engeland gebracht. Maar heb in de TU en ook Aviodome (toen nog) en Soesterberg dwarsdoorsnede stukken van de vleugel zien liggen.

  8. #48
    Geregistreerd
    5 januari 2010
    Locatie
    heerhugowaard
    Berichten
    927

    Standaard

    wouw wat een lijst en in veel gevallen hoe eeuwig zonde als je er nu naar kijkt

    waar ik echter niks over tegen kom is de D21 waar mij over verteld was

    dus als de lijst accuraat is dan zal ik wel is verkeerd ingelicht kunnen zijn

  9. #49

    Standaard

    dat lijkt er dan sterk op. Tip: neem niet alles van iemand anders voor zoete koek aan, hoe interessant ook (ik spreek uit ervaring)

  10. #50
    Geregistreerd
    5 januari 2010
    Locatie
    heerhugowaard
    Berichten
    927

    Standaard

    tja hij was leraar op de fokkerschool
    dan mag je toch aan nemen dat i wel wat weet

    niet dus

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •