Weergegeven resultaten: 1 t/m 9 van 9

Discussie: HP Hampden simulator

  1. #1

    Standaard HP Hampden simulator

    Tijdens de bijeenkomst afgelopen zaterdag kwam bij Mathieu, Daan en mijzelf het onderwerp op flight simulators. Met name vliegtuigcockpits die zijn omgebouwd om simulator te vliegen in een nabootsing van de echte cockpit. Ikzelf liep al een tijdje rond met het idee. Maar Mathieu is bezig met vliegtuiginstrumenten die zo gemaakt kunnen worden dat ze niet van echt zijn te onderscheiden en nog werken ook. Naast de Halifax heb ik een kleinere versie van de HP Hampden die met relatief weinig moeite aangepast kan worden. Ziehier wat foto's van de cockpit zelf. Wie weet wat hier uit volgt.








  2. #2

    Standaard

    Strak plan Cees! Zal niet bij de volgende bijeenkomst af zijn maar zou prachtig zijn als we dan al iets kunnen laten zien. Morgen ga ik weer varen, neem het nodige mee om te kunnen experimenteren. Daan heeft al een stappen motor meegekregen van mij en zal eens proberen of dat op zijn T.V aan te sluiten is.

    Groet,

    Mathieu.
    Als het regent in mei is april voorbij.

  3. #3
    Geregistreerd
    18 februari 2013
    Locatie
    Asperen
    Berichten
    1.566
    Weblogartikelen
    4

    Standaard

    Zeker mooi! Mooie cockpit ook!

    Ik wil deze week de stappenmotor gaan testen. Zodra we dat werkend hebben, kunnen we meer stappen ondernemen.

    Heb jij originele gauges Cees?

    Daan

  4. #4

    Standaard

    Geen haast Mathieu.
    Daan, allemaal, behalve de brandstofmeters ontbreken nog. Het zou de laastste drie gaten vullen als daar mooie reproducties voor te maken zijn die nog werken ook. De originelen zijn niet te vinden (bijna heftzelfde als gebruikt in Spitfires en Hurricanes maar anders geijkt) en als je er dan toch een kunt
    vinden kun je meteen een tweede hypotheek op je huis afsluiten. Ik zal wat informatie over wijzerplaten verzamelen.

  5. #5

    Standaard

    Cees,

    Zou jij misschien zin hebben om eens te kijken welke meters in je cockpit allemaal electrisch aangestuurd worden? Deze zouden met een beetje mazzel zonder om te bouwen te gebruiken zijn voor een flight sim. Misschien ook interessant eens rond te vragen of iemand al eens die andere instrumenten uit te werken in een of ander tekenprogramma, zou het leven ook iets makkelijker maken.


    Groet,


    Mathieu.
    Als het regent in mei is april voorbij.

  6. #6
    Geregistreerd
    18 februari 2013
    Locatie
    Asperen
    Berichten
    1.566
    Weblogartikelen
    4

    Standaard

    Zo moeilijk is het maken van wijzerplaten ook niet nee. Zolang er goede info is, is er van alles op hoge resolutie te maken. Weegt niet 100% op tegen een origneel, maar het is wat. Enkele wijzerplaten uit mijn T.5 heb ik ook getekend.

  7. #7

    Standaard

    Daan, zelf maken schijnt inderdaad niet al te moeilijk te zijn. Maar als het ergens al gedaan is bespaard het wel tijd, zoiets is misschien interessant: http://www.davidbathe.com/instruments.html

    Groet,

    Mathieu.
    Als het regent in mei is april voorbij.

  8. #8
    Geregistreerd
    18 februari 2013
    Locatie
    Asperen
    Berichten
    1.566
    Weblogartikelen
    4

    Standaard

    Dat ziet er inderdaad goed uit Mathieu!

  9. #9

    Standaard

    Hmm naar mijn mening niet zo. Ik zal kijken of ik iets kan vinden over de electrische aansturing. Maar bijvoorbeeld het blind flying panel ging via
    het vacuumsysteem.

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •