Niet echt een vliegtuigbouwer maar wel opleiding daarvoor dus plaats ik het onderwerp maar hier.

In 1999 ben ik ooit eens met Rob Delachaux op bezoek geweest in de TU Delft. We konden wat overtollig materiaal uitzoeken en dat lieten we ons geen twee keer zeggen. Daar aangekomen viel mijn mond open van verbazing wat daar allemaal aanwezig was. Om maar te noemen onderdelen van Spitfire, B-17, B-25, Stirling, P-47, P-38, Mosquito, Tempest. Hoewel het ging om onderdelen was het in goede staat hoewel gesectioneerd om de studenten de werking te tonen. Van een aantal toestellen is het bekend dat die van de TU Delft vandaan komen. De Mosquito is nagenoeg gerestaureerd in Salisbury Hall, de Tempest is aardig compleet aan het worden in de US, de vleugelligger van de Spitfire was van de PL344 die inmiddel weer vliegt, de stuurkolom van de Stirling is nu in Engeland en gebruikt in de Stirling cockpit reconstructie, een P-47 vleugel is gebruikt in de Thunderbolt die op Duxford staat, een Nederlandse Mustang vleugel zit op Miss Helen, luchtwaardig in Engeland en noem maar op.
Maar ik las dat er veel meer in de collectie aanwezig was geweest waaronder ook Duits en zelfs Japanse toestellen. Tijdens mijn bezoek viel het me wel op dat de studenten niet in dat "oude" spul geïnteresseerd waren terwijl wij onze ogen uitkeken. Vraag me wel eens af wat er allemaal met dat spul is gebeurd.

Is er een lijst met wat er zo allemaal in Delft aanwezig is geweest?
Cees