Pagina 3 van 4 EersteEerste 1 2 3 4 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 21 t/m 30 van 39

Discussie: Foto's van personen die een rol hebben gespeeld in de Ned. luchtvaartgeschiedenis

  1. #21

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Classic Bekijk bericht
    Het is één en dezelfde.
    Mooi, bedankt, dat is dan ook weer duidelijk.

  2. #22

    Standaard

    Op zoek naar foto's van de vlieger Adriaan P.J. Pijl kwam ik deze tegen in het archief van de Luchthaven Schiphol. Van Scholte en Pijl weet ik zeker dat ik de juiste personen voor heb. De anderen zijn door vergelijking met andere, soms onduidelijke, foto's geïdentificeerd. Wie de overigen zijn, geen idee. Het is niet eens duidelijk of dit vliegers waren. Ook de gelegenheid ter gelegenheid waarvan de foto gemaakt is, is mij niet bekend. Helemaal rechts staat een bordje waarop de woorden 'van de KLM' zijn te ontcijferen. De rest kan ik niet lezen. Een van jullie misschien wel, ik zet het ook hieronder. Ik dateer de foto op ca 1923. Pijl raakte vermist op 24-4-1924. Voor wie meer over hem zou willen weten: http://patmcast.blogspot.nl/2016/06/...ous-honor.html.

    Naam: Z Scholte enz.jpg
Bekeken: 338
Grootte: 191,7 KB

    Naam: z bordje.jpg
Bekeken: 302
Grootte: 6,6 KB

    Peter

  3. #23

    Standaard

    Op bovenstaande foto is nog meer tekst te zien:

    Naam: Z Scholte enz detail.jpg
Bekeken: 276
Grootte: 23,4 KB

    Ik meen daar op de 1e, 2e en 3e regel het volgende te lezen:
    ...........................Nederland
    Wordt daarom lid van de
    Ned. Vereeniging v Luchtvaart
    ......................................
    ......................................
    ......................................

    Dat geeft toch enige richting aan het zoeken naar wie die andere personen zijn. Misschien bestaan er wel oude ledenlijsten van de KNVvL.

    Peter

  4. #24

    Standaard

    Waar kan dit zijn:
    - KLM hotel restaurant, Schiphol
    - Paardenburg, Ouderkerk aan de Amstel
    - Port van Cleve, Amsterdam

    Dit zijn de gelegenheden waar de vliegers vaak te vinden waren.
    De borden met de tekst behoren zo te zien bij de inrichting van de kamer/zaal.

    Gezien de heren die er allemaal opstaan moet dit in of na 1924 zijn gemaakt.
    Ik heb mijn grote twijfels bij Pijl.

    Rechtsboven staat volgens mij Hendrik Klunder, in dienst 14 mei 1924.

    Met vriendelijke groeten,
    Classic

  5. #25

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Classic Bekijk bericht

    Gezien de heren die er allemaal opstaan moet dit in of na 1924 zijn gemaakt.
    Ik heb mijn grote twijfels bij Pijl.

    Rechtsboven staat volgens mij Hendrik Klunder, in dienst 14 mei 1924.

    Met vriendelijke groeten,
    Classic
    Pijl stond genoemd (zittend) bij de beschrijving van deze foto in het Luchthaven-archief. Hij komt voor mijn gevoel overeen met andere foto's die ik van hem heb o.a. deze:

    Naam: 102.jpg
Bekeken: 268
Grootte: 45,8 KB

    Daarom zet ik vraagtekens bij "na 1924" en een veel kleiner vraagteken bij de aanwezigheid van Klunder want Pijl is vermist op/sinds 24-4-1924. Maar het is natuurlijk best mogelijk dat Klunder KNVvL-lid was voordat hij bij de KLM in dienst trad.

    Peter

  6. #26

    Standaard

    Ben het met je eens voor 24 april 1924.
    Wat ik niet snap is je verbinding met de KNvVL.

    Deze foto is gemaakt in het cafe van het KLM cafe-hotel-restaurant te Schiphol.
    Naam: KLM hotel restaurant -1927ongeveer-interieur GF294.jpg
Bekeken: 239
Grootte: 349,1 KB
    KLM foto GF294, ongeveer 1927.

    Klunder is dan ook aanwezig voor zijn in dienst trekking van de KLM.

    Wellicht is er nog iets te vinden in Het Vliegveld jaargang 1924.

    Classic

  7. #27

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Classic Bekijk bericht
    Ben het met je eens voor 24 april 1924.
    Wat ik niet snap is je verbinding met de KNvVL.

    Deze foto is gemaakt in het cafe van het KLM cafe-hotel-restaurant te Schiphol.

    Classic
    Mooie foto! En onmiskenbaar dezelfde lokatie, zie de tafels en stoelen.
    De verbinding met de KNVvL is vanwege de tekst die ik op het grotere, witte bord rechts meen te lezen.
    Jaargangen van Het Vliegveld heb ik niet maar zal eens zien of ze die in de Kon. Bibliotheek hebben.

    Peter

  8. #28
    Geregistreerd
    7 september 2012
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    40

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Peter Miebies Bekijk bericht
    Op zoek naar foto's van de vlieger Adriaan P.J. Pijl kwam ik deze tegen in het archief van de Luchthaven Schiphol. Van Scholte en Pijl weet ik zeker dat ik de juiste personen voor heb. De anderen zijn door vergelijking met andere, soms onduidelijke, foto's geïdentificeerd. Wie de overigen zijn, geen idee. Het is niet eens duidelijk of dit vliegers waren. Ook de gelegenheid ter gelegenheid waarvan de foto gemaakt is, is mij niet bekend. Helemaal rechts staat een bordje waarop de woorden 'van de KLM' zijn te ontcijferen. De rest kan ik niet lezen. Een van jullie misschien wel, ik zet het ook hieronder. Ik dateer de foto op ca 1923. Pijl raakte vermist op 24-4-1924. Voor wie meer over hem zou willen weten: http://patmcast.blogspot.nl/2016/06/...ous-honor.html.

    Peter
    De identificatie van Van der hoop is niet correct. De persoon waar zijn naam bij staat is vermoedelijk Geysendorffer. Verder heb ik nog een aantal vliegers mogelijk geïdentificeerd. Zie bijgaande foto met referentiefoto's er in.
    Naam: Untitled-3.jpg
Bekeken: 202
Grootte: 298,1 KB
    Laatst gewijzigd door rpflug; 11 oktober 2016 om 00:02 Reden: Ook Klunder mogelijk geïdentificeerd

  9. #29

    Standaard

    Inderdaad Thomassen à Theussink van der Hoop is de man links naast Sillevis en boven Scholte.
    Maar dan is de oude Thomassen à Theussink niet Geysendorffer maar Weerden Poelman.
    En dan denk ik dat naast Weerden Poelman Van den Broeke staat.

    Mvg, Classic

  10. #30
    Geregistreerd
    7 september 2012
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    40

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Classic Bekijk bericht
    Inderdaad Thomassen à Theussink van der Hoop is de man links naast Sillevis en boven Scholte.
    Maar dan is de oude Thomassen à Theussink niet Geysendorffer maar Weerden Poelman.
    En dan denk ik dat naast Weerden Poelman Van den Broeke staat.

    Mvg, Classic
    Van Weerden Poelman was geen KLM vlieger, maar luitenant-vlieger bij de LVA. Hij werd in 1924 tijdelijk vrijgesteld van zijn militaire werkzaamheden om, in opdracht van het Comité Vliegtocht Nederland - Indië, deel te nemen aan de eerste vliegtocht van Amsterdam naar Batavia. En van den Broeke staat volgens mij niet op de foto. Hij was werktuigkundige en geen vlieger.

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •