Pagina 2 van 9 EersteEerste 1 2 3 4 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 11 t/m 20 van 90

Discussie: Wat zie ik vanuit mijn tuin?

  1. #11

    Standaard

    Deze vloog het afgelopen weekend een paar keer rond het dorp.
    Toen ik hem nog een keer hoorde maar even een foto vanuit de tuin genomen.
    Hij zat nogal ver weg dus dit is een aardige uitsnede van het origineel.

    Naam: PH-PHA 21-04-2019.jpg
Bekeken: 1205
Grootte: 55,4 KB
    Enstrom Helicopter 480, PH-PHA. Zondag 21 april 2019.

    Mvg, Boris

  2. #12
    Geregistreerd
    14 maart 2011
    Locatie
    Nederland
    Berichten
    248

    Standaard

    Recht boven mijn achtertuin enige tijd geleden.

    Naam: Boeing backgarden.jpg
Bekeken: 2972
Grootte: 391,7 KB

  3. #13

    Standaard

    Deze zag ik afgelopen zondag 9 juni 2019 vanuit mijn tuin.
    Het is een uitsnede en genomen met een 300 zoomlens. Het toestel zat een paar kilometer naar het noorden.

    Naam: 2019-06-09, Alexander Schleicher ASK-21 (PH-1569).jpg
Bekeken: 921
Grootte: 63,4 KB
    Alexander Schleicher ASK-21 (PH-1569).
    Ten noorden van ons dorp zit sinds 2018 een zweefclub. Dus nu kun je af en toe deze toestellen gewoon vanuit je luie stoel zien vliegen.

    Mvg, Boris

  4. #14
    Geregistreerd
    25 augustus 2015
    Locatie
    Nw. Lekkerland
    Berichten
    534

    Standaard

    Wat een gesol met die zweefvliegclubs daar in de Wieringermeer Boris. Ze begonnen ooit op de Kooy (waar Tracker ook nog zijn sporen heeft verdiend), werden daar er afgeschopt toen die marinemannen (en Noordzeehelicopters?) serieus vliegbewegingen gingen maken. In 1999 en 2008 heb ik met mijn Ka-6 gevlogen op een vliegveld ergens midden in de polder. De club had het goed voor elkaar, een mooie hangaar en een flink clubgebouw. En nu zitten ze in het Noorden van de polder, waarom? Er is toch ruimte genoeg bij jullie lijkt mij.

    De hele regelgeving rond de kleine luchtvaart in NL was, is en blijft een treurig gebeuren.
    Toen ik in Utrecht woonde kon ik vanuit mijn tuin, behalve de Meteors, Hunters, F-100, enz. van Soesterberg, ook de zweefkisten van Hilversum overland over de stad heen zien vliegen. Toen er eentje (een Skylark) omstreeks 1960 op een opgespoten stuk land van het Kanaleneiland in aanbouw moest landen, was dat misschien wel één van de redenen dat ik de luchtvaart als hobby inging.
    Begonnen op Hilversum in 1961 werd het vlieggebied daar alsmaar kleiner en kleiner omdat de grote broer onder Amsterdam steeds meer ruimte vroeg en kreeg. Dus overland werd steeds moeilijker en ik geloof dat ze nu een vluchtplan moeten indienen om overland te kunnen gaan. Verder gegaan op Ypenburg in 1968 en daar was het ook moeizaam om overland te gaan. Ben eenmaal naar het oosten gevlogen maar pas ter hoogte van Utrecht mocht je boven de 2000 voet uitstijgen. En thermiek vliegen met een hoogtebeperking van 600 m, is behoorlijk lastig. Maar in het begin mocht je aan de westkant onbeperkt hoog en een keer op 3000 m boven het goede zendschip Veronica gezeten. En van Ypenburg werden we in 1997 afgeschopt vanwege een prachtige VINEX locatie. Op Terlet leek er geen vuiltje aan de lucht, want ver weg van alle lawaaischoppers. Maar er is nu iets met de uitbreidingsplannen van een vliegveld bij Lelystad met een uitvliegroute over de Veluwe. En er is al jaren een hoogtebeperking.

    Ik hoop dat jij nog lang kan genieten van het uitzicht vanuit de tuin.

    Adri

  5. #15

    Standaard

    @ Breeze
    Ruimte genoeg Adri maar er moeten windmolens worden gebouwd in de Wieringermeer en de ZCH zat in de weg...mijn oude club, later ook die van de zoons. De ASW 22 van onze oudste
    staat op de nieuwe plek geparkeerd.
    Groetjes, Trudy

  6. #16
    Geregistreerd
    25 augustus 2015
    Locatie
    Nw. Lekkerland
    Berichten
    534

    Standaard

    Ja die windmolens, de vissen in de Noordzee hebben er ook zo’n last van. Leuk Trudy, dat jullie vliegen in de polder. In 1999 was er een Ka-6 meeting aan de Ulkeweg en toen ik mijn kist met een sierlijke zwaai in startpositie trok, lag de staartslof met een deel van de staart er ineens los bij. Volgens de Centrale Werkplaats, waar hij net jaarlijks onderhoud had gehad, was de oorzaak een snelgroeiende zwam. Omdat men het zielig vond voor mij, kreeg ik van de organisator, Steven Yperlaan (de zoon van), zijn Ka-6 te leen voor een startje.
    Als ik me goed herinner moest je in het circuit ook toen al goed afstand houden van die windmolentjes.

    Adri

  7. #17

    Standaard

    Rond 17:30 vanavond hadden we een bezoekje van een politie helikopter die een half uurtje boven het dorp ronddraaide.
    Helaas bleef hij vrij hoog en was het lastig fotograferen tegen een bewolkte lucht.
    Er toch nog in geslaagd om een plaatje te maken tegen een heel klein stukje blauw in de lucht.
    Geen idee wat hij kwam doen.

    Naam: 2019-06-15, PH-PXY (01).jpg
Bekeken: 873
Grootte: 57,4 KB
    Augusta-Westland AW139, PH-PXY van de nederlandse politie.

    Naam: 2019-06-15, PH-PXY (02).jpg
Bekeken: 788
Grootte: 65,1 KB
    Augusta-Westland AW139, PH-PXY van de nederlandse politie.

    Mvg, Boris

  8. #18

    Standaard

    Ik heb mij ooit 'ns laten vertellen, dat ze met hittecamera's kijken of er huizen zijn met opmerkelijk warme zolders of ramen. Daar zouden dan wietplantages kunnen zitten. Is dat broodje aap?

  9. #19
    Geregistreerd
    14 maart 2011
    Locatie
    Nederland
    Berichten
    248

    Standaard

    Wellicht een dame in bikini in een of andere achtertuin

  10. #20

    Standaard

    Mijn volgende baan is bij de politie. Helidienst.

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •