Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 90

Discussie: Wat zie ik vanuit mijn tuin?

Hybrid View

Vorig bericht Vorig bericht   Volgende bericht Volgende bericht
  1. #1

    Standaard

    Aan de vleugelvoorrand vlak voor de tup zitten driehoekvormige uitsteeksels. Als die bij de vleugelwortel zouden zitten, dan zijn het stall opwekkers, zodat de ailerons nog luchtstroom hebben en effectief blijven. Dus waarom bij dit vliegtuig overtrek opwekken bij de ailerons? Overigens zie ik bij andere foto's wel degelijk overtrek opwekkers bij de wortel, maar dan zijn het de kleine driehoejes die je altijd ziet. Kan iemand hier een licht over schijnen?

  2. #2
    Geregistreerd
    21 juli 2011
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    6.344

    Standaard

    Naam: IMG_0590.jpg
Bekeken: 610
Grootte: 15,5 KB

    Hallo Bofors.

    Ik was nieuwsgierig, een Russische registratie (RA-07845) maar ik kon het type niet plaatsen, dus heb ik de opname wat lichter gemaakt.
    Had een nieuw landelijk type verwacht. Het blijkt echter een Beech Bonanza te zijn. Dat is dus tegenwoordig ook mogelijk in Rusland.

    Groet Ruud en "stay safe".
    Laatst gewijzigd door ruudvanom; 12 oktober 2020 om 10:17

  3. #3
    Geregistreerd
    29 februari 2008
    Locatie
    P.B.Pouw
    Berichten
    932

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door washout Bekijk bericht
    Aan de vleugelvoorrand vlak voor de tup zitten driehoekvormige uitsteeksels. Als die bij de vleugelwortel zouden zitten, dan zijn het stall opwekkers, zodat de ailerons nog luchtstroom hebben en effectief blijven. Dus waarom bij dit vliegtuig overtrek opwekken bij de ailerons? Overigens zie ik bij andere foto's wel degelijk overtrek opwekkers bij de wortel, maar dan zijn het de kleine driehoejes die je altijd ziet. Kan iemand hier een licht over schijnen?
    Model 36 : Small, wedge like vortex generators were added to the outboard wing leading edge for improved roll control at high angle of attack.

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •