Weergegeven resultaten: 1 t/m 4 van 4

Discussie: The secret Migs of Bornholm, nieuw boek van Dick van der Aart

  1. #1

    Standaard The secret Migs of Bornholm, nieuw boek van Dick van der Aart

    Dick heeft een alleraardigst en interessant boek in eigen beheer uitgegeven. Het gaat over een weinig bekend aspect van de koude oorlog, namelijk de vlucht van Poolse Mig-15 vliegers naar het Deense eiland Bornholm. Uitvoerig wordt aan de hand van vele door Dick gevonden nieuwe documenten beschreven wat er vervolgens gebeurde. De wat bangige reactie van de Deense overheid na de diverse landingen en de pressie van de Engelse en Amerikaanse luchtmachten om tijd te krijgen de toestellen te onderzoeken.

    Aanbevolen!
    Het boek is in het Engels en verkrijgbaar via bol.com voor ca. 22 euro. Geen portokosten!

    Ik heb zelf laatst ook aangeschaft een weinig bekend Duits boekje over de crash van een Russische Yak-28 in een West-Berlijns meer in april 1966. Titel: Bestandsaufname einer Flugzeugkatastrophe über Berlin van K.-P. Kobbe en A.Agarew. Hier heeft met name de Engelse geheime dienst het nodige intell werk verricht.

    Henk S
    Bijgevoegde afbeelding(e) Bijgevoegde afbeelding(e)  

  2. #2
    Geregistreerd
    21 juli 2011
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    6.277

    Standaard

    Hallo Henk.

    Had al een print gemaakt van deze titel die ik zag in een mail van de Luchtvaart Hobby Shop. Daar was hij nog niet op voorraad maar werd verwacht.

    Groet, Ruud.
    Laatst gewijzigd door ruudvanom; 18 september 2016 om 23:19

  3. #3

    Standaard

    Dag Ruud,

    heb een (voor) exemplaar van dit boek rechtstreeks van Dick gekregen. Ben op de helft. Is ook bij Bol.com te verkrijgen, volgens mij betaal je daar geen portokosten. Dick is een dezer dagen op Bornholm het boek aan het promoten.

    Hart. groet,
    Henk

  4. #4

    Standaard

    Uit! Kan het aanraden. Grondig archiefonderzoek, veel nieuwe feiten en een vlotte schrijfstijl. Misschien uitnodigen voor de volgende bijeenkomst (na Peter Boer) in Deelen?

    Groet,
    Henk

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •