Pagina 1 van 9 1 2 3 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 90

Discussie: Wat zie ik vanuit mijn tuin?

  1. #1

    Standaard Wat zie ik vanuit mijn tuin?

    Afgelopen zondagmiddag vloog deze opeens diverse keren laag over (geschat ± 150 ft).

    Naam: PH-PXA.jpg
Bekeken: 2144
Grootte: 200,3 KB

    Eurocopter EC135 P2 “PH-PXA” van het Korps landelijke politiediensten.

    Al snel werd duidelijk wat er aan de hand was omdat via een luidspreker op de helikopter een mededeling gedaan werd.
    Wat mij opviel was de verstaanbaarheid van het bericht. Het was gewoon goed te horen wat er gezegd werd. Had ik niet verwacht.

    Mvg, Boris

  2. #2
    Geregistreerd
    25 augustus 2015
    Locatie
    Nw. Lekkerland
    Berichten
    534

    Standaard



    Adri

  3. #3
    Geregistreerd
    24 augustus 2011
    Locatie
    Hendrik Ido Ambacht
    Berichten
    468

    Standaard

    Breeze, ik hoop dat Boris het door heeft. Want ook ik ben benieuwd wat de man in de politie helicopter riep. JanJr.

  4. #4

    Standaard

    Update! (niet echt luchtvaart gerelateerd)

    Ze zochten een vermist meisje van 3 jaar oud.
    Het meisje werd gelukkig in goede gezondheid teruggevonden. Was in totaal 1 uur vermist geweest.
    Alles goed afgelopen.

    Overigens werd het bericht omgeroepen door een vrouw, niet een man.

    Mvg, Boris
    Laatst gewijzigd door Boris; 21 september 2016 om 07:52

  5. #5

    Standaard

    Geinig, overigens vloog de Dakota vrijdagmiddag een paar rondjes boven het centrum, was mooi te zien vanuit kantoor.

  6. #6
    Geregistreerd
    25 augustus 2015
    Locatie
    Nw. Lekkerland
    Berichten
    534

    Standaard

    Wij wonen in de gemeente waaronder de molens van Kinderdijk vallen en kennelijk is dat een populair uitstapje voor sport- en andere vliegers. Want wij krijgen regelmatig vliegend materiaal van klein naar groot over onze tuin. De aanvlieg naar Zestienhoven zit op zo'n 800-1000 m, dus die fluisteren gelukkig. Maar het grootste deel vliegt rond de grens van 300 m. De afgelopen dagen een Mitchell (van de luchtmacht van de Hertog van Brabant neem ik aan) met dat schitterende motorgeluid, plus een Dakota (PBA of PBB neem ik aan). Het is wel een regelmatige gebeurtenis, maar niet zodanig frekwent dat het hinderlijk wordt. Het meest hinderlijk zijn de zeilvliegtuigen met een bromfietsmotor, die maken een klereherrie, vliegen altijd laag en zo langzaam dat het eindeloos duurt voor het geluid weggestorven is.
    Oh en de PBY is ook al eens laag overgekomen, prachtig was dat.

    Adri
    Laatst gewijzigd door Breeze; 21 september 2016 om 08:54

  7. #7
    Geregistreerd
    25 augustus 2015
    Locatie
    Nw. Lekkerland
    Berichten
    534

    Standaard

    Moet toch even wat rechtzetten. Zie nu dat de PH-PBB een Stinson Sentinel is. De DDA heeft dus maar één Dakota.
    Die Stinson stond begin zestiger jaren linksachterin de hangar van de Gooise Zweefvliegclub gestald.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Breeze Bekijk bericht
    Het meest hinderlijk zijn de zeilvliegtuigen met een bromfietsmotor
    Hier bedoelde ik natuurlijk schermvliegtuigen. Die UltraLights vallen wel mee (of iets minder tegen) en hebben meestal een behoorlijke snelheid.

    Adri
    Laatst gewijzigd door Breeze; 21 september 2016 om 13:05

  8. #8

    Standaard

    Deze zag ik wel niet vanuit m'n tuin, want die heb ik niet, maar wel vanuit m'n zijraam. Niet zo'n heel scherpe foto maar toch.

    Naam: 20160606 Trauma heli [1].jpg
Bekeken: 2124
Grootte: 108,7 KB

    Peter

  9. #9

    Standaard

    Nice catch.
    Je moet ook maar net op tijd zijn om zo'n foto te maken.
    Ik ben meestal te laat als er iets leuks overkomt.

    Mvg, Boris

  10. #10
    Geregistreerd
    6 maart 2013
    Locatie
    Westerbork
    Berichten
    1.912

    Standaard

    Op 20 maart 2011 was deze Il-76 op weg naar Leeuwarden en kwam het toestel midden over Drenthe (of: over Midden-Drenthe). Jammer genoeg kon ik niet op EHLW zijn die dag, maar vanuit de tuin was 'ie ook redelijk te doen

    RA-76842_20mrt11Wbork3 by Bert Visser, on Flickr

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •