Pagina 2 van 2 EersteEerste 1 2
Weergegeven resultaten: 11 t/m 18 van 18

Discussie: PH-PBY

  1. #11

    Standaard PH-PBY

    Ja, het is een van de vier die Australië over had.
    PB2B-2, what's in a name..

    Ik heb een lage bocht na een bombing run.


    Naam: PB2B-2.JPG
Bekeken: 523
Grootte: 82,7 KB


    Tracker.

  2. #12

    Standaard

    Bedankt, het schudden en trillen samen met die herrie was echt een ervaring om mee te maken, vooral toen de motoren begonnen te brullen voor de start. Met een normale lijnvlucht zit ik al te genieten als een toestel snelheid maakt, maar dit was stukken beter.
    Cees

  3. #13

    Standaard

    De Catalina PH-PBY heeft recentelijk (21 april) motorschade opgelopen.
    De motor is hierbij afgeschreven. Als resultaat is een nieuwe (gereviseerde) motor in de USA gekocht.
    Flinke schadepost en vertraging in het vliegprogramma. Ze zijn deze week weer druk bezig om de nieuwe motor in te bouwen en de Catalina vliegklaar te krijgen. Je kunt dit alles volgen via hun Facebook pagina.

    Voor de liefhebbers is het nu de tijd om de stichting Catalina te ondersteunen. Boek eens een ritje of doe een donatie.
    Ik ben ook eens mee geweest en het is zeker een enerverende ervaring.

    Mvg, Boris

  4. #14
    Geregistreerd
    1 maart 2009
    Locatie
    Bergschenhoek
    Berichten
    345
    Weblogartikelen
    1

    Standaard

    Ja dat is ongetwijfeld vette pech voor ze, maar het lijkt we dat ze het wel redden.

    Ik had samen met mijn zoon geboekt voor de vlucht vanuit Volendam op de 22e april, maar kreeg de avond ervoor een mailtje
    dat de vlucht door technische problemen gecanceld was. Deze vlucht was geen Splash & Go, maar een echte start en landing vanaf
    het water. De vlucht wordt nu doorgeschoven naar 25 juni, dus zijn wij meegeschoven naar die datum. Ik kijk er echt naar uit.
    t.z.t. zal ik foto's plaatsen van deze voor mij unieke gebeurtenis.

    En inderdaad iets om te overwegen ook te doen, ter ondersteuning van de Catalina en voor je eigen plezier, want hoe vaak heb je de
    kans om zo iets mee te maken. Als ik het goed heb zijn er nog pakweg 20 vliegwaardige Catalina's, waarvan nog geen handjevol geschikt
    is om vanaf het water te mogen starten of landen.

    Groeten Stef

  5. #15

    Standaard

    Aangezien het toestel afgelopen week in Southend was ga ik er van uit dat de nieuwe motor intussen is ingebouwd en werkend bevonden. Goed om te zien dat deze Cat blijft vliegen!

  6. #16

    Standaard Catalina PH-PBY in zwaar weer.

    Beste Forumleden,

    Vorige week zaterdag, 23 september 2017, kwam er opeens een noodkreet van de Stichting Exploitatie Catalina. Op hun facebook pagina werd gemeld dat een paar grote tegenvallers dit vliegseizoen (kapotte motor in april en een halve buiklanding in augustus) de club rond de Catalina PH-PBY nu in financiële problemen verkeerd. Zo erg dat er geen onderhoud in de winter gepleegd kan worden en verkoop van het vliegtuig dreigt.
    Zo ver het nieuws dat opvallend genoeg niet echt opgepikt word in het luchtvaartwereldje van de sociale media.

    Op de eigen website van de Catalina PBY (catalina-pby.nl) komt het ook amper voor. Je moet al zoeken bij het kopje ‘nieuws’ om hierover een paar regels te vinden.
    Wat mij opvalt/bevreemd is de weinige publicatie en animo om mensen te bewegen mee te helpen om dit vliegtuig voor Nederland te behouden. Verder vind ik de manier waarop, ook nog dubieus. Er wordt verteld dat door de tegenslagen de club financieel aan de grond zit en de toekomst onzeker is. Zo motiveer je toch geen mensen om financiële giften te gaan maken. Er wordt namelijk een soort van zwart gat gepresenteerd waar wat ingegooid kan worden. Zou u dat doen zonder enige vorm van zekerheid? Heel vreemd allemaal!
    Je zou minstens verwachten dat er een geld terug actie is als er niet voldoende geld opgehaald wordt en verkoop onvermijdelijk is. (Ik heb dat systeem overigens prima zien werken voor de aankoop van een locomotief bij de Stoomtrein Goes-Borsele eind vorig jaar.)
    Als je alles leest (en dat is niet echt veel tot nu toe), dan lijkt het er wel op dat er alleen naar grote partijen gekeken word. Zou dit dan allemaal achter gesloten deuren gebeuren?

    Ik vroeg mij dit de laatste dagen af.


    PS.
    Ik zou het persoonlijk betreuren als de Catalina verkocht moet worden. Ik ben een keer in 2015 meegevlogen en vond het een unieke ervaring waarvan ik zeer genoten heb. Ik wens verder de mensen van de Catalina PBY het allerbeste toe en hoop dat ze ook deze hobbel te boven komen.

    Hierbij nog een tweetal foto’s van de dag dat ik met de Catalina mee was.

    Naam: PH-PBY 01.jpg
Bekeken: 259
Grootte: 176,3 KBNaam: PH-PBY 04.jpg
Bekeken: 283
Grootte: 162,5 KB


    Mvg, Boris
    Laatst gewijzigd door Boris; 1 oktober 2017 om 00:21

  7. #17

    Standaard

    Hoi Boris,

    Inderdaad een beetje merkwaardig! Misschien proberen ze de mensen door te praten over verkoop zover te krijgen veel geld te storten. Maar goed, als dat de strategie is zou men hun verhaal toch eigenlijk vanaf elke toren in Nederland moeten schreeuwen. Laten we een ieder geval hopen dat ze volgend jaar weer kunnen vliegen.

    Groet,

    Mathieu.
    Als het regent in mei is april voorbij.

  8. #18
    Geregistreerd
    25 augustus 2015
    Locatie
    Nw. Lekkerland
    Berichten
    535

    Standaard

    Ben wel zeer betrokken bij dit onderwerp. In juli met mijn zoon een vlucht geboekt die niet doorging door harde wind en regen. De volgende reservering ging niet door vanwege het neuswielprobleem (en het niet kunnen intrekken van de hoofdwielen?). Met de 2 tegoedbonnen die ik nu heb zit ik hopelijk nog niet in mijn maag.

    Adri

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •